Mina serier, ett urval!

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Nu bjuder jag äntligen på de två första sidorna ur novellen "Prao I Arbetslivet":

Bild

Bild

Jag kan tänka mig att bjussa på nån sida till, men jag vill inte lämna ut mer än 5-6 sidor max.
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Isegrim »

Trevligt, bra tempo. Man känner att man vill läsa mer.
Hur lång är den totalt i antal sidor?
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Isegrim skrev:Trevligt, bra tempo. Man känner att man vill läsa mer.
Hur lång är den totalt i antal sidor?


Hela novellen totalt ligger på 40 sidor.
Men seriesidorna ligger på 34 sidor.

Så 32 sidor till finns att läsa.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Över lag tror jag du kan ha nytta av något passande typsnitt.
http://www.1001freefonts.com/comic-fonts.php

Det är skillnad på de och dem. "Var de trevliga?" är det korrekta här, men det är ett av de vanligaste grammatiska felen i svenskan numera. Kan du ersätta med "han" ska det vara "de", ersätter du med "honom" är det "dem" som gäller. Det går förstås lika bra med hon och henne om du hellre vill det. Fördelen med han/honom är m:et, varianten som har ett m i sig ersätts med "dem", utan m blir det "de" istället.

Han = De
Honom = Dem
Hon = De
Henne = Dem

Lycka till hos optikern.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Peral »

Bra historia!
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Peral skrev:Bra historia!


Tack! [:o)]
LR26: Hade faktiskt tänkt att jag kanske skulle använda en speciell font för textning. Men jag kommer nog vänta ett litet tag till, jag har nämligen alltid haft problem med dem ord du nämner. Det blir nog bättre på stavningsbiten sen, men tack för tipset! Ska kika lite på den sidan i framtiden. [:o)]
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Wakuran »

Daniel Ahlgren har förresten också gjort en serie om sin prao. Jag kommer inte ihåg i vilket av hans album den finns nu, bara.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Peral »

Wakuran skrev:Daniel Ahlgren har förresten också gjort en serie om sin prao. Jag kommer inte ihåg i vilket av hans album den finns nu, bara.


(OT)Vad handlade det om och var hade han sin PRAO? (slut OT)
Ulrike Meinhof
Good
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 29 maj 2012, 15:52

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Ulrike Meinhof »

Tycker alltid det är hundra gånger roligare med handtextat. Men jobba på din handstil, och var noggrann. Kan man inte läsa vad som står i en ruta är allt jobb man lagt på att rita den förstört det också. Det får gärna ta lika lång tid att plita dit bokstäverna som att rita själva teckningen.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Wakuran »

Peral skrev:
Wakuran skrev:Daniel Ahlgren har förresten också gjort en serie om sin prao. Jag kommer inte ihåg i vilket av hans album den finns nu, bara.


(OT)Vad handlade det om och var hade han sin PRAO? (slut OT)

Inte helt oväntat om hur misslyckat det var, i någon typ av verkstad där han får göra något märkligt meningslöst skruvsorterande som chefen sen kommer och fixar genom något verktyg som Daniel själv inte får låna. (Låter litet som Fas Tre när man tänker efter...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Peral »

(OT) De blev kanske inspirerade av Daniel Ahlgrens serie (slut OT)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av larsa66 »

bra Linus precis som Isegrim säger får man lust att läsa fortsättningen. Det är en fin stämning i serien, vardagsnära. Jag får lite flashbacks av "Kalles klätterträd" när jag läser det. Jag vet inte om du sett det barnprogrammet men stämningen är densamma.

Nyss sa du att du skulle ta det lugnt med serier och sen kommer du med en 40-sidors serie-novell. Du upphör aldrig med att förvåna [:)]
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

larsa66 skrev:bra Linus precis som Isegrim säger får man lust att läsa fortsättningen. Det är en fin stämning i serien, vardagsnära. Jag får lite flashbacks av "Kalles klätterträd" när jag läser det. Jag vet inte om du sett det barnprogrammet men stämningen är densamma.

Nyss sa du att du skulle ta det lugnt med serier och sen kommer du med en 40-sidors serie-novell. Du upphör aldrig med att förvåna [:)]


Haha, tack!
Den här novellen har varit klar sedan i början av augusti. Så den är ganska gammal, men jag valde att släppa den nu, då jag inte gör lika mycket serier länge, pga av skolan.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Har fått lite beställningar igen!
Härligt att det börjar komma nu! [:o)]
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Har köpt nya pennor idag, och tänkte göra en sida till en serieidé jag fick när jag och min familj pratade om vi barns tid på dagis.
Serien handlar om mig och om min norska dagiskompis. Vet inte hur lång den blir, men skulle gissa på uppåt 6 sidor. Har märkt att mina historier blir allt längre, antar att det är något positivt.

Glömde att skriva att jag gjorde en liten film om novellen, för skojs skull:
Hitta den här!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Wakuran »

Whooh-hooh! Vad har du använt för musik?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Wakuran skrev:Whooh-hooh! Vad har du använt för musik?

Musiken kommer från en remix, som en av mina nätkompisar gjort. Låten är ursprungligen från Daft Punk.
Han länkade på sin blogg till en sida där man kunde ladda ned låten. Det gjorde jag, och valde att lägga in låten i videoklippet. Tycker låten är rätt bra faktiskt!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Wakuran »

Aahh, jag vet inte hur läget ligger för remixar. Din kompis antar jag är okej med det, men om du har otur skulle Daft Punks skivbolag kunna klaga... Nå, det är väl bara att ha den uppe tills någon klagar...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Ulrike Meinhof
Good
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 29 maj 2012, 15:52

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Ulrike Meinhof »

Linus S skrev:Glömde att skriva att jag gjorde en liten film om novellen, för skojs skull:
Hitta den här!

Läste lite mer på din sida och ser jag rätt på bilden med teckningarna att du går direkt på tusch utan att skissa i blyerts först, eller är det bara som det ser ut?

Wakuran skrev:Aahh, jag vet inte hur läget ligger för remixar. Din kompis antar jag är okej med det, men om du har otur skulle Daft Punks skivbolag kunna klaga... Nå, det är väl bara att ha den uppe tills någon klagar...

Ingen kommer någonsin klaga på det där, om det så vore... vilken låt som helst. Man gör bäst i att bara skita i vad man får och inte får när det gäller att lägga upp låtar och filmklipp på internet, för så länge man inte har en sida i storleksordningen svt.se är det värsta som kan hända att någon tvingar en att ta ner det, vilket är löjligt osannolikt ens det.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Ulrike Meinhof skrev:Ingen kommer någonsin klaga på det där, om det så vore... vilken låt som helst. Man gör bäst i att bara skita i vad man får och inte får när det gäller att lägga upp låtar och filmklipp på internet, för så länge man inte har en sida i storleksordningen svt.se är det värsta som kan hända att någon tvingar en att ta ner det, vilket är löjligt osannolikt ens det.


Jag tror att den här bloggaren tänkte ungefär så. http://www.kristianstadsbladet.se/bromo ... ronor.html
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Skriv svar