Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Fem.
Inte oväntat med problem, men jösses vad förvånade tragiskt.

Dock mycket bra jämför förra avsnittet.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Nja, det var väl okay, sedan var det tragiskt med hans fru och barn, undrar bara vad han gjort eftersom dom inte ville att han skulle leta efter dem. Men jag tycker det tagit för lång tid för att få veta vem Darryll hade med sig när han kom tillbaka för två avsnitt sedan.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

DEt kommer nog snart.

Jo ja gvet inte om de är bar rädda för hans våldsamhet, vilket kunde varit fallet då det inträffade och folk inte var inkörda på att det var riktigt hårda tag som gällde, mne ok han kan ju varit hård mot sin familj tidigare med kanske.

I varjr fall tappade han sin verklightestråd nu att utföra något, svårt för en sån stridis får man anta.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Samtidigt var det bra att han inte hade någon lösning på zombieproblemet, kändes lite för otroligt att just "han" skulle dyka upp så att säga. Ser dock fram emot hur dom löser sjukhusfolket och sedan vart storyn tar vägen.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Ok, då vet vi vad Darryl och vad hon nu heter (Carol?) råkade ut för på sin utflykt efter bilen med vitt kors på.

Mycket bra avsnitt, jag gillar när de fokuserar på dels enstaka karraktärer och här då även bara 2 st och vi vet ju var Darryl kör nu för det har vi ju sett.

För uppbackning och en behövlig strykrunda hos töntarna på sjukhuset hoppas jag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Avsnittet var bra och Darryll är häftigast i serien, generellt sett så hade inte avsnittet behövts för storyn, men jag köper det. Jag hoppas han piskar upp gökarna på sjukhuset. Men storyn står och stampar lite nu, dt får ta lite fart. efter kanske den bästa inledningen har den här säsongen ändå inte varit lika stark som föregående tycker jag, oslagbara säsong tre med the govenor får de svårt att slå. Dock är den vida överlägsen säsong två som var urtrist vid farmen. Bara två avsnitt kvar innan break :(
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Tyckte nogavsnittet var rätt bra ändå, men aningen korkat att hon skulle gå på nån saga från lekpolisen, jag menar vid det laget de är nu misstror man väl allt automatiskt först?
Får se nästa sväng, jag hoppas inte det blir långdraget då de här personerna käns ointresanta att berätta om ärligt talat.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Håller med dig. Har svårt att se att hon skulle vara så lättlurad. Hoppas också det blir ett snabbt slut på den här storyn för sjukhus snubbarna känns helt ointressanta. Dom måste nog komma med ett nytt grepp, för ärligt, efter inledningen med kannibalerna denna säsong så har det varit en svag säsong :(
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Skapligt deprimerande avsnitt, dydligen hade hon varit med om lite för mycket vi inte såg så mycket av.

De på skjukhuset skiter man ju i allihop så det gjorde det ju svårare bara, då det inte kändes som att det vägde jämt om så all på sjukhuset hade stendött.

Jaha då var det uppehåll till i Feburari då.

Ingen lever för evigt vilket ju ger en bättre berättelse än de som aldrig ändrar innehållet utom när nån typ fått ett annat gig och de får hitta på nåt krystata skit.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja, det var synd för man trodde på en bra återförening där. Men samtidigt så är det bra för storyn, ingen går säker, antagligen inte ens Rick. Folket på sjukhuset var oväsentligt, håller med där med. Bara glad av vi är förbi den delen av storyn, undrar vad den färgade mannen som följer efter dom är ute efter. Kan inte riktigt minnas om det var han som var ensam i en liten stad eller om det var han som Rick träffade i första säsongen i början, som hade en liten son.
Jag tycker att den här säsongen inte varit så stark, bortsett från inledningen med terminus. Men att vänta till februari är på tok för länge.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av mikaelsol »

Den färgade snubben är han som Rick träffar i första säsongen som har en son. Det är samma man som sen förlorar sin son och blir helt bananas och förskansar sig i den där lilla staden.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Jag hade en svag aning om det fast var för lat för att ladda dvdn med första säsongen. Nu får man kolla the 100 istället tills februari om inte dom också tar jullov tills dess :)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Det här har ju rullat ett tag igen nu, har folk slutta kolla tro, är det för segt?

Det är ju väldigt mycket zombie smashande men det är ju inte alltid kul.

Lite jobbigt är det nya stället de är på där folk tror det är bar tat börja om från säg 1800tal kanske och att de ve5rkar opåverkade av de år som ändå måste gått.

Och så all Post traumatiska stress är lite seg, det här kan ju inte funka i alla fall, jag kan inte tänka mig nån som ser på det som tycker Rick har fel även om han lider av PTS, för han har inte fel.

Det går inte att börja om igen som förr nu, det skulle inte fungera med ett samhäller rakt av på det som varit.

Vill man inte slåss i detta generations 1 läge så ta livet av dig skulle jag anse, ingen behöver dig och ingen saknar dig..
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Tycker nog att denna säsong började väldigt bra med Terminus och det, sedan segade den ned sig rejält. Det var samma sak som vi sett innan, dock är det fortfarande något man väntar på varje vecka.
Ja, det är väl mycket zombiesmashande nu, det liksom leder ingenstans, vi har sett det förr. Cliffhangern på denna säsong var ganska svag tycker jag, men kanske kan han (Morgan tror jag han hette) föra in lite nytt i det hela.
Generellt sett så undrar jag om det inte börjar sjunga lite på sista versen, tror inte den kommer över 7 säsonger. Till råga på allt så kommer ytterligare en Walking dead serie nu, vad kan den handla om? Ungefär samma sakfast med annat folk, risken är att dom tröttar ut publiken, det har varit min favoritserie sedan den kom men nu har den fått pisk av The Musketeers som är mycket bättre. Dock gillar jag Walking dead än och givetvis skall man följa nästa säsong också, plus den nya :)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jo Morgan är ju snubben Rick träffade i början innan han ens funnit sin familj.

Jo jag följer det till the end med men hopas att de kan hitta en bra pacing, jag såg senaste nu och kanske kan de få folk att förstå alvaret med världen utanför, men i bäsa fall inte då de som bor där lever efter de gamla förhållandena med de gamla typiska brotten mot sina.

Får erkänna att jag är risig på den tecknade serien just nu då det inte gick samma väg och inte med samma personer allierade.

Det är ju så att nåt sånt här är intressant ändå, hur skulle en värld bli om det hände, förr var det ju ofta efter kärnvapenkriget under min uppväxt nåt man levde under då men som man idag inte vill höra om.

Zombier är ju inget nytt iofs då alla känner till Zombie filmer från slutet av 70tal in på 80 tal när hela välden där med blivit drabbade, men de kunde ju inte göra det så bra, jag har inget problem med fantsi då hade jag aldrig läst serier men ändå en mer verklig stil ger mycket då serier ju kan ge exakt vad som helst nån kan komma på och det har inte filmer eller tv-serier mer än brytit sig in på ännu.

Frågan är bar om Rick och hans följare kommer in nu, vad händer? jag menar dt vore ju döden för4 serien om allt stod sig. så jag gissar at de här kommer få käka upp detta och allt faller så som det gjord i serien när de stötte på nåt liknade rätt tidigt med människor som inte upplevt hur det är i "världen" nu.

Jag ska erkäna tt jag följer deta pga förelagan så en serie till om nåt liknade käns iskallt för just mig, men jag förstår iden med det även om det troligen kommer döda dem båda.

Det trista är ju att allt står och faller med USA här inte med hela västvärlden, USA består av det bästa och det största och samtidigt det värsta och lägsta man kan komma på.

Jag noterade detta med super tvserier med, massproduktion kan aldrig funka, man måste ge upp saker som är dåliga på vägen.

Jag är dock partisk där jag tror inte längre då jag knappt sett det i modern tid så många filmer eller tvserier som inte bygger på något annat.
Och det betyder heller inte att de blir bra för det.

Men en sak man kan förstå är att de som författar tv-serier mm är under all kritik och mycket är bara ihophafsat snabbt för att passa en genre snabbt när den verkar populär, jo jag har mycket lågt förtroende för de som skriver tv-serier får jag erkänna, har de inte läst på och stulit andras verk har de sällan nåt mer än sån fullständig bedrövlig skit som säg 24 och det än vidrigare Lost jösses
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Ok knallande döda är tillbaka igen.
Även fast jag förlorade färgseendet en hel del det här avsnittet var det helt ok, ett par zomies för mycket kanske.

Vissa problem dock med att de som klarat sig i samhället de kommit till är i princip värdelösa allihop, vem ska nästa gång dumma till det så det blir problem?
Vill Rick och kompany ha stället eller? Annars förstår jag inte.
9mm, i'm never further away than that.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av mikaelsol »

I serien så vill de väl ha ett vanligt (sömnigt förortsliv)liv igen, men det går naturligtvis åt skogen.

Hade lite svårt för återblicksupplägget i säsongens första avsnitt, men gillade ändå att det var en homage till att serien är svartvit. Rätt personer dog dessutom, vilket alltid är en fröjd. Stark öppning för säsongen IMHO.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av mikaelsol »

Men med det sagt, så är jag osäker på om det skulle locka fler tittare om tv-serien var helt i svartvitt som originalet.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Wakuran »

Jag har ju sett en del gamla skräckisar som "Night of the Living Dead", "Carnival of Souls" och "I Walked with a Zombie", och tycker annars svartvitt passar utmärkt för zombiefilm...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av super85 »

Jo , jag tycker det svartvita passade eftersom serietidningen är svartvit och det finns en massa gamla svartvita zombie-rullar. Dock verkarde regissören och producenten motivera det på något annat sätt, typ att det bara var för det var snyggt att visa hur de olika tidpunkterna utspelade sig.

Jag tittade på hela första säsongen av "Fear The Walking Dead" vilket jag tycker är en skitserie i jämförelse. Dumma karaktärer som man inte tycker om, och det hela känns som det är skrivet av någon 15 åring som inte har någon koll på hur människor fungerar.
Skriv svar