Magnum comics

Söker du efter en viss tecknare? Kommer du ihåg en serie från barndomen men har glömt vad den hette? Fråga här...
Användarvisningsbild
Porter
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 14:10
Ort: Sverige

Magnum comics

Inlägg av Porter »

Peter Kampf visste och Dragger av Mandrafina ochTrillo har utkommit i Magnum comics?
Om någon vet i vilka nummer kom de story?
Jag skulle gärna köpa de i VF-NM skick!
Tacksam för något svar.
[^]
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Magnum comics

Inlägg av Magnus »

Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Magnum comics

Inlägg av Labrador Road 26 »


Låter ju som en intressant serie av beskrivningen att döma.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Magnum comics

Inlägg av Wakuran »

Peter Kampf tyckte jag var läsvärd.

Dragger tror jag förresten finns samlad i album på danska, om man klarar av det.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Magnum comics

Inlägg av Peral »

Peter Kampf är mycket bra och suveränt tecknad, Dragger är också mycket bra. Magnum Comics är nästan lika mycket saknad som EPIX
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Magnum comics

Inlägg av Sir-L »

Porter skrev:Peter Kampf visste och Dragger av Mandrafina ochTrillo har utkommit i Magnum comics?
Om någon vet i vilka nummer kom de story?
Jag skulle gärna köpa de i VF-NM skick!
Tacksam för något svar.
[^]

Har bara ett avsnitt av Dragger dokumenterat, Magnum Comics #2/1993 10s Svart/Vit, men kan kolla igenom mina Magnum i helgen om det skulle vara av intresse.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Magnum comics

Inlägg av Wakuran »

Finns två album med Dragger på danska. Jag köpte mina under någon rea på Faraos Cigarer, så de går nog att hitta billigare än hos Pegasus.

http://comicwiki.dk/wiki/Dragger
http://pegasus.dk/soegning/Dragger
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Porter
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 14:10
Ort: Sverige

Re: Magnum comics

Inlägg av Porter »

Sir –L kan du kolla om du har Magnum Comics 5/91 0ch om det finns flera Dragger?
Om du vill sälja dem?
Tack för alla svar!
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Magnum comics

Inlägg av Sir-L »

Porter skrev:Sir –L kan du kolla om du har Magnum Comics 5/91 0ch om det finns flera Dragger?
Om du vill sälja dem?
Tack för alla svar!

Nej, sälja vill jag inte. Men jag har gått igenom lite Magnum tidningar och jag hittade några Dragger:
1, 6, 8, 9, 10/1994
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Magnum comics

Inlägg av Wakuran »

Det finns tydligen bara två album, även på franska, tyska och nederländska, så jag antar att den danska utgivningen borde vara komplett? Har den svenska utgivningen ett tydligt slut, eller?

http://www.bedetheque.com/serie-9177-BD-Dragger.html
http://www.comicguide.de/php/detail.php ... play=short
http://www.zilverendolfijn.nl/zz/ss/1/N ... /m/zd.html
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Magnum comics

Inlägg av Peral »

Alla Dragger var väl avslutade avsnitt, eller minns jag fel
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Magnum comics

Inlägg av Sir-L »

Peral skrev:Alla Dragger var väl avslutade avsnitt, eller minns jag fel

Nädå, alla var avslutande avsnitt men det var en övergripande handling som slutade(?) med att... [spoiler]alla dog i pesten utom Dragger och hans väninna[/spoiler] Åtminstone var det det sista avsnittet jag har hittat i Magnum.
Användarvisningsbild
Porter
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 14:10
Ort: Sverige

Re: Magnum comics

Inlägg av Porter »

Stor tack till alla som hjälpte, framförallt tack till Sir-L!
Användarvisningsbild
Porter
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 14:10
Ort: Sverige

Re: Magnum comics

Inlägg av Porter »

Jag köpte dem nummer av Magnum fast det fattas 2 story av Dragger som har 12 sidor var.
Om någon kan se om det finns fler Dragger i Magnum som har utkommit mellan 3/93 och 5/94?
Buster
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 01 jun 2014, 13:54

Re: Magnum comics

Inlägg av Buster »

Satt och bläddrade igenom ett par årgångar av Magnum Comics från 90/91, man blir ju alldeles tårögd, vilka serier... Bruno Brazil, Miguel Muerte, Bernard Prince... Det är för mig obegripligt att dessa inte finns med i nån svensk serietidning idag.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Magnum comics

Inlägg av Wakuran »

Buster skrev:Satt och bläddrade igenom ett par årgångar av Magnum Comics från 90/91, man blir ju alldeles tårögd, vilka serier... Bruno Brazil, Miguel Muerte, Bernard Prince... Det är för mig obegripligt att dessa inte finns med i nån svensk serietidning idag.

Går inte Bernard Prince i Fantomen? Eller har den slutat?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Magnum comics

Inlägg av RioGrande »

Buster skrev:Satt och bläddrade igenom ett par årgångar av Magnum Comics från 90/91, man blir ju alldeles tårögd, vilka serier... Bruno Brazil, Miguel Muerte, Bernard Prince... Det är för mig obegripligt att dessa inte finns med i nån svensk serietidning idag.

Tyvärr behandlade Magnum Comics Bruno Brazil (säkert även andra serier) vansinnigt klåfingrigt och styvmoderligt. "Jamenvafan... sidan har ju ett annat format än en svensk serietidning? .... grubbel grubbel ---- IDÈ! Klippa av några centimeter av serierutorna ! Ingen MÄRKER ju något ändå...." [}:)]
Buster
Good
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 01 jun 2014, 13:54

Re: Magnum comics

Inlägg av Buster »

Wakuran skrev:
Buster skrev:Satt och bläddrade igenom ett par årgångar av Magnum Comics från 90/91, man blir ju alldeles tårögd, vilka serier... Bruno Brazil, Miguel Muerte, Bernard Prince... Det är för mig obegripligt att dessa inte finns med i nån svensk serietidning idag.

Går inte Bernard Prince i Fantomen? Eller har den slutat?


Nej ingen Bernhard Prince, bara en massa färgglada historiska neogotiska historier om asafantasy och vatikanintriger som biserier.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Magnum comics

Inlägg av Stranger »

Magnum ja, den tidningen kommer jag ihåg. Köpte ett nummer för typ 8 år sen som inspirerade mig till teckningsstilen jag använder nu
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Magnum comics

Inlägg av RioGrande »

Bernard Prince gick ju i Fantomen fram till för några (något?) år sen.... Men i princip är väl allt material slut. De har kört så gott som allt som Hermann tecknade. Allt av Dany. Vad som återstår är väl några grejer av Aidans, av tveksam kvalitet...
Skriv svar