Lagerutförsäljning

Annonsmarknad för företagare och/eller säljare som inte går att betrakta som hobbysäljare.
Användarvisningsbild
Ingemar Bengtsson
Very Good
Inlägg: 155
Blev medlem: ons 10 jan 2007, 19:12
Ort: Sverige
Kontakt:

Lagerutförsäljning

Inlägg av Ingemar Bengtsson »

Jag ska utrymma Optimals allra sista lager innan månaden är slut. Det som finns kvar tar jag emot bud på. Böckerna finns i Västra Frölunda och kan antingen hämtas på plats eller skickas (mottagarfrakt). Alla bud beaktas. Notera att ingen av dessa titlar finns på Kulturhusets bokshop i Stockholm.

Allt för konsten X antologi
Bild

Eremit av Martin Ernstsen
Bild

Från Superangst till Seriestaden av Gunnar Krantz
Bild

Gunnar Krantz - Boxen (utan böcker, kan dock gå att ordna fram båda titlarna vid förfrågan)
Bild

Kapten Stofil - Gammalt bröd rostar aldrig av Joakim Lindengren
Bild

Kapten Stofil - Gammal är äldst av Joakim Lindengren
Bild

Med eller utan dig av Jenny Berggrund
Bild

Om någon vrålar i skogen (inbunden) av Malin Biller
Bild

Mer info om böckerna finns här:
http://www.optimalpress.com/katalog.html

Böckerna finns i upplagor från 25 ex upp till drygt 400 ex. Hör av er för uppgift om exakta antal.

Utöver detta finns 1-20 ex av ett större antal övriga titlar. Även dessa tar jag emot bud på.

Skicka PM eller maila info (AT) optimalpress.com

Ingemar Bengtsson
Optimal Press
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Lagerutförsäljning

Inlägg av Cadial »

Fan, det ar sa trist att se ett forlag forsvinna sa dar...
Hoppas att du hittar nagot annat kul att jobba med, Ingemar!
Användarvisningsbild
Ingemar Bengtsson
Very Good
Inlägg: 155
Blev medlem: ons 10 jan 2007, 19:12
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Lagerutförsäljning

Inlägg av Ingemar Bengtsson »

Tack, Cadial. Jag producerar trycksaker åt andra förlag istället. För det mesta rör det sig om annat än seriealbum (bl a arkeologi, arkitektur, miljökonsekvensbeskrivningar, miljövård, romaner, fotoböcker, korsordstextning etc), men det är rätt okej ändå. Vissa aspekter av arbetet med Optimal saknar jag redan, som all planering och samarbete med skaparna, medan det bara ska bli skönt att slippa greja med fakturor, administration och daglig packning.

Ganska många förlag har det tufft för tillfället, så det är flera som funderar på att kasta in handduken. Bland annat har ju min gode vän Nisse Larsson på Nisses böcker bestämt sig för att det får räcka.

Men å andra sidan startas ju nya förlag som Placebo Press (samarbete mellan Sanatorium och Agerings förlag) som verkar mycket lovande. De tänker försöka översätta världens bästa vuxenserier och om det går bra så de kan höja utgivningsfrekvensen efter hand så kan det bli rejält intressant. De börjar med en bok av Guy Delisle lagom till Bokmässan.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Lagerutförsäljning

Inlägg av Cadial »

Ok, kul att hora att det gar runt!
Användarvisningsbild
Ingemar Bengtsson
Very Good
Inlägg: 155
Blev medlem: ons 10 jan 2007, 19:12
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Lagerutförsäljning

Inlägg av Ingemar Bengtsson »

Mycket har gått, men det finns fortfarande en del kvar. Onsdag morgon klockan 09.30 är absolut sista deadline för inköp!

Skicka PM eller maila till info (AT) optimalpress.com om ni är intresserade.

Ingemar Bengtsson
Optimal Press
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Lagerutförsäljning

Inlägg av Wakuran »

Edit: Det blev fel.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar