Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Vad som kommit in på senare tid:

Bild

En intervjubok om Dan Spiegle, senaste numret av Herman Hedning (där huvudstoryn tydligen är inspirerad av Jonas Darnells barn) samt de två hittills utkomna och kritikerrosade albumen om Jinx. J. Torres skriver och Rick Burchett & Terry Austin tecknar.

Jag passerade Staffar igår, och vid sidan av att hälsa på Wakuran som hastigast tömde jag också facket (vilket kunderna uppmanats göra före semestern). Detta låg och skräpade där:

Bild

En originalpublicerad sak av Gur Benshemesh (text) och Ron Randall (bild) som verkar mycket lovande, samt två nummer av World's Finest, det saknade #9 och det senaste #13. Jag antar att jag måste hålla ut tills Emanuela Lupacchino tar över i nummer 15...

Torsdagens äventyr i samband med Power Meet inbegrep bland annat två framträdanden med Ellen Kay Band från Sala:

Bild

Eftersom jag redan förra året imponerats av deras driv och musikalitet, såg jag naturligtvis till att skaffa de två album de givit ut under året som gått.

Bild

När fröken Krantz klottrat på båda inlagorna frågade hon efter ett ögonblicks tystnad "Ska du inte ha en kram?" på norrländska, och vem är jag att tacka nej till ett dylikt erbjudande? [V]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Nima »

Beställde i dag en Iphone 5 och kunde inte låta bli att designa ett skal .
Kunde inte bestämma mig om jag skulle ta denna eller en snygg med Batman av David Finch, men då mobilen är vit tänkte jag att den här passar bättre.

Bild
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
peppe
Very Good
Inlägg: 56
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 12:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av peppe »

Det skalet samt ett skönt ljud av vågor som slår mot klippor som ringsignal så är du hemma :)
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Det har varit en bra vecka:

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
luckylök
Fine
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 14:17
Ort: Knivsta

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av luckylök »

Senaste veckornas inköp:

Bild


Bild
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

De här har jag suktat efter ett litet tag. Ennis/Dillon i högform och Warren Ellis mini-serie. Båda i hardcover. Ministry of Space ganska svår att hitta överhuvudtaget.

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Tar för vana att titta inom en second hand-butik när jag har vägarna förbi på onsdagar. Ibland hittar man lite roligt serierelaterat för en spottstyver. Idag blev det inget jag normalt sett köper eller läser, men för en "Selma" kan man ju ta hem det ändå. Samlarhjärtat klappar alltid lite extra när man hittar intakta bilagor och tidningar i bra skick. Så blev det idag, trots att jag inte läser 91:an var jag tvungen att handla. Jag vet inte om de intakta klistermärkena är något som attraherar 91:an-samlarna på forumet, men alla 18 märkena är i alla falla intakta och tidningarna håller minst 6.0 Fine. Kalle Anka-boken var också ett impulsköp enligt parollen "Det är säkert värt 5kr om det har kostat 60kr när det var nytt 1990." :)

Bild
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Sommarläsning:

Bild
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Labrador Road 26 »

Är Jungle Jim och Flash i samma serie, eller var för sig?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

De presenteras precis som de trycktes i tidningarna, d.v.s. med Jungle Jim i en strip på den översta tredjedelen av sidan, och Flash Gordon på den nedre delen. Vill man inte ha Jungle Jim kan man köpa Titans utgåva som bara har med Flash Gordon-delen, men också håller mycket hög kvalitet.
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Besökte Seriebörsen när jag ändå var i Linköping nu i helgen!

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Den där Kalle och Hobbe-boxen är imponerande...

Jag har iofs för mig att den skulle sakna en tidig stripp där Hobbe torktumlas eller liknande, av någon oklar anledning... Det var en del kritik mot det när den kom ut...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Nemesis
Fine
Inlägg: 233
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 20:07
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Nemesis »

Har nu fått hem några kartonger med allt detta som kostade en krona styck. Köpte det av en kvinna som sålde av både sina stackars barns och barnbarns gamla ägodelar. Ljuset kanske är sådär men man får ett hum om vad skatten består av iallafall.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

EDIT: Tidningarna kostade alltså en krona styck, inte kartongerna. [;)]
Nemesis
Användarvisningsbild
luckylök
Fine
Inlägg: 220
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 14:17
Ort: Knivsta

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av luckylök »

Wakuran skrev:Den där Kalle och Hobbe-boxen är imponerande...

Jag har iofs för mig att den skulle sakna en tidig stripp där Hobbe torktumlas eller liknande, av någon oklar anledning... Det var en del kritik mot det när den kom ut...


OT:Köpte själv samlingsboxen och blev riktigt nöjd. Men srippen mad att Hobbe torktumlas tror jag finns med... Eller så blandar jag ihop den med att jag sett den någon annanstans. Serierna(dags stripparna) är daterade på varje sida med alla datum i kronologisk ordning, och där är ingen lucka(mig veterligen) utom under ett år(April 91 till Februari 92), men det berodde på att Bill Watterson inte gjorde några serier då.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av smorkin »

luckylök skrev:
Wakuran skrev:Den där Kalle och Hobbe-boxen är imponerande...

Jag har iofs för mig att den skulle sakna en tidig stripp där Hobbe torktumlas eller liknande, av någon oklar anledning... Det var en del kritik mot det när den kom ut...


OT:Köpte själv samlingsboxen och blev riktigt nöjd. Men srippen mad att Hobbe torktumlas tror jag finns med... Eller så blandar jag ihop den med att jag sett den någon annanstans. Serierna(dags stripparna) är daterade på varje sida med alla datum i kronologisk ordning, och där är ingen lucka(mig veterligen) utom under ett år(April 91 till Februari 92), men det berodde på att Bill Watterson inte gjorde några serier då.


http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=627113

Är på jobbet så har inte kunnat kolla själv hur den där dagens stripp ser ut i boxen.
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

smorkin skrev:http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=627113

Är på jobbet så har inte kunnat kolla själv hur den där dagens stripp ser ut i boxen.

I Sverige tror jag aldrig man såg något problem med den där strippen, och om jag minns rätt publicerade man båda stripparna i Serie-Paraden.

Däremot hade man betänkligheter kring en söndagssida där Kalles pappa läser "Guldlock och de tre tigrarna". I originalet så äter tigrarna upp Guldlock, men i den svenska översättningen är det nedtonat till att hon blir inlåst i en källare.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Nytt läsår:

Bild
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av APenny4YourThoughts »

captainknut skrev:Nytt läsår:
(borttagen bild)


Hur upplever du limningen på Chronicles of Conan? Håller de för läsning?
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av germund »

APenny4YourThoughts skrev:Hur upplever du limningen på Chronicles of Conan? Håller de för läsning?
jag har bara volymer 1-18 men de håller absolut bra. Dock saknas omslagen till de flesta nummer i de tidigare böckerna, vilket retar mig.
Användarvisningsbild
captainknut
Fine
Inlägg: 357
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 21:40
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av captainknut »

Jag böjer aldrig upp ryggen när jag läser en bok, så för mig håller allt för läsning. Det är nog bättre att såna som viker ut uppslagen när de läser uttalar sig i den frågan. :)
Skriv svar