Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Dude »

Bild

Fick hem tidningar igår, komplett i Batman (som jag håller på och läser igenom) och snart komplett I Marvel Mutanter/X-Men [:)]
Användarvisningsbild
andersb80
Very Good
Inlägg: 195
Blev medlem: ons 29 sep 2010, 14:04

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av andersb80 »

Jinime skrev:Härliga serier andersb80. Jag har inte läst revival än. Var det inte den som var "pausad" jättelänge eller har jag fel?


Nej det tror jag inte. Den har kommit ut med ett nummer per månad sedan start. Riktigt bra serie, rekommenderas!
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Mithroth »

Tintin-serien från Esso fick tillökning idag efter ett besök i den lokala samlar-/leksaksbutiken. En av dykarna och Kapten Haddock, med pipan kvar.

Bild
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Två till band i Will Eisner Library:

Bild
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Jinime »

Februaris prenumerationer av DC och Marvel (väntar på beställningar av Animal Man, Swamp Thing och Hawkeye). Bästa månaden på flera år?!? Bäst denna månad: Batman #17, Batman Incorporated #8 (båda kommer att bli värda en del så rekommenderas), Justice League of America #1, Guardians of the Galaxy #0.1, Daredevil #23

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Rufus »

Förra veckan fick jag hem en riktig godbit, och lite märkligt var det väl att ingen annan bjöd?

Kurt Olssons tidning nr 2 1991 i riktigt fint skick och med signerad originalteckning av Henrik Rehr!

http://www.tradera.com/kurt-olssons-tid ... _174847806
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Mithroth »

De första godbitarna trillade in i helgen på Sci-fi-mässan i Malmö. Hälsade först på hos Albumförlaget och kompletterade samlingen med Hammerfall, Zorn & Dirna, Viktor Kasparsson och Tidsresenärerna. Dennis passade på och gjorde en snygg dödsängel åt mig också.

BildBildBild

Sedan blev det en tur bort till Apart och införskaffning av TWD del 5+6 samt GoT del 1. Tack vare Johan Kimrins brister som försäljare fick jag dem för ett extra bra pris också [:)]

Bild

Lite amerikanskt blev det också med The Immortal Iron Fist 5+6 och Y- The last man 10.

Idag kom två paket med figurer med posten. Play Asterix-figurer med låda, tyvärr öppnad förpackning och skadade delar men det går förhoppningsvis att hitta reservdelar. Samt Flintstones-figurer, tv-kins.

BildBild
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Totalt Jävla Mörker! Hehe! Schysst referens...

Slår mig nu att man inte verkar ha försökt nämnvärt med att imitera Helans och Halvans respektive kroppshyddor, utan det ser ut som det är precis samma gjutform som för alla andra romerska soldater...
Användarvisningsbild
Johan Blixt
Very Good
Inlägg: 71
Blev medlem: sön 21 jan 2007, 18:23
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Johan Blixt »

Bild

Detective Comics 474 med Terry Austin och Marshall Rogers.
It is possible to predict the past by gathering data about the future.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Johan Blixt skrev:Detective Comics 474 med Terry Austin och Marshall Rogers.

Jösses! :shock:
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Det var ett tag sen man hade något riktigt bra att skeppa in på denna sida, men ibland händer det. Som idag. [^]

Äntligen har jag fått tag i alla Jan Lööf:s plattor med omslagen han ritade, nu är det bara att försöka ta sig genom en genomspelning med, men jag känner att det inte kommer att bli lätt. [B)]

Bild
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av MagnusR »

K-E Lindkvist skrev:
Johan Blixt skrev:Detective Comics 474 med Terry Austin och Marshall Rogers.

Jösses! :shock:


Håller med :) Trevligt original att få se!

/Magnus
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Jinime »

Snabba Wille... Svenska namn alltså! Han har även kallats Tursamme Tony.

EDIT: Oj, nu råkade jag kommentera en bild (av Lucky Luke) från första sidan i tråden. . .
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Lite nytt:

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

"When The Wind Blows", är den ett nytryck eller är den begagnad? Har du sett filmen?
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Den är begagnad. Minns inte om jag sett filmen, jag tror det, visst har den soundtrack av Bowie? Att läsa boken var dock en mycket stark upplevelse för många år sen, och jag kom på att jag ville läsa den igen nu.

Den som inte har en klump i halsen när man läser sista sidan är inte av kvinna född...
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Lite av varje har influtit den senaste tiden:

Bild

Volym 2 och 3 av Life With Archie (man citerar Topless Robot från the Village Voice på omslagen: "I think Life with Archie is the best comic currently on the market"). Sen senaste numret av Herman Hedning. Får man önska något skulle jag vilja ha mer än en sida med Darnell & Kristianssons Bittra djur i varje nummer!

Bild

En söndagssida av Jeff Shultz och Bob Smith från april 2005. Shultz spöktecknade dagsserien efter att Henry Scarpelli inte kunde längre (han blev tydligen för skröplig) och innan Fernando Ruiz tog över. Jughead driver Veronica tilll vansinne. (Var är Magdalena Ribbing när man behöver henne?)

Bild

En sida Kalle Anka av William Van Horn ur serien "Winging it", skapad direkt åt Egmont och publicerad i bland annat KA & c:o 33/96 och WDC #606. Lätt fuktskadad, annars skulle priset troligen varit en tiopotens högre. Dock inte värre än att den är trevlig att ha i samlingen. Kan ses i större format här och här.

Sen har jag äntligen fått fatt i en LP jag varit på jakt efter i flera år, men aldrig hittat i acceptabelt skick:

Bild

Françoise Hardys debutskiva, här i den brittiska Pye-utgåvan från 1964. Innehållsmässigt är den dock identisk med det franska originalet, det är bara omslagets baksida som skiljer dem åt. Fortfarande efter 50 år är det en alldeles underbar platta. Och som stilikon sökte hon sin like! (Jag har faktiskt lobbat för att Jimmy Broxton skall låta henne göra en cameo i Goldtiger... [;)] )

Här är vad jag antar är en scopitone-film med hennes genombrottshit "Tous les garçons et les filles" (en viss klass-skillnad jämfört med Lill-Babs svenska version):

"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Återigen känns det som vi pysslar med samma sak, har postat en hel del om Scopitone de senaste veckorna.
http://www.youtube.com/watch?v=L3CjwjcsXxI
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Labrador Road 26 skrev:Återigen känns det som vi pysslar med samma sak, har postat en hel del om Scopitone de senaste veckorna.

Scopitone är kul! Jag har aldrig sett någon i verkligheten, men det är en riktig kulturskatt som kan beskådas på youtube. Jag högaktar dem som gör sig besväret att göra dessa tidiga "rockvideor" tillgängliga på detta sätt! [:)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Ett par till. Frazetta-boken är en höjdare.

Bild
Skriv svar