Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Cadial »

Jag blir arg nar jag far "Nigeriabrev". Idag kom ett fran Sverige. Eftersom jag inte behover 2 miljoner dollar, sa tankte jag att kanske nagon annan vill ha dem. Har ar hela mejlet fran Bjorn fran Sollentuna:

Karlsson, Björn (bjorn.karlsson@sollentuna.se)
Från: Karlsson, Björn
Skickat: den 9 februari 2014 12:11
Till: Karlsson, Björn
Ämne: NEWS

My Wife Violet and I are donating 2Million Dollars to you.Contact us via my wife email at (allen.violet2010@rogers.com)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Rufus »

Annars brukar det ju vara att man ska låna ut en stor summa pengar för att få en ännu större summa pengar av en kunglig son eller dyl som behöver föra ut pengar ut ur Nigeria eller annat exotiskt land. Donationer och från Sverige var nåt nytt, men dom förnyar väl sig, eftersom ingen går på den gamla typen längre.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Wakuran »

Det kan gott vara andra delen av arrangemanget...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av rkaj »

Jo, om man skulle kontakta dem för att få ut "donationen" så skulle det visa sig att de behöver ens kontouppgifter, och lyckas de få dem så tömmer de ens konto. Klassiskt Nigeriabrev, bara detaljer på ytan som skiljer.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag verkligen avskyr Evians reklamkampanj där vuxna människor uppför sig som kompletta idioter. Nåväl de kan ha sin smörja, men nu har de gett sig på Spindelmannen också, min gamla idol. De får honom att uppföra sig lika mentalt efterblivet som folk i deras tidigare skitreklam. Hela han personlighet tramsas till och den vetenskapliga sidan hos Parker är som bortblåst. Grrr vad jag blir förgrämad på sådan här idioti. I den första hoppades jag att en buss skulle köra över allihopa här får man istället drömma att Spidey ramlar ner och slår ihjäl sig, åh vilket öde. Varför Spidey, varför????
http://www.youtube.com/watch?v=pyV57QlGUGI

Go Perrier, go.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av jens-olof »

Idag blev jag skitsur på en telefonförsäljare. Inte för att han inte gav upp eller var allmänt oförskämd, utan för att han skulle sälja "nix"-tjänster till mobiltelefoner och "underhålla" detta mot en viss avgift. Rent bedrägeri alltså, eftersom nix är gratis!
Motivet var att han behövde lön också...

Varför inte på hederligt jobb?

Jens
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ja tyvärr är det väldigt mycket skojeri och slirande på sanningen i det jobbet. Jag sysslade med det på tok för länge innan jag fick tummen ur och bytte karriär helt. Fast jag lärde mig rätt mycket under åren ändå, kunskap som jag nog inte fått annars.

Själv blir jag aldrig uppringd av telefonförsäljare de måste ha missat mig och det passar bra.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av jens-olof »

Det var från "NIx Spärrservice" den ljugande fähunden ringde!
Brukar vara vänlig mot telefonförsäljare, för de har sällan haft yrkesalternativ
och jag tycker inte det finns en ursäkt till att vara oförskämd mot folk som gör jobb
de är mer eller mindre tvingade att ha.
Är det gallupundersökningar, så brukar jag fråga om de har fast lön eller provision.
Är det provision, så svarar jag ifall jag har tid.
Men kräk som tar betalt av lättlurade människor för en gratistjänst gör mig klart förbannad,
de som går på sådant är sällan de som har bra ekonomi från början (gamla, de inom LSS osv).

Jens
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av mikaelsol »

Blev väldigt upprörd när jag såg dokumentären "Pakistans förlorade pojkar" på Kunskapskanalen (tror titeln var så).

De räknar med att de har 100 000 gatupojkar. 90 % av dem prostituerar sig. Var tionde av dem mördas efter att torsken gjort sitt. Myndigheterna gör i princip inget för att hjälpa dem för att de har fullt upp med terrorister och så är väl allt korrupt också.

Många av offren blir sen själva förövare och många blir missbrukare för att uthärda.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Wakuran »

Finns på SVT Play.

http://www.svtplay.se/video/1947849/pak ... ade-pojkar


(På en löst relaterad, egocentrisk not; jag kan inte se SVT Play nu för att min dator hänger sig om jag inte kör i felsäkert läge. Irriterande lyxproblem.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Peral »

Jag antar att detta är tråden för detta inlägg som gäller faran med Smart telefon. Jag sitter på morgonen och smsar med en vän. Jag äter för sjuttioelfte gången samma frukost. Jag känner att jag fått nog och sänder följande meddelande "Jag hatar musli!" Min Smartphone vet att musli stavas med med tyska y och antar att jag menar muslimer och ersätter mitt musli med muslimer. Är det faktum att min telefon försöker blanda in mig i ett religionskrig orsak nog att få en ny telefon?
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Looding »

Peral skrev:Jag antar att detta är tråden för detta inlägg som gäller faran med Smart telefon. Jag sitter på morgonen och smsar med en vän. Jag äter för sjuttioelfte gången samma frukost. Jag känner att jag fått nog och sänder följande meddelande "Jag hatar musli!" Min Smartphone vet att musli stavas med med tyska y och antar att jag menar muslimer och ersätter mitt musli med muslimer. Är det faktum att min telefon försöker blanda in mig i ett religionskrig orsak nog att få en ny telefon?

Aj! Den är lagom kul att ha skickat iväg. Jag har aldrig förstått T9-funktionen. Den gissar allt som oftast fel (som i exemplet ovan), begränsar folks vokabulär och gör att vi inte lär oss stava. Samma minut jag får en ny telefon i handen så stänger jag av T9-funktionen.

Och tack! Tack för att jag inte är den enda som säger tyska y. Folk rättar mig alltid (felaktigt alltså) och säger "du menar tyska u".
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av UlfK »

Looding skrev:
Peral skrev:[...] Min Smartphone vet att musli stavas med med tyska y [...]

[...]
Och tack! Tack för att jag inte är den enda som säger tyska y. Folk rättar mig alltid (felaktigt alltså) och säger "du menar tyska u".


Om folk rättar dig så gör de fel. Korrekt hade varit om de sagt "du menar u med umlautsmarkerande trema?"

(Med tanke på trådens namn anser jag att mitt inlägg är on-topic. [;)] )
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av K-E Lindkvist »

Först tänkte jag posta det här i serieoriginal-tråden, men vid närmare eftertanke passar det nog bättre här. Vad är det med en del människor egentligen som inte fattar att ett nej är ett nej? [}:)]

Citat från Comics-L mailinglistan:

"This is what Stephanie [Buscema] just wrote via Facebook.

Apologies in advance for the following, but I've been pushed around a lot lately and pretty much at my breaking point in dealing with this and certain folks.
Lately, I've been getting some rather aggressive, rude and pushy messages (here on Facebook often and in e-mails) in regards to the sale of my Grandfather's artwork. It's gotten to the point where I feel I need to say something. Firstly, please know that I have nothing but absolute respect and love for my Grandfather and the work he's left behind (and myself and my family are so happy to see people still appreciating the incredible body of work he's left us all!). If you know me, you know I don't speak about him openly, if ever publicly, or parade his name and artwork around.
I am not and have not, ever sold a piece of his art he's left me. I don't plan on it. Do not contact me in regards to this, especially in an aggressive and pushy manner. You will be blocked immediately. Please do not approach me at a convention asking to purchase my Grandfather's artwork, it's not for sale, ever. I'm not interested in offers. I would never ask someone to sell me the belongings of a deceased family member and I expect the same courtesy in dealing with the artwork my family has. It's upsetting to me that I even have to write this here, but I will not tolerate any crap, via internet or in person, and certainly won't be pushed around by anyone, ever. Thanks for listening.
"

(Det påminner om att jag haft vissa besvär med fåntrattar som tror att jag skulle sälja min moped som varit i min ägo sen 1977 för pengar. Till saken hör att den Puch Dakota som nyligen gick på Tradera för en ohemul summa i jämförelse med min Kreidler Cross är en högmilare... [8D] )
Senast redigerad av 2 K-E Lindkvist, redigerad totalt 0 gång.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev:Först tänkte jag posta det här i serieoriginal-tråden, men vid närmare eftertanke passar det nog bättre här. Vad är det med en del människor egentligen som inte fattar att ett nej är ett nej? [}:)]
http://ow.ly/KEtsf

Det verkar som Yahoo kräver att man loggar in...
K-E Lindkvist skrev:(Det påminner om att jag haft vissa besvär med fåntrattar som tror att jag skulle sälja min moped som varit i min ägo sen 1977 för pengar. Till saken hör att den Puch Dakota som nyligen gick på Tradera för en ohemul summa i jämförelse med min Kreidler Cross är en högmilare... [8D] )

Fast att en miljardär köper en moped för 63 500, är ju som att en miljonär köper en moped för 63.50, eller att en som äger 100.000 köper en för 6.35 ...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av Sir-L »

VAFANSKAREVARASÅSVÅRT!!!
Om man översätter en engelsk text som innehåller uncle eller grandpa, är det verkligen så svårt att INTE rutinmässigt översätta dessa med farbror och farfar?!
Läste nyss en text med en kvinna som pratade om "farbror James" med sin son, denne "farbror James" visar sig lite längre ner i texten vara hennes bror.. [:0] WTF!
Jag trodde de fick betalt för att läsa texten de översatte och inte bara köra google translate... förbannad blir man! [}:)]

(Och den "farfar" jag syftar på är "farfar Weeks", i nyaste Fantomen. Borde varit ganska enkelt att få fram att Weeks bara hade en dotter, eller? –
Här vill jag be översättaren ifråga om ursäkt, om det är någon på forumet, som får en slev av min irritation. Men faktum kvarstår det borde inte hänt.)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråd

Inlägg av rkaj »

"Farfar Weeks" är kanske lite lättare att ursäkta eftersom man kanske måste vara en ganska inbiten Fantomennörd för att ha koll på att Weeks bara har en dotter (även om http://fantomenindex.krats.se/what/weeks hade kunnat ge ett tips).

Men om det faktiskt framgick hur det förhöll sig längre ner på samma sida i det andra fallet så är det verkligen oförlåtligt.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av zlv »

Försökte på mig att köpa lite serier från CDON, något jag dock ångrar ...
1:a leverans (4 artiklar), samtliga kant- & stötskadade. Valde att häva köp av 2 artiklar.
2:a leverans (2 artiklar), ännu värre kant- & stötskadade. Dessutom skadde en fel levernans mellan dessa två.
Och sedan hade dom mage att erbjuda 50:- rabatt om jag skulle behålla dom som dom var, njae, om jag hade fått betala 50:- för allt kanske...
Ett stor FY till CDON.

Finns det någon av dom större onlinebutikerna som bryr sig om hur böcker/album ser ut när dom skickas/kommer fram?
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av Looding »

zlv skrev:Finns det någon av dom större onlinebutikerna som bryr sig om hur böcker/album ser ut när dom skickas/kommer fram?

Tyvärr inte vad jag känner till. Adlibris skickar lite större/tyngre beställningar bra packat 1 av 5 gånger. Många gånger är de kantstötta, men de ger ibland 30 % rabatt på de skadade grejerna, vilket är ett ok avdrag i mina ögon.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Fördubblade inpiskade jubelåsnor - Den allmänna arg-tråden

Inlägg av burnout »

Bokus har klarat alla transporter med bravur som jag har beställt, kraftiga kartonger är det runt det. Dom kanske är några kr dyrare men har man inga klagomål då återkommer man.
Skriv svar