Lite random art.

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Lite random art.

Inlägg av Cadial »

Ett jattegrattis! En av seriesveriges storsta grejer 2014 hander redan 4 januari!
!
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Lite random art.

Inlägg av Allan Kämpe »

Jag gratulerar Bergqvist med skräckblandad förtjusning! [:o)]
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Lite random art.

Inlägg av tfels »

Grattis! Hoppas utgivningen håller i sig!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Lite random art.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag lyckas inte utröna om det är en one-shot eller löpande titel. Ifall det är löpande utgivning hur ofta planeras den att komma ut och när kommer första numret?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Lite random art.

Inlägg av mikaelbergkvist »

Som jag har förstått det så är det en "quarterly" - det är väl 4 gånger om året?
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Lite random art.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jepp var tredje månad, hojta till när första numret är på gång att släppas.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Lite random art.

Inlägg av mikaelbergkvist »

Lite Cap.

Bild
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Lite random art.

Inlägg av mikaelbergkvist »

Tarzan.


Bild
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Lite random art.

Inlägg av mikaelbergkvist »

Batman. Den här bilden har tecknats freehand med en V grip ballpen. Ingen skiss, inget blyerts.

Bild
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Lite random art.

Inlägg av Agentum »

Gör du nåt i serieväg nu?

Eller är det mest skisser och sånt på skoj?

Cap. bilden fick mig tat tänka på skämtet de kör i nån DC serie Booster Gold tror jag där det är rena helvetet för sidekicken Bucky för att motsvarande Cap. envisas med att slåss med direktanfall och utan skjutvapen mm, så han är typ inne på Bucky nummer 8 eller nåt då de andra dött eller blivit psykvrak hahaha.

Vem tar en unge med i brinnande krig och slår folk på käften hahhaha, fan det är dummare än Batman och Robin.
9mm, i'm never further away than that.
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Lite random art.

Inlägg av mikaelbergkvist »

Kan väl avslöja lite nu antar jag. Jag petar ihop nåt som heter "Deadline" och vi gör en bunt serier för Ardden nu i år. Vi fyller tomrummet efter saligen avsomnade ATLAS.
Medlemmarna är lite hemliga tills vidare, men en är en Batman legendar, och en annan har syns i Babylon 5, som en återkommande kvinnlig huvudperson.
Det artar sej, kan man säga. Men alla har lite tystnadsplikt tills vidare. Det kommer en pressrelease så småningom.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Lite random art.

Inlägg av Agentum »

Jo ok, kul at höra iaf, för du har ju det som krävs så att säga.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Lite random art.

Inlägg av Labrador Road 26 »

När du säger Atlas, menar du det Atlas som är i Timely/Atlas/Marvel? Alltså Marvel Comics på 50-talet.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Lite random art.

Inlägg av mikaelbergkvist »

Nej, ATLAS som i konkurrenten till Marvel, som skapades när Goodman tvingades lämna skeppet.
Ardden Entertainment launchade en uppdatering till detta i nutid med sonsonen Jason Goodman.

http://en.wikipedia.org/wiki/Atlas/Seaboard_Comics
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Lite random art.

Inlägg av mikaelbergkvist »

Doc Savage.

Bild
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Lite random art.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Tack för infon, den Atlas har jag konstigt nog lyckats missa helt och hållet. Har väl tagit det för gamla Atlas om jag sett någon tidning från dem, fast det borde ringt en klocka om vilket decennium tidningen såg ut att komma från. Kul att du har grejer på gång, du får säga till när sakerna släpps sedan.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Lite random art.

Inlägg av Agentum »

Goodman som ägde Marvel sålde ju det företaget(just seriedelen) och tänkte, "fan va lätt att dra in stålar på serier det verkar vara", så han tog upp namnet Atlas igen som du noterrat fanns som namn mellan Timely och Marvel Comics.

Han betalade bäst i branchen och folk ruschade till honom och serier gjordes, men det är ju mer som gäller än att släppa ut färgsprakande figurer som liknar andra som finns på en redan tuff marknad, tror det överlevde ett år innan det lades ned.

Det är inget konstigt att ha missat det då det var kort och intensivt och inget kom hit vad jag vet.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Lite random art.

Inlägg av Wakuran »

Var det inte Atlas/Seaboard som alltid ändrade inriktning på sina tidningar i vart tredje/ fjärde nummer när de märkte att de inte sålde?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Lite random art.

Inlägg av Agentum »

Jo, det var ju panik när det inte gick som Marvel gjorde hehe.

Jag har läst en del titlar och tja, värdelöst var det väl inte men det är nog mest checken de inbandade såg framför sig när de jobbade för bolaget:-)

Kanske dags att ge ut i telefonkataloger i softcovers
9mm, i'm never further away than that.
mikaelbergkvist
Near Mint
Inlägg: 2366
Blev medlem: lör 20 feb 2010, 16:32

Re: Lite random art.

Inlägg av mikaelbergkvist »

Dagens "snabbis".

Bild
Skriv svar