Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Magnus »

Anders1 skrev:
Erik S skrev:
Anders1 skrev:Det där var ett riktigt fynd!

Jaså, du säger det? [:)] Jag var osäker på hur det låg till med den, hade förvisso ett vagt minne av att jag sett den säljas för mycket pengar i toppskick, men hade ingen riktig koll.
Vad tror du den skulle kunna gå för på Tradera i VG-FN-skick? Jag tror inte jag tänker sälja oavsett, men kan vara kul att veta.


Vet inte. Auktioner är auktioner och det beror på hur många intresserade som ser annonsen och är med och bjuder. Men borde väl bli nånstans mellan 100-500 kr.


Det var ett rätt garderat tips. [:D]
Jag tror på 500-600 kr.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

APenny4YourThoughts skrev:
captainknut skrev:Är det någon som vet om den finns som TPB? Jag kan byta mot min HC om nån vill. ;)


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1593074913

Tyvärr har ju Adlibris fel info. Det där är HC-varianten.

http://www.amazon.com/Conan-Jewels-Gwahlur-Horse-Unnumbered/dp/1593074913

Tror fortfarande att den bara finns som HC.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

Magnus skrev:Det var ett rätt garderat tips. [:D]
Jag tror på 500-600 kr.


Kan inte säga att du har fel, men det verkar som att du missar att auktionsslut faktiskt ofta brukar skifta kraftigt. Ibland är det många som är med och bjuder och det blir högt slutbud.
Ibland är det tvärtom.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Looding »

Anders1 skrev:
Magnus skrev:
Det var ett rätt garderat tips. [:D]
Jag tror på 500-600 kr.


Kan inte säga att du har fel, men det verkar som att du missar att auktionsslut faktiskt ofta brukar skifta kraftigt. Ibland är det många som är med och bjuder och det blir högt slutbud.
Ibland är det vara tvärtom.

Självklart är det så att slutpriset varierar, men på en del objekt, precis som Felix' äventyr, skiftar det oerhört lite skulle jag vilja påstå och jag skulle tro att man kan få mellan 400-600 kr för ett exemplar i VG-FN. Allt under 400 kr skulle troligtvis bero på en felstavning i auktionsrubriken, ingen bild, dåliga omdömen, uppenbart felgraderad eller liknande.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Erik S »

Tack för era svar! [:)]
Kommer nog behålla den, men kul att veta att jag tydligen gjorde en rätt så bra affär i alla fall.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Nu har tillvaron stabiliserat sig efter sommarens ledigheter och semestrar så jag har äntligen hunnit med att dokumentera vad jag släpade med mig hem från årets besök i San Diego (som vanligt förhindrar flygets bagageregler alltför vidlyftig shopping):

Bild

Terry Dodson har börjat göra affischer till de cons han besöker och så här såg den för SDCC 2012 ut. Klart inspirerad av hans franska albumserie.

Bild

Rich Koslowskis 3 Geeks har jag inte läst tidigare, men nu skall det bli ändring på detta.

Bild

Tredje samlingsvolymen av Holly Golightlys School Bites (med skiss på insidan), nya numret av Randy Reynaldos Rob Hanes Adventures (det kom inget i fjol), samt båda omslagsvarianterna av Thom Zahlers Love & Capes' bröllopsnummer. Alla i bakgrunden är läsare av serien som fått sina nunor på omslaget efter en tävling. [:)]

Bild

Dave Stevens Covers & Stories (comic-con utgåvan, förstås [V] ). Innehåller det mesta Dave fick publicerat som inte var Rocketeer-anknutet. Lika snygg som förra årets Complete Sketches & Studies.

Bild

Årets tidningar och böcker från Riverdale och närliggande orter. Medurs ovanifrån: Archie's T.V. Laugh-out #10 med trevligt DeCarlo-omslag, Betty and Veronica #207, World of Archie Double Digest #5 som samlar hela Tiny Titans/Little Archie-miniserien av Baltazar/Franco (rekommenderas, bra barnserier växer inte på träd), serieversionen av TV-filmen To Riverdale and Back Again (inga priser om man kan identifiera omslagstecknaren), Archie - 50 Times an American Icon, ett album som samlar de teckningar som auktionerades ut på eBay till välgörande ändamål för något år sen, och slutligen den inbundna deluxe-utgåvan av den (mediokra) miniserien Archie meets Kiss, autograferad av upphovsmännen och Gene Simmons. Det skall villigt erkännas att den köptes mer på spekulation än av verkligt intresse...

Bild

En uppsättning knappar som om jag fått dem i tid skulle givit mig tillträde till en signering av Dan Parent hos M.A.C. Cosmetics San Diego-filial (det var nog tur att jag aldrig kom dit då det varit en mycket välbesökt tillställning och Dan påstod sig behöva vila tecknarhanden i flera timmar efteråt).

Bild

Duck Album #726 som visade sig vara en dublett (så går det när man inte har stenkoll på samlingen) men i bättre skick än mitt befintliga, samt diverse gratis-grejs som slank med fast jag normal undviker sånt tjafs: en T-shirt, kort med Crusaders-reklam, reklam och info från Baltazar/Franco, vykort med Girl Genius från Phil Foglio, samlarkort med Stan Goldberg, visitkort från samme Goldberg & R.C. Harvey samt ett "proper pound" som gällde på restaurangen där Trickster var inhyst.

Sen var jag ju envis nog för att dra med mig kulturgods till San Diego för autografering. Hårdast utsatt var min favoritserietecknerska från Brooklyn:

Bild

Bild

Och här har också hennes man klottrat:
Bild

Holly Golightly har signerat denna Sabrina-trade:

Bild

Originalsida av Stan Goldberg (tidigare osignerad):

Bild

Naturligtvis blev det en del nya serieoriginal också:

Bild Bild

En sida ur Excalibur #83 av Terry Dodson och W.C. Carani. Den hämtades upp i Oakland där den legat och väntat hos koll. 635 sen januari i år. Sen en sida med Screwball Squirrel i högform ur Droopy #2 av Scott Shaw!.

Bild Bild Bild

Ett alternativt omslag till första delen av andra halvan av Archie & Valeries romans av Bill Galvan & Rich Koslowski, sen ett trevligt omslag till Sabrina the Teenage Witch #42 (andra serien) av Holly Golightly och Al Nickerson. Fast hur kan Salem se så nöjd ut när han uppenbarligen förlorat bakbenen(?). [:D] Holly lät mig sen välja en valfri sida ur en digest som bonus, och då fick det bli denna där flickorna slåss så stickor och strån ryker (också tuschad av Nickerson).
Bild

Slutligen en stripp ur The Heart of Juliet Jones från 1982 av Stan Drake. Fastän den är ganska sen tycker jag den är ett utmärkt exempel på hur Drake varierade berättandet på endast tre rutor, men båden en halvbild, en närbild och en översiktsbild i silhuett. Och visst syns det varifrån Neal Adams fått många avsina idéer?

Klicka på bilderna för att se dem i större format i mitt CAF-galleri.

Nu återstår att skanna skissboken, men jag tar en sak i taget och skyndar långsamt.
Senast redigerad av 1 K-E Lindkvist, redigerad totalt 0 gånger.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

K-E Lindkvist skrev:...serieversionen av TV-filmen To Riverdale and Back Again...

Det blir en recension av den så fort jag hunnit se färdigt hela, lutar åt ett ganska lågt betyg tyvärr.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Labrador Road 26 skrev:
K-E Lindkvist skrev:...serieversionen av TV-filmen To Riverdale and Back Again...

Det blir en recension av den så fort jag hunnit se färdigt hela, lutar åt ett ganska lågt betyg tyvärr.


Jag protesterar inte, men vill framhålla att Karen Kopins är perfekt i rollen som Veronica. Filmen kan ses som en föregångare till den framgångsrika Life with Archie-tidningen och jag undrar om den ändå inte var något före sin tid?
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

OT.

Kan ju passa och fråga vad du anser om Josie and the Pussycats-filmen, jämför med serietidningen eller den animerade serien? Tänkte köra en dubbelrecension av de två nämligen. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Labrador Road 26 skrev:OT.

Kan ju passa och fråga vad du anser om Josie and the Pussycats-filmen, jämför med serietidningen eller den animerade serien? Tänkte köra en dubbelrecension av de två nämligen. Slut OT.

Jag såg faktiskt aldrig filmen när den gick upp på biograferna i Sverige, troligen för att detta inträffade under första halvan av 2001 när jag var borta från TV4 Mälardalen som deras film-mupp. (Mitt engagemang i rutan tog slut vid årsskiftet, och det var inte förrän senare under hösten jag blev tillfrågad om jag ville skriva filmrecensioner för deras utökade lokala webbsidor.)
Jag har tack vare de usla recensionerna den fick vid premiären (samt en tämligen kraftig aversion mot Tara Reid som ej uppvägs av Parker Poseys medverkan) aldrig känt något direkt behov av att ändra på detta. Dessutom var det den filmen som orsakade brytningen mellan Dan DeCarlo och Archie Comics vilket är anledning nog att förtränga den. Men det skall bli kul att höra vad du tycker, framför allt om de tydligen väldigt talrika och uppenbara produktplaceringarna (som den fick mycket kritik för när den hade premiär).
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Det här trillade in under måndag-fredag. Tack till Nitro74 för trevliga X-Men/Wolverine-böcker. :)

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Linus S »

APenny4YourThoughts skrev:Det här trillade in under måndag-fredag. Tack till Nitro74 för trevliga X-Men/Wolverine-böcker. :)

http://www.kooling.se/temp/newxmen.jpg


Wow! Riktigt fina omslag det där! Gillar speciellt den längst ned till höger. Skön mix av färger. Sen tycker jag också om den längst ned till vänster. Fina omslag! :D
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Nima »

Linus S skrev:Sen tycker jag också om den längst ned till vänster. Fina omslag! :D


Frank Quitely som har gjort det omslaget. En av mina topp 3-tecknare.
http://www.comicvine.com/frank-quitely/26-7369/

Läste häromdagen att han spenderar ca 8-10 timmar om dagen i studion och producerar ca 2 sidor per vecka.
Så han är ju definitivt inte världens snabbaste tecknare.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Basse
Very Good
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 05 jul 2012, 16:18

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Basse »

3 Geeks är superb! Jag har 3 Geeks going to ComicCon, riktigt kul serie!
Som Smed måste man tvätta händerna innan man läser.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Basse skrev:3 Geeks är superb! Jag har 3 Geeks going to ComicCon, riktigt kul serie!

Tala om att du tycker det för Rich (om du inte redan gjort det förstås) så blr han säkert glad!
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av spacemonkey »

En sammanställning av vad som införskaffats under sommaren/semestern. Allt är inte läst ännu.

Bild

Bild

Bild

Bild
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Erik S »

Det här är från förra helgen, men skolstarten sög musten ur mig och gjorde att jag varit för slö för att fotografera och ladda upp förrän nu.
Besökte ett par loppisar på lördagen. Den första bjöd bland annat på Nemi komplett 2003-2006 för det facila priset av 80 kronor (med ett Rocky-album på köpet). När jag några timmar senare besökte den andra loppisen för dagen förde ödet mig samman med en försäljare som perfekt byggde vidare på den lilla samling jag redan införskaffat, och erbjöd mig alla nummer från 2007 fram tills det nummer som finns ute nu. Här var det dock några nummer som hade så pass fula skador på omslagen att jag avstod från inköp (de andra var dock fina), och även om jag sedan tidigare hade några lösryckta ex som fyllde några luckor (inklusive numren från 2002), är jag således inte riktigt komplett. Men det kändes hursomhelst trevligt att så smidigt komma över en nästan-komplett samlingen av en trevlig tidning som Nemi för sammanlagt bara lite mer än 200:-.
Bild

Fick även med mig lite andra trevliga saker hem:
Bild
Varken KAP-numren eller de tidiga Lucky Luke är tyvärr förstaupplagor. I övrigt talar bilden nog för sig själv. Skicket är överlag bättre än vad en lässamlare som jag brukar få sätta klorna i, exempelvis är just de flesta av Lucky Luke-albumen jäkligt snygga (och även om de tidiga numren inte är förstaupplagor är de i alla fall 70-talsupplagor och inte 80-talsutgåvor eller Tintins Äventyrsklubb).
En del trevlig läsning.
frankjw
Fine
Inlägg: 212
Blev medlem: ons 27 apr 2011, 15:52

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av frankjw »

Ovanlig bra skörd av läseex. på Bondesloppmarknad:
22 st. galago för 50pix , Felix för 10 spänn, lösblad men jag har lim! :)
1 kr styck för tivoli och 20 kr för Doonesbury

Bild
Mvh,
Frank Westdahl
Läsesamlare - serier skall konsumeras :)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Vilka årtal ingår i Doonesbury-samlingen? Vad är det för Drawn & Quarterly-publikation överst i mitten?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Magnus »

Wakuran skrev:Vad är det för Drawn & Quarterly-publikation överst i mitten?


Optic Nerve av Adrian Tomine.
Simma lugnt!
Skriv svar