Jag har gjort en liten serie: Vrak

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
melanieisdemented
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 07 okt 2015, 13:08

Jag har gjort en liten serie: Vrak

Inlägg av melanieisdemented »

Hej alla, jag är ny här.
Jag har gjort en liten serie om en kille som kallas Vrak, som bor på stureplan tillsammans med en ängel och en talande struts.
Jag gjorde den helt improviserat (det kanske märks) över en sommar för att förbereda mig inför mitt kommande fullängds album Kyle's Apartment.
Utvecklingen av Kyle's Apartment kan ni kika på under #kylesapt om ni vill och den kommer väl ut någon gång nästa år, tillsvidare håll till godo och ha det så bra sålänge :)
/Melanie

http://melanieisdemented.com/vrak
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jag har gjort en liten serie: Vrak

Inlägg av Allan Kämpe »

Välkommen till forumet Melanie! Jag tyckte din serie var härligt absurd, rolig, fartfylld och underhållande! [:o)]
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Jag har gjort en liten serie: Vrak

Inlägg av Grumme »

Ledsen men jag gillade den inte alls, varken den påstådda humorn eller teckningsstilen.
Men välkommen ändå, Melanie. Förhoppningsvis så kan du få lite tips och råd från forumets andra tecknare. [:)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Jag har gjort en liten serie: Vrak

Inlägg av Wakuran »

Ah, figuren med långt blont hår på första bilden är ängeln... Eftersom det är Stureplan trodde jag först det var en schtekare... Och schtekare funkar väl inte för humor... Bara som skurkar man hatar...

(Min browser hängde sig jämt när jag besökte sidan... Behöver skaffa ny dator...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Jag har gjort en liten serie: Vrak

Inlägg av larsa66 »

Jag tyckte också den var bra.
Galen och bra.

Det känns som Loranga, Mazarin och Dartanjang fast vildare... Ska bli kul att se mer.
Skriv svar