Björn Bergman

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Björn Bergman

Inlägg av Cadial »

Snyggt jobbat, LR26! Jag imponeras over teknikundret. Exakt sa dar skulle jag vilja kunna gora med med mina egna pratbubblor.
Photoshop, eller finns det enklare satt?
Burnie, serien verkar intressant. Speciellt lyckad teckningsmassigt ar profilen med texten "I want to get out of this town". Om en serie ska vara r**k-vanlig, sa maste den vara bra tecknad, ju mer realistisk desto battre, eller finns det nagon som gar igang pa Magica de Hex?
Frank Thorn (Red Sonja) gjorde flera serier, bl a Ghita of Alizzar, dar han later kvinnor som ser ut som Red Sonja slappa loss sina sexuella hamningar i fantasy-miljo.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Björn Bergman

Inlägg av Labrador Road 26 »

Yep, Photoshop men funkar säkerligen i Gimp eller andra bildprogram också.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Björn Bergman

Inlägg av Cadial »

Det far bli ett forsok i GIMP nar tiden ar mogen.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Björn Bergman

Inlägg av Wakuran »

Cadial skrev:Burnie, serien verkar intressant. Speciellt lyckad teckningsmassigt ar profilen med texten "I want to get out of this town". Om en serie ska vara r**k-vanlig, sa maste den vara bra tecknad, ju mer realistisk desto battre, eller finns det nagon som gar igang pa Magica de Hex?

Här måste jag avråda folk från att bildgoogla "yiff".
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Björn Bergman

Inlägg av Labrador Road 26 »

Vad är det som är så märkvärdigt med Burnie? Jag får inget som ser uppseendeväckande ut i alla fall.

Bild
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Björn Bergman

Inlägg av Wakuran »

Läs om inlägget litet tydligare. [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Björn Bergman

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jaha, jag fattade inte att yiff var någon serie, det trodde jag var i stil med urk eller bläh. Så jag tog Burnie för själva serien och där blev det inget konstigt. Inte heller yiff kändes speciellt provocerande eller utmanande, rätt meh för att använda ett annat uttryck. Fast tydligen retar de några i alla fall.
http://i2.kym-cdn.com/photos/images/ori ... C_2007.jpg
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Burnie
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 19 jun 2012, 14:37

Re: Björn Bergman

Inlägg av Burnie »

Tack Cadial! Jo det är väl mer sexigt ju mer realistiskt antar jag, jag gick igång på Cat Claw när jag var tonåring haha. Red Sonja är awesome! allt fantasy med brudar med svärd slukar jag med glädje.

Jo Photoshop är bäst, men jag betalar inte direkt för mitt Photoshop... Får se det som ett långsiktigt lån... ehehe

Nu har jag jobbat på som fasen. har 22 sidor skrivna i manus i alla fall. Så jag har mitt första "äventyr" klart. Prologen är klar, (som jag tänkte måla digitalt med ljussättning och allt) och sen är sida 1-4 klar mer eller mindre. kommer behöva gå över dom en gång till förutom sida 3 då. I vanlig ordning finns de ocensurerade alstrena på bloggen: http://bjornscomics.blogspot.se/

Kommentarer angående allt är välkommet. Jag har inte låtit någon gå läsa igenom så...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Burnie
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 19 jun 2012, 14:37

Re: Björn Bergman

Inlägg av Burnie »

Här kommer sidorna 5-20 så långt jag kommit. här kommer ju bögsexet på sidan 8. jag vet inte om jag ska ha det. funderar kanske på att göra honom straight. Men det blir ändå gay när alla tre har sex i alla fall när alla är straight (fast robert är bi-curious), en så kallad "devil's threeway". vad tror ni? Jag vet att man förmodligen skrämmer iväg en massa läsare och det är bara två rutor just nu med bög-sex. Men jag vill ändå att han ska vara bög, det blir roligare så. på nåt sätt. det är liksom hans karaktär... orkar inte ladda upp ocensurerat. det är ändå bara skisser just nu.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Burnie
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 19 jun 2012, 14:37

Re: Björn Bergman

Inlägg av Burnie »

Finns det möjlighet att plocka bort de två senaste posterna? Jag har fått möjlighet att bli en del av pleasurecomics.com som är under uppbyggnad och jag får inte publicera av den här serien innan juli enligt kontraktet. jag postade alstrena innan jag skrev på i och för sig. Dom lär inte märka att det ligger här (de är inte svenskar) men jag vill ändå vara på den säkra sidan...

Annars kan jag berätta att jag jobbar på för fullt nu. Har "tuschat" och färglagt snart 7 sidor. Jag hoppas ni är intresserade av att kika på det sedan när det publiceras officiellt i juli!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Björn Bergman

Inlägg av Wakuran »

Oj då. Grattis! Hur ska publikationen ske? Tryckt i antologi, eller på webben för registrerade medlemmar?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Burnie
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 19 jun 2012, 14:37

Re: Björn Bergman

Inlägg av Burnie »

Tack! Jag hoppas det blir tryckt i framtiden. Annars kanske jag försöker själv på egen hand. Nej det här är nåt man subscribe:ar på, och uppdateras varje vecka med en ny sida. Det är för registrerade medlemmar. Jag har ingen aning om vad det kommer kosta. I nuläget är vi 8 st som gör alster. Men tanken är det ska finnas ett stort utbud vid launch av hemsidan så deadline:n är rent sent, ända bort i juli. Men de har väl räknat med att man gör 1 sida per vecka 20 veckor eller nåt. Fast jag jobbar betydligt fortare än så. Jag är väl den enda i gruppen som är arbetslös haha.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Björn Bergman

Inlägg av Wakuran »

Det finns ju folk som har tecknande som arbete, också. [;)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Björn Bergman

Inlägg av rkaj »

Burnie skrev:Finns det möjlighet att plocka bort de två senaste posterna? Jag har fått möjlighet att bli en del av pleasurecomics.com som är under uppbyggnad och jag får inte publicera av den här serien innan juli enligt kontraktet


Det som ligger här på forumet är ju strängt taget bara länkar, själva bilderna ligger uppe på blogspot. Plocka bort dem därifrån så kommer de inte att synas här heller.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Björn Bergman

Inlägg av tfels »

Är det inte bara att gå in och ändra i sina egna inlägg? Radera textinnehållet alltså.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Björn Bergman

Inlägg av Rosen »

tfels skrev:Är det inte bara att gå in och ändra i sina egna inlägg? Radera textinnehållet alltså.

Det finns en tidsgräns på hur länge man kan göra det.

Jag gillade fö det första kapitlet skarpt. Den hymlar inte med att den än en snuskserie, samtidigt som den har både plot och en god portion uppfriskande smaklös humor.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Burnie
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 19 jun 2012, 14:37

Re: Björn Bergman

Inlägg av Burnie »

Nä det får ligga uppe. Jag frågade Nima och jag får stå mitt kast. de måste komma på idén att googla min serie, och komma på att på svenska är warrior princess krigarprinsessa. sannolikheten är nog ganska låg för det. sen är det ju faktiskt bara skisser.

Haha, det stämmer Wakuran. Jag hoppas det blir så för min del! men det är nog bara ett fåtal som kommer undan med att rita fantasy snuskserier som jobb tyvärr

Tack Rosen! Det betyder mycket att du säger det! (Jag har ju alltid varit fanboy av dina teckningar och serier sedan första Rävspels Western)
Användarvisningsbild
Burnie
Good
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 19 jun 2012, 14:37

Re: Björn Bergman

Inlägg av Burnie »

Förresten har jag redan plockat bort dom från Blogspot. varför dom är kvar är ett mysterium!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Björn Bergman

Inlägg av Peral »

Jag tror inte förläggaren bryr sig om skisser, de kan istället användas till att göra reklam för serien som extramaterial.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Björn Bergman

Inlägg av rkaj »

Burnie skrev:Förresten har jag redan plockat bort dom från Blogspot. varför dom är kvar är ett mysterium!


Det är nog samma där; du har kanske plockat bort sidorna som visar upp bilderna (eller kanske bara redigerat dem och tagit bort imgtaggarna), men själva bilderna ligger uppenbarligen kvar. Jag har dock aldrig använt blogspottjänsten, så jag vet inte hur man gör för att faktiskt ta bort själva bildfilerna eller om man ens kan det.
Skriv svar