Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Tvärtom, Falling Skies är som en billig lågprisserie imo, det går ju att see på men saknar helt samma djup och karraktär, den är heller inte heller baserad på en serietidning som WD är.

Jag tror som det varit de senaste säsongerna så har WD långt mycket mer frihet och pengar att röra sig med än Fallin Skies.

De är heller inte identiska på nåt sätt mer än just det här att världen står för slutet, det är långt mycket svårare i WD då det egentligen inet finns en världsbeskrivning, fins det ens ett hopp för nånting? Falling skies innnehåller mer av detta, dvs en möjlighet finns här och där, mna känner till masso mer om världen idag.

MEN jag ha rtittat på den serien med:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Hmm, lite tveksam till om jag gillar att de tar tillbaka Guv faktikst, jag tyckte han spelat ut sin roll och alla korten var lagda.

Det fins liksom ingen anledning för dem at ha nåt med han att göra mer än att skjuta huvet av honom på fläcken.

Så det är minus imo.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Jag håller med dig helt och hållet, han har spelat ut sin roll. Senaste avsnittet var det segaste sedan säsong 2. Hoppas på uppryckning nästa vecka. Bara dom inte försöker få det till kamp mellan Gov och de andra igen. Helst en showdown, sedan vidare igen mot nya saker.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Du trodde rätt men jösses vilket avsnitt, jag skrek åt TVn att de skulle döda den jäveln, han körde samma jävla historia igen för sin egna sak och allt var ju en bluff bara habn hade attackerat oavsett vad som sagts.

Var ett tag sen man hatade nån så intensivt på TV får jag säga.

Men suveränt upplagt, serien håller ännu högsta kvalitet.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja, ja, ja. Det bästa på TV fortfarande. Jag ville själv nita den jäveln! Det är enormt grymt bra skådisar i serien. Fan, vill inte vänta ända tills februari. Har du sett det där snackprogrammet om Walking dead som heter Talking dead?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Det kom ju igång igen nu för ett tag sen och det är fan ännu bättre nu, särskilt när han lillgrabben tycker att han minsann kan klara sig utan sin farsa Rick och ger sig ut och försöker var vuxen.

Eller det senaste när de super i nån stuga, vilket liv, vilket skit det skulle var alltihop.

Det är ju en hel del de aldrig kunde ha som finns i den vanliga serien men här kan de i stället visa sånt här, tänk att behöva stänga in dig i en bagagelucka på en biljävel nånstans över natten och sitta på vakt medans zombiesarna kravlar runt där ute.

Det är liksom lockande ruskigt alltihop, hur många skulle orka leva i det liksom.....
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

En sådan värld hade inte någon blivit långvarig i.survival of the fittest tror jag. Eller kanske de mest cyniska klarar sig där. Grymt bra är det i alla fall och det är en pina att behöva vänta en vecka mellan avsnitten.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jo, man fick nog om man klarade sig inledningsvis få möta sitt riktiga JAG om du förstår, kanske blev man bar en sån där rövarslusk som rumstrerar om och skiter i allt för at köra sitt race bara.

För världen är ju inte full av "hjältar" med gott i tankarna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Ytterligare ett bra avsnitt med lite känsla i, det är bra att de förstår att utnytja mediet där inte en serie kan gå.

Men nu kan man ju undra hur det ska gå, Darryl där väger ju mellan gott och ont så att säga och det här ser ju inte bra ut direkt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Jag tror att man hade blivit ganska cynisk och misstänksam i en sådan värld, skjut först och fråga sedan :).

Ja. jag är också nöjd med hur det utvecklar sig. Misstänker dock att Darryll nu hamnat i ett gäng med likasinnade. kan bli farligt ... misstänker att säsongen slutar när de alla kommer fram utan att säga för mycket. Väntar redan på nästa avsnitt
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jo jag gillar hur de sätter känslan.

Även om det används mycket i anra seriaer typ Sons of Anarchy, den här musiken som lägger till nåt så man får en känsla över läget.

Jo jag väntar jag med, såg att han ev. träffar på kidnappade tjejen som ju har fått honom at tänka om, vi får se hur det går, för han är ju ensam då med de här arslena som vill skada andra.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja. Man liksom förstår att det är ett gäng med busar, bara castingen på ledaren talar ju om det. Kommer inte ihåg vad skådisen heter, men han har mig veterligen aldrig spelat annat än skurk.
Har inte sett sons of anarchy, har dock hört att den är bra.
Lurar bara på vem det var maggie hittade på bussen, då det verkar som att Glenn är vid liv, eller utspelar sig hans story tidigare än maggies letande?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jo, ibland är det ju tillbakablickar, som senast i början.
Men ja jag tror Glenn klarade sig men möjligen är han före längs järnvägen än Maggie, annars borde han ha sett det hon skrev med blod åt honom på flera ställen.

Den här veckan var bara deprimerande rakt igenom.

Det har varit bra för serien att dela upp dem i grupper för att ge mer djup åt de enskilda personerna, det blir lite som när serier har one off avsnitt i nån tidning och så fortsätter huvudlinjen igen sen.
Oftast är det ju dessa "korthistorier" som får pris senare.

Allt från Pojken som samlade på Spindelmannen till Busiek iAstrocity den första med The Samaritian, den var fantastisk."in my dreams i fly", jag har aldrig riktigt kunnat tänka nåt särskilt om Superman, man kan ju tänka sig hur fantastiskt med alla hans egenskaper, men ta Superman till max, att vilja hjälpa allt och alla inte en tiondelsekund att spara åt sig själv, man är inte avundsjuk efteråt längre direkt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja.
Jag tyckte nog förra veckans avsnitt med den sinnessjuka flickan var ett av de mest oväntade, USA brukar inte låta det gå så. Walking Dead överraskar.
Såg nyss avsnitt 15 och, nu fick man svar på Glenn och Maggie, kändes skönt.
men terminus verkar helt livsfarligt. Känns fälla lång väg. Tror att Darrylls nya kompisar kommer att behövas. Shoot to kill mentaliteten lär bli användbar om det stämmer det jag läst mig till på vissa forum. I så fall är zombies inte det värsta dom har framför sig ( Kannibaler !?)... Jag har ju inte läst serien så jag sitter och väntar redan på nästa avsnitt som är säsongsfinal.
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av rdbulldozer »

Det spelar ingen roll om du har läst serien eller inte. Terminus förekommer inte alls i serien....
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

okay. Ja, spännande väntan är det i alla fall :)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jo och det är bar bra att de utnytja TV som medie, den kan ge en hel del känsla med ljud och musik och sånt serien aldrig kan ge, serien är i stället hårdare i många lägen när det gäller grova saker.

Men jag att skjuta ungen var klart hårt.

Nu vet vi ju dock med den senaste hur Glenn bar dök upp själv förra gången, han jagar ju på vidare hårt först.

Darryl har dock fått bakslag, nu blir han mer en överlevare bara som trampar på andra, sån som han en gång var.

Nu är det en gång kvar men det här var den bästa säsongen imo, just de här one off grejorna osv, suveränt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja det har varit en riktigt bra säsong. Väntar på sista avsnittet, fast man vill inte att det skall vara sista avsnittet :)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Nej, men klarar de hålla upp kvaliteten så kan jag vänta på en ny säsong.

Nej Terminus förekommer inte i serien utan där kommer de i stället till nån form av större ställe med barrikader osv.

Men jag tycker som sagt det är bar att det inte är identiskt, vissa saker är bättre andra sämre mellan varianterna, tex Darryl förekomer ju inte alls i serien men är en av de intressantaste figurerna i tv serien då han inte är så förutsägbar och väl egentligen hade givit upp allt annat än at vara en överlevare bara.

Michone har ju varit hårdare i tv serien än i serien, tills nu när de är mer åt samma håll.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Så nu har man sett sista avsnittet av säsongen och, det är bra, riktigt bra. Kanske hade velat ha en starkare cliff på slutet. Men jag gillar vad Rick gjorde mot kräket som gav sig på hans son, he had it coming.
Jag håller med om att Darryll är kanske den mest intressanta personen och jag väntar med spänning på vad som egentligen försigår i Terminus. jag tror det är kannibaler. Tyckte man såg några dödskallar med ryggrad liggandes där inne ( obs inga zombies)
Nu får man hålla till godo med Mentalist och from dusk til dawn så länge
Skriv svar