Mina serier, ett urval!

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Tycker ändå att Pennan & Ordet ÄR ett fanzine, mer specifikt ett seriefanzine.
Det är enklast att säga att alla amatörproducerade tidningar i ren allmänhet, är fanzines. Amatörproducerade serietidningar, såsom Pennan & Ordet, Allt Kommer Bli Bra, Cowgirls, Ångestmannen, Nålar I Maten sov är seriefanzines. Åtminstone verkar många serieskapare tycka samma sak. Men alla har rätt att säga sin åsikt.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Tror inte det kommer bli så mycket mer i den här tråden efter det här inlägget, men!

Jag blev oerhört stolt när jag numera finns på Seriewikin!
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av larsa66 »

grattis Linus :) men nog kommer du väl att slänga ut en serie eller två här också? Det skulle inte bli samma forum utan dina "gubbar"
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

larsa66 skrev:grattis Linus :) men nog kommer du väl att slänga ut en serie eller två här också? Det skulle inte bli samma forum utan dina "gubbar"


Såklart man gör det pga den där fina kritiken!
Men det blir nog inte lika mycket som förut i alla fall. Men det tror jag är beredda på.
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av mikaelbergkvist »

Coolt. Alltid roligt med dina bidrag.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Bild
Fildelning (Ett vanlig ordskämt)!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Wakuran »

Attans också, idén är redan gjord...

http://forsmarx.se/lennart/fildelning.htm
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Wakuran skrev:Attans också, idén är redan gjord...

http://forsmarx.se/lennart/fildelning.htm


Det är bara bra! Det tyder på att skämtet är lyckat, och att det verkar tålas att användas upprepade gånger. Jag har hela tiden velat försöka teckna den där bilden men det blev av först förra månaden. Nåja!

Lite mer nyheter: Jobbar på ett andra fansin! Mitt första riktiga (Drövel #1), blev en riktig succé. Första upplagan var slutsåld efter bara 1,5 vecka. Och jag tror ärligt talat att det här fansinet kommer sälja lika mycket, eller MER. Det blir såklart det vanliga: Serier, skämtteckningar, illustrationer och en liten ledare. Men! Jag har också beslutat att försöka få med lite collage också, som jag brukar göra då och då. Även en novell kanske... Men mest fokus i serierna och skämtteckningarna. Utan dem blir det inte så bra, tycker jag!

Här är en bild på Drövel #1, från 1:a upplagan:
Bild
Fansinet går att beställa fortfarande. 10 kr.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Wakuran »

Hur beställer man fanzinet? Har du fixat bankkonto nu? Kommer du på SPX?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Labrador Road 26 »

Skämt om fildelning har funnits minst sedan Napstertiden alltså nästan 15 år, så Forsmark är inte heller först om nu någon trodde det. Jag har för mig att även Ikea skojade om det, med vanlig filmjölk också.

Slutsåld är ju bra men säger inte så mycket när upplagan inte framgår. Är upplagan 1-2 ex så blir det inte riktigt lika märkvärdigt som 1.000.000 ex. 1:a upplagan förresten, innebär det att det även tryckts en andra upplaga då?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
cta
Very Good
Inlägg: 61
Blev medlem: tis 26 jun 2012, 05:52

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av cta »

Wakuran skrev:Attans också, idén är redan gjord...

http://forsmarx.se/lennart/fildelning.htm


Tack för länken, den var riktigt bra!
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Wakuran skrev:Hur beställer man fanzinet? Har du fixat bankkonto nu? Kommer du på SPX?


Man beställer det genom att maila mig, eller kontakta mig på facebook, det är där jag huserar som mest av alla ställen på nätet. Och ja, bankkontot är fixat sedan september tror jag, eller något sånt. Jag använder det kontot för att ha de lilla jag tjänar på det (pengar spelar ingen roll) där. Och nej, SPX lär det tyvärr inte bli. Har alltid velat åka dit, och det kommer nog bli av, men inte nu.

Dels för skolan. Min skola har en viss policy när det gäller ledigheter o s v (om det där vardagar SPX är på) och då måste man uppfylla vissa "kriterier" för att skolan ska godkänna det. Och jag tror tyvärr inte en intresse-resa räcker som anledning. Skolan skulle inte gilla det. Skolan kräver enormt mycket av oss ungdomar idag och då blir automatiskt tvungen till att plugga så fort man kommer hem tills man går och lägger sig. Ingen fritid. Lite synd, men det är så det är. Därför brukar jag teckna på helgerna numera, då skolan som sagt kräver mycket av en, som elev.

Men visst, tror jag besöker SPX någon gång! Sen om det är som utställare, eller om det är som besökare, det får framtiden avgöra.
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Labrador Road 26 skrev:Skämt om fildelning har funnits minst sedan Napstertiden alltså nästan 15 år, så Forsmark är inte heller först om nu någon trodde det. Jag har för mig att även Ikea skojade om det, med vanlig filmjölk också.

Slutsåld är ju bra men säger inte så mycket när upplagan inte framgår. Är upplagan 1-2 ex så blir det inte riktigt lika märkvärdigt som 1.000.000 ex. 1:a upplagan förresten, innebär det att det även tryckts en andra upplaga då?


Upplagan är inte på 1-2 ex. Det dubbla och minst mer därtill brukar räcka för att skrivaren inte ska bli tom på bläck och färg direkt. Men jag fortfarande väldigt stolt över att den sålde slut så snabbt!

Jag skrev så därför att jag ev. kommer trycka en andra upplaga, vilket jag är ganska säker på. Blir det inga fler beställningar ska jag trycka ett ex åt mig själv och spara det.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Wakuran »

Och hur hittar man din mailadress?
Användarvisningsbild
Linus S
Fine
Inlägg: 352
Blev medlem: lör 28 apr 2012, 18:27
Ort: Norrtälje

Re: Mina serier, ett urval!

Inlägg av Linus S »

Wakuran skrev:Och hur hittar man din mailadress?


Vill helst av allt undvika spam, så jag brukar inte uppge min mail offentligt. Men däremot uppger jag mailen i lite mer privata förhållanden, eller vad man ska säga [:)]

Vill du ha min mail kan du skicka ett meddelande till mig på forumet, eller om du har facebook kan du skicka ett meddelande där.

Här är också en ny bild av mig, och jag börjar likna Pirinen lite nu, eller vad säger ni?
Bild
Den kanske inte är rolig, men jag gillar den ändå, på något sätt.
Skriv svar