Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Wakuran »

Är inte det en gammal kliché med svartvitt för dåtid ?... Och gärna även slow motion ?...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av mikaelsol »

Kollade bara på första avsnittet av "Fear The Walking Dead" och tänkte, "fuck this shit". Ville att alla skulle dö för att de var så irriterande.

TV-serien The Walking Dead har gjort tillbakablickar förut utan att de varit i svartvitt (om mitt minne inte sviker mig). En kul grej hade varit om de gjorde tillbakablickarna i tidningen i färg, men de svarar inte när jag mailar dem om detta.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Sir-L »

mikaelsol skrev:Kollade bara på första avsnittet av "Fear The Walking Dead" och tänkte, "fuck this shit". [...]

Ungefär vad jag tänkte när jag försökte ta mig igenom säsong ett av "Walking Dead".. sen lade jag ned försöket...
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Nu är det iofs nån form av spinoff han nämner och inte den tv serie som baserar sig på serien.

Sen att det inte är för alla är begripligt men imo är det en av de få zombierelaterade saker som har funkat för en bredare publik.

Det mesta är ju antingen over the top slaskigt och gränsar mer till komik än nåt annat.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Sir-L »

Agentum skrev:Nu är det iofs nån form av spinoff han nämner och inte den tv serie som baserar sig på serien.

Sen att det inte är för alla är begripligt men imo är det en av de få zombierelaterade saker som har funkat för en bredare publik.

Det mesta är ju antingen over the top slaskigt och gränsar mer till komik än nåt annat.

Jo, jag förstod det, men eftersom jag tyckte samma sak, fast om original tv-serien, så kommenterade jag det.

Och det är roligt att den går hem hos en bredare publik, men personligen fick jag krupp av allt drama. Kände inte riktigt för att se en såpopera, även om det med Zombies. Sedan dess har jag förstått att det tar sig senare, men jag har inte tålamod att se ikapp nu.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Tyckte det var helt okay med en homage i svart vitt till serien, som jag inte läst, för trist tecknat för min del. Däremot tyckte jag första avsnittet var så där, lite sömnigt faktiskt.
Nu när jag sett avsnitt 2 precis så tog det fart ordentligt, riktigt bra! Anar att dom fått ett gäng straw dogs att tampas med, ser fram emot nästa avsnitt med spänning
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jo det hände en del och devfokucerade på färre personer med.
Ja de levande är värre än de döda.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Tyckte det var bra med fokus på färre personer, det är för många att hålla reda på.
Ja faktiskt, det är de som är de riktiga monstren.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

En sak jag vill se är ju hur länge zomierna kan funka, de ruttnar ju så om det stämker måste ju majoriteten sluta fungera till slut och sen tunnas ut och försvinna då de ju bara smittar människor.

De har ju tydligen hörsel och verkar ha en förmåga att lukta till sig de levande då de inte äter på varandra.

Nåt mål har de ju inte eller möjlighet att resonera ens som en insekt.
9mm, i'm never further away than that.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av mikaelsol »

Är Glen död???????????????

Känns ju som att de åt upp honom för mycket för att han ska bli en zombie, men det är klart, sparar de hans huvud så...
Eller var det tarmarna från det där stolpskottet man såg slitas upp? Och så flög Glen bort från situationen med sina superkrafter?
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av super85 »

Borde inte du undvika serien mikaelsol eftersom de har gjort en TV-serie av en serietidning? [;)] .

Jag hoppas att det var stolpskottet, speciellt eftersom de inte rakt ut sa att Glen dog på "Talking Dead" programmet efter avsnittet., men jag vet inte känns som det tyvärr var slutet på en av mina favoritkaraktärer...vi får se, blev rätt ledsen där under den sceen.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Jo han är död garanterat.

Och tja Rick kommer klara sig men nu få kapa av armen som i serien.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Imo ett fantastiskt avsnitt och som gör att serien har nåt mer att ge.

En sån bostav som visas är inte kul att bli slagen med, de ger sig liksom inte utan du blir avdomnad av dem, ändå är de lätta osv.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Ja nu är den på topp igen. Hoppas bara det fortsätter så
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Bra avsnitt igen som visar hur människor ofta egentligen fungerar när det gäller val.

Inte populärt här kanske men en sanning.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

Haha, ni hade rätt, där hade han tur för resten att livet att han klarade sig, bra det dock.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Agentum »

DEt senaste avsnitet var rätt obegripligt.

Att skurkarna som ju i princip alla är om de har nån överlevnadsinstinkt, att de visste exakt var de skulle göra.

Dessutom var ledaren en snubbe i en för trång ful skinjacka.

Jag vet inte jag hoppas de har en poäng nu snart, jag vill inte se medelmåttor få smörj av en stor övermakt eller nån form av världsförändring nu plötsligt.

Nog för att jag tycker de hängt på det där stället för länge nu.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av super85 »

Sista avsnittet var kasst. Rent allmänt så här den här säsongen varit bland de bästa som de gjort, bara tråkigt att de gjorde ett sånt billigt avsnitt av det hela.

Speciellt avslutningen, känns som oavsett vem de väljer att göra av med så blir det lite sådär "meh".
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av Ray »

Dom skrev ju att det skulle bli en av de mest osmakliga avsluten och att skådisarna hade reagerat starkt när dom läst manus. Tyckte nog dom haft värre saker tidigare.
Bra säsong dock, men, ja. Dom har varit där för länge nu, dom behöver dra vidare och gärna lite utveckling av storyn nu, ganska mycket samma sak hela tiden.
Vore bra om dom löste problemet med hela alltet så den inte läggs ned med allt för många lösa trådar.
Fear the Walking dead är igång igen nu. Skall bli intressant att se vadet blir av den.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Walking Dead tv-serien [Varning för spoilers!]

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag tittade The Walking Dead säsong 8 i natt på kanal 9 kl 00:20-01:20. Detta var väl avsnitt 1? Finns det ingen bättre tid att sända denna serie? Rätt sen tid för att vara på en natt/tisdagmorgon. Tv-serien är verkligen inte lika bra som serien. Men visst den är fortfarande bra.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar