Mina serier, ett urval!

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Prao fanns i alla fall när jag gick i 6:an. Nu börjar jag i 8:an om ca en vecka, och då borde vi praoa igen. Men i 7:an så praoade jag inte, så jag har ingen aning om hur det är nu.
Personligen så tycker jag att man ska behålla det. Ungdomarna behöver lite erfarenheter sen tidigare när dem börjar på riktigt så att säga.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Och så har jag och några kreatörer till gått ihop och bildat ett digitalt konstkollektiv, som vi döpt till Artkraft.
http://gamereactor.se/grupper/4771/

Här är vår tillfälliga logga:
Bild
Loggan är gjord av mig till 100%. Riktigt stolt över den! :D

EDIT: Vi kommer att starta en blogg också, lite kul.
Senast redigerad av 1 Linus S, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Isegrim »

Snyggt! Namnet är att avundas.
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Isegrim skrev:Snyggt! Namnet är att avundas.


Tack! :)
Jo, jag jobbade med den halva dagen utan paus. Är en stolt grundare!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag får intrycket att det är väldigt många olika små projekt du sysslar med. Behövs verkligen den enorma uppdelningen? Blir några av dem slutförda innan nästa startas? Vilket kan vara nog så viktigt i långa loppet.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Labrador Road 26 skrev:Jag får intrycket att det är väldigt många olika små projekt du sysslar med. Behövs verkligen den enorma uppdelningen? Blir några av dem slutförda innan nästa startas? Vilket kan vara nog så viktigt i långa loppet.


Ja, jag är lite sån. [:o)]
Det är något jag funderat på hela tiden enda sen jag bestämde mig för att sattsa på serier, att försöka hålla mig till en sak och slutföra det. Nu har det dock blivit bättre på den fronten. Men min beslutsångest är hack i hälarna på mig ständigt. Samtidigt så är jag bara 14 år, och har 70 år kvar att leva. Så chansen är stor att det blir bättre. Men likfall är det något som måste stoppas i tid. Annars blir det inte alls bra.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av RioGrande »

Hoppsan, jag kommer alltså att bli tre år äldre än dig, om du avser att bli 84...
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

RioGrande skrev:Hoppsan, jag kommer alltså att bli tre år äldre än dig, om du avser att bli 84...

Nej det var inte så jag menade, utan det var väl mer så att det flesta blir väl så gamla. Jag vet inte hur gammal jag blir.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av RioGrande »

Det fanns ett test i Illustrerad Vetenskap en gång. Man fick fylla i svar på en mängd frågor. Hur mycket man tränade, rökte, åt osv och om det fanns sjudomar i familjen, hur gamla släktingar som dött varit när de dött osv Sedan kollade man resultatet och fick veta sin beräknade livslängd.

Sedan KAN man naturligtvis dö i en olycka eller få någon sjukdom som ingen ens vet finns. Eller bli skjuten (som Läderlappspappan).
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Wakuran »

RioGrande skrev:Det fanns ett test i Illustrerad Vetenskap en gång. Man fick fylla i svar på en mängd frågor. Hur mycket man tränade, rökte, åt osv och om det fanns sjudomar i familjen, hur gamla släktingar som dött varit när de dött osv Sedan kollade man resultatet och fick veta sin beräknade livslängd.

Sedan KAN man naturligtvis dö i en olycka eller få någon sjukdom som ingen ens vet finns. Eller bli skjuten (som Läderlappspappan).

Jag tror det finns liknande program på nätet numera. Det fanns något som hette Deathclock har jag för mig.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Dags att ÄNTLIGEN skriva ett inlägg om mina serier!

Vi inleder med en klassisk skämtteckning!
Bild

Och sedan, så tänkte jag att man kunde bjussa på omslaget för Pennan & Ordet vol.6:
Bild
Första numret med foto-omslag med ett snyggt filter på! Vad tycks? :)
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av tfels »

Rätt bra, både teckningen och framsidan. Bra skämt på första, spännande att för sitt inre reda upp framsidan.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Linus S skrev:Dags att ÄNTLIGEN skriva ett inlägg om mina serier!

Jag kanske har missat det men jag kan inte påminna mig att jag sett en enda serie, bara enskilda skämtteckningar. Du får gärna lägga upp exempel på någon serie, alltså något som är minst två rutor i följd som visar ett skeende av något slag.

Du verkar vara väldigt produktiv, så lite nyfiket, är det några som köper dina alster? Mer än kanske en eller två personer alltså.

Gör du en liknande som den ovan med Tomas Ledin istället får du gärna låta någon i publiken avlossa en bazooka. [8)] [8D]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Labrador Road 26 skrev:
Linus S skrev:Dags att ÄNTLIGEN skriva ett inlägg om mina serier!

Jag kanske har missat det men jag kan inte påminna mig att jag sett en enda serie, bara enskilda skämtteckningar. Du får gärna lägga upp exempel på någon serie, alltså något som är minst två rutor i följd som visar ett skeende av något slag.

Du verkar vara väldigt produktiv, så lite nyfiket, är det några som köper dina alster? Mer än kanske en eller två personer alltså.

Gör du en liknande som den ovan med Tomas Ledin istället får du gärna låta någon i publiken avlossa en bazooka. [8)] [8D]


Det finns folk som köper, ja!
Låter som att du inte gillar Ledin! [;)]
Ska försöka få fram en längre serie snart.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Labrador Road 26 skrev:Gör du en liknande som den ovan med Tomas Ledin istället får du gärna låta någon i publiken avlossa en bazooka. [8)] [8D]


Du, LR26, vad gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för längesen vi sågs... *BOOOOOM*
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Peral »

(OT) När det blir dags att utnämna årets roligaste inlägg, ligger A Penny bra till! (slut OT)
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Efter 2265 inlägg har jag lyckats. :)
Blind höna och allt det där.
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Linus S skrev:Det finns folk som köper, ja!
Låter som att du inte gillar Ledin! [;)]
Ska försöka få fram en längre serie snart.

Grattis till försäljningarna då. Du kanske kunde prova att slänga upp några på Tradera också, med lite tur nappar någon där. Fast du får nog fråga föräldrarna att lägga upp auktionerna i så fall, de kör ju med 18-årsgräns där.

Man skulle kunna säga att Ledin är ett stort hatobjekt, det stämmer. Det behöver inte vara så lång, räcker med några rutor, men så man i alla fall får en uppfattning hur du berättar över flera rutor.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Dem som har läst mina serier tidigare har sagt att skämtteckningar är det jag är bra på. Jag har försökt att förbättra berättarbiten i mina längre serier. Gjorde en häromdan om hur jag började med serier och hur det är idag på den fronten. 3 sidor lång.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Lägger nu upp den serien jag skrev om här ovanför, vet inte om den är bra:

Bild

Bild

Bild

Om den är ok enligt er, så har jag ett nytt projekt på gång.
Skriv svar