Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Lek- och tävlingstrådar m. m. samt evenemangsinfo av alla de slag hamnar här.
Sou1forged
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 12 aug 2013, 17:30

Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Sou1forged »

Nu är det dags att rösta fram omslaget till nummer sjutton av vår fina fanzine Svenska Superserier. Den här gången sker det dock direkt på vår hemsida, och omröstningen varar fram till den 19:e augusti, så kom in och rösta!

>>Till omröstningen

MVH

/William Lindell på Svenska Superserier
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Wakuran »

Nu röstade jag genom mitt Google+-konto, men egentligen tycker jag inte om att vara tvungen att registrera mig genom kommersiella företag på det sättet.

Sen vet jag inte om man kan/ ska kommentera vad man tycker om omslagen i den här tråden, eller vad ni tycker om det.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Peral »

Håller med Wakuran! Vad är Opinion Stage och varför skulle jag dela med mig av min vänlista och diverse annat till dom?! Jag avbröt röstförfarandet.
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av MagnusR »

Peral skrev:Håller med Wakuran! Vad är Opinion Stage och varför skulle jag dela med mig av min vänlista och diverse annat till dom?! Jag avbröt röstförfarandet.


Med mindre text fanns även alternativet "Rösta anonymt".

/Magnus
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Tycker det vore bättre om ni haft omröstning direkt här på forumet som ni haft tidigare. Men lade i alla fall en anonym röst på trean för det var den enda som överhuvudtaget såg ut att ha koppling till superhjältar.

Tycker egentligen inget av omslagen var bra utan att även trean var väldigt svag. Den var så att säga minst sämst. Vill ni ha motivering för samtliga går det självklart att få.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Sir-L »

Labrador Road 26 skrev:[...] trean för det var den enda som överhuvudtaget såg ut att ha koppling till superhjältar.
[...]

Vet inte om det framkommit men det aktuella numret har Fantasytema.


Saxat från Svenska Superseriers forum:
Virtus skrev:Så var det dags igen! Dags att komponera omslaget för nummer 17! I detta nummer, så finner vi "Slice of Life" av Simon Petersen, våran nyaste bekantskap från Danmark, del 4 av vår massiva crossover-serie "Förgöraren" med Sebastian Sandberg och Mario Toro, ett nytt äventyr med "Law for Hire" från Viktor Matiesen och några nya fantasy-strippar med "Ångestmannen" av Daniel Lennéer! Det finns fortfarande tid att göra färdigt fler serier till tidningen!

Temat för nummer 17 är alltså fantasy, och omslaget bör alltså spegla innehållet i tidningen, någon eller flera av de serier som nämns ovanför.
[...]
Håll koll på denna post för uppdateringar på priser till de som röstar, tre gratisex av nummer 17. Alla som bidrar till omslagstävlingen får också ett gratisex!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Aha, det kände jag inte till. Fast det ändrar inte min röst, för jag tycker ändå trean var minst sämst av de som var med i den här omgången. Brist på komposition är det som slår mig i denna samling.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Isegrim »

Ska man vara petig, så finns det inget som heter brist på komposition i en skapad bild.
De två övre är väldigt statiska, medan den tredje har en dramatisk dynamisk komposition. Har tyck bäst om ettan, men trean vinner nog i längden.
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Cadial »

Haller med ovanstaende. Klart irriterande att forsoka locka bort folk fran forumet for att ga in pa virussmittade skitsajter. For att ge de som haller i tavlingen angest, sa rostar jag har (het debatt: "ska vi rakna rosterna pa serieforum ocksa?"):
Nummer 1; Draken var bast, aven om svansen tycks vaxa ut fran mitten av ryggen och inte fran svanskotan.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Peral »

MagnusR skrev:
Peral skrev:Håller med Wakuran! Vad är Opinion Stage och varför skulle jag dela med mig av min vänlista och diverse annat till dom?! Jag avbröt röstförfarandet.


Med mindre text fanns även alternativet "Rösta anonymt".

/Magnus

Hur vet man vad det innebär att trycka på "Rösta anonymt"? Vad får det för följder och vad godkänner man?!
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Cadial »

Peral skrev:
MagnusR skrev:
Peral skrev:Håller med Wakuran! Vad är Opinion Stage och varför skulle jag dela med mig av min vänlista och diverse annat till dom?! Jag avbröt röstförfarandet.


Med mindre text fanns även alternativet "Rösta anonymt".

/Magnus

Hur vet man vad det innebär att trycka på "Rösta anonymt"? Vad får det för följder och vad godkänner man?!

Det innebar kanske att Tomas Fels kan rosta pa sig sjalv 20 ganger? [;)]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Isegrim skrev:Ska man vara petig, så finns det inget som heter brist på komposition i en skapad bild.

OT.

Vad menar du att det ska heta då? Svag komposition, eller kanske misslyckad? Jag vet att du och jag har helt olika åsikter om hur bra komposition ska se ut, vilket är helt okej för min del. Åsikter är ju alltid subjektiva och inte fakta eller sanning. Men nog blir det lite fånigt att försöka göra om dessa meningsskiljaktigheter till en språklig diskussion. Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Isegrim »

Ja, till exempel "svag komposition" eller "brist i kompositionen".
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Agentum »

Dock mins jag att de påstod att man skulle få en tidning sist om mna dels röstade på den som vann och sållades ut, det fick man inte iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Dock mins jag att de påstod att man skulle få en tidning sist om mna dels röstade på den som vann och sållades ut, det fick man inte iaf.

Gängse procedur var väl att om man deltog i omröstningen var man med i utlottningen? Det spelade ingen roll vilket omslag man röstade på, men det var bara tre eller någonting som vann...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Agentum »

Jo typ jag var en, ,men som sagt, det spelade ingen roll ändå.

Kanske bäst att inte utlova nåt alls.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Jo typ jag var en, ,men som sagt, det spelade ingen roll ändå.

Kanske bäst att inte utlova nåt alls.

Kontakta redaktionen, i så fall... De kanske glömde bort det...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Agentum »

Det gjorde jag men de sbvarade aldrig och andra menade att det nog tog ett tag haha, jo det kan man säga.

Jag har tom PMet kvar såg jag.

Det gör inget men det var lite trist att inte se vad som hänt med blaskan då jag bara har nummer från i början och tyckte de hade för många som ville göra sitt i tidningen så allt bölev mycket mycket kort innan nästa kom upp.

Jag kom på det ige n bar när jag såg den här tråden.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Det där låter som ungefär samma trassel jag hade som glömde hämta ut vinsten på SPX och sedan nu skulle göra det på årets mässa istället. Tidningen har så många kockar och de är dåliga på att informera varandra. Han som sagt att jag kunde hämta tidningen var inte där just då, och ingen av de andra kände över huvud taget till att jag vunnit, fast jag till och med kunde peka ut vilket omslag det var jag röstat på.

Har du kvar pm:et så skicka det igen till avsändaren och säg åt honom att skicka vinsten så vaknar han förhoppningsvis till.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Rösta fram omslaget för Svenska Superseriers 17:e nummer

Inlägg av Agentum »

Törs jag det, de ogillar nog mig nog då jag faktikst har kommenterat dem negativt tex?

Vinnarna var jag och en Magnus och en Patrik A står det.

Ok jag mailar igen då.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar