Buster-Favoriter!

Här kan du skapa omröstningar. Är Kalle Anka starkare än Fantomen?
marveljanne
Very Good
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 feb 2013, 13:54

Buster-Favoriter!

Inlägg av marveljanne »

Skriv in dina favoriter bland alla Buster-serier som någonsin publicerades i Buster-tidningen, Buster-album, etc, inkl den nya Retroboken. Du får ha hur många favoriter som helst!!
Här är MINA absoluta Buster-favoriter (jag har varit hård mot mig själv (som gammal Buster-redaktör) och begränsat urvalet ...):
Buster, såklart (de gamla brittiska Buster-serierna och de första svenska Buster-serierna i samma stil).
Super-Mac OCH Bullen, tillsammans och var för sig.
Benny Guldfot.
Peter Pantern.
Melchester Rovers och Roy Race Junior.
Åshöjden, från början till slut!
Bröderna Trassel.
Danny Caddien
Rovers United
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Buster-Favoriter!

Inlägg av rkaj »

Jag läste inte jättemycket Buster, men jag gillade Åshöjdens BK (och IFK Trumslageren, har jag för mig lite vagt?). Super-Mac och Johnny Puma brukade också vara läsvärda.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Buster-Favoriter!

Inlägg av larsa66 »

Förutom de redan nämnda... greppet direkt
Mikael Uhlin
Good
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 31 maj 2015, 14:12

Re: Buster-Favoriter!

Inlägg av Mikael Uhlin »

Globe Champions
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Buster-Favoriter!

Inlägg av Grumme »

Det var många serier jag gillade i Buster, även om jag misstänker att flertalet inte skulle uppskattas lika mycket om jag läste dem idag.
Men som jag skrev i den andra Bustertråden, så var det alltid kul när någon av följande serier dök upp:

Super Mac
Bullen
Greppet Direkt
Åshöjdens BK
Johnny Puma
Ben Bolt
Knockout Charlie
Benny Guldfot
Danny, caddien
Nobby Tåfjutt
Buster

Peter Pantern hade jag helt förträngt, tills marveljanne nämnde den här. Har för mig att den var ganska bra den också.

Tror att det var i serien Rovers United som huvudpersonen (hette han Roy?) blev kidnappad av någon gangstergrupp i Central-/Latinamerika, för att han skulle träna deras lag så de kunde besegra någon annan gangstergrupp.
Det visade sig sedan att ledarens tonårige son var en naturbegåvning, och dessutom smart, vänlig och helt emot sin fars verksamhet (såklart), varpå han följde med till England när huvudpersonen flydde. [:D]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Buster-Favoriter!

Inlägg av Wakuran »

Grumme skrev:Tror att det var i serien Rovers United som huvudpersonen (hette han Roy?) blev kidnappad av någon gangstergrupp i Central-/Latinamerika, för att han skulle träna deras lag så de kunde besegra någon annan gangstergrupp.
Det visade sig sedan att ledarens tonårige son var en naturbegåvning, och dessutom smart, vänlig och helt emot sin fars verksamhet (såklart), varpå han följde med till England när huvudpersonen flydde. [:D]

Läste någon Rovers-serie om någon lagmedlem som skulle åka till USA för att hjälpa ett amerikanskt lag. Spelarna var hårdnackade individualister med noll kännedom om hur man spelar som ett lag, så man såg massa bilder på hur de sprang runt på måfå som yra höns och sparkade upp sina bollar jättehögt på läktarna, tills den brittiske bördige vite mannen kom och styrde upp dem. Det märktes att det var engelsmän som låg bakom serien. [:o)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Buster-Favoriter!

Inlägg av Rufus »

Super-Mac
Bullen
Kid Cox
Den engelska originalversionen av själva Buster-serien
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Re: Buster-Favoriter!

Inlägg av spacemonkey »

Johnny Puma
Grepp direkt
Super-Mac
Bullen
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Skriv svar