Mild & Fromm

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av larsa66 »

Göran Semb skrev:Puuh, det här slutar väl med att jag får ett besök av polisen (som kanske redan är misstänksamma för att jag frågade om jag fick komma in och titta på deras skjutbana -- det blev NIX på det; därför är skjutbanan i början av "Duellen" generisk och USA-mässig i stället för autentisk).


Du kanske måste hitta en polis som stolt läser Fantomen :) då borde dörrarna stå öppna.
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Göran Semb »

Har faktiskt en kompis i huset, men vill inte utnyttja honom till sådant. Bättre gå via officiella kanaler, även om det blir nej. Det är ändå bara en serie.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Mild & Fromm

Inlägg av BoJustBo »

BARA en serie!? >:U
Serier är liv och död, serier är universum!
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Göran Semb »

OK: det är ändå bara universum.

Vi får se hur öppna Försvaret kommer att vara om sina transportplans interiörer framöver.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Sir-L »

Rita en Herkules, bara tomma plåtväggar och oranga (om jag minns rätt) nätfällstolar längs väggarna. Inget annat :) Jäkligt kallt och man måste ha hörselskydden på.
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Göran Semb »

Det är mitt intryck också från när det begav sig, men jag vill helst veta säkert hur de ser ut numera och kunna förse Carlos med bilder. Det finns en möjlig poäng att göra om de ser ut som jag hoppas, men jag vill inte fuska till det.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av larsa66 »

Ibland tror jag det finns dem som blir ännu mer misstänksamma om man säger att man ska göra en serie. Jag försökte en gång komma in på det gamla länsfängelset i Umeå. För att fota och ha lite referensmaterial till "Yxa & Klinga". Byggnaden är ett vandrarhem idag. Servitrisen var på väg att släppa in mig direkt när jag berättat. Men jag ville ändå att hon skulle höra med sin chef. Då gjorde hon det och det blev samma sak där...blankt nej.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Mild & Fromm

Inlägg av RioGrande »

Larsa66... du borde sagt att du kom från tv och funderade på att använda interiören i ett tv-program. Då hade det nog blivit annat ljud i skällan! [^]
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Göran Semb »

Carlos levererar -- jag har nu fått halva äventyret i skissform och försöker samla energi att sätta mig och texta dem. Dessutom en skiss till en ny splash. Det är förstås inte särskilt avslappnat längre, men Monica är för mig väldigt långt från en avslappnad person, så jag ser gärna att det avspeglar sig i bilderna på henne. Snyggt blev det i alla fall, IMO; damn, vilket proffs han är.
Bild
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av tfels »

Snyggt ja! Det där är banne mig inte lätt att rita!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Sir-L »

Snyggt, men det är något i Monicas pose som stör mig. Skjutställningen känns en aningens krystad och påtvingad ut. Inte bekväm och definitivt inte pricksäkert.
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Göran Semb »

Jepp; det är för att hon kastar sig in i situationen. Fanns det tid skulle hon naturligtvis röra sig med full balans, men det ska föreställa en så akut situation att hon måste in och verka genast. (Hon håller i alla fall vapnet rakt, så jag tycker inte att hon slarvar trots brådskan.)

Jämför
Bild
Senast redigerad av 1 Göran Semb, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Sir-L »

Nu när jag kollade din referensbild så ser jag att det är axeln och högerarmens vinkel som inte stämmer in med pistolens vinkel.
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Göran Semb »

Tack; får kolla att det blir rätt när Carlos tuschar.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av rkaj »

Jag tycker inte riktigt ansiktsuttrycken stämmer med en stressad och rimligen livsfarlig situation ... Monica ser avspänd och lite flirtig ut, medans Erik mest ser ut att ha kul.

Hmm ... Eriks ansiktsuttryck kanske vid närmare eftertanke är helt rätt ... :-)
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Göran Semb »

Hm, jag ser inte samma sak -- för mig är ansiktsuttrycken fullt kompatibla med att vara inriktade på att lösa uppgiften (vilket man ju helst ska göra utan att stressa upp sig). Den upplevda flirtigheten kan kanske i någon mån ha att göra med de synnerligen sensuella läppar Carlos begåvat henne med?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av rkaj »

Jo, jag menar inte att de borde se panikslagna ut! :-)

Det kan nog stämma att det är mest Monicas läppar jag reagerar på, men även hennes ögon, tror jag.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Ray »

I mina ögon sett så är det kvinnans högra axel som är för stor och hennes händer är för stora, även om dom är närmare kameran. detta gör att det inte ser helt rätt ut, vidare så är hennes skådespel inte det bästa i situationen, hon borde se mer stressad ut, även om hon är lika lugn som Clintan egentligen. Det skulle ge mer intensitet åt bilden. Ändra bara lite på hennes ögonbryn till mer allvarstyngda så får bilden en helt annan intensitet, tror jag :)
Tittar man på referensbilden så är du ändå balanserad fast obalanserad.
Mannen på teckningen funkar jättebra tycker jag.
Hej svejs
Ray
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Göran Semb »

Tack för alla synpunkter, hörni! Nu tror jag nog att Carlos fixar till bilden litet när han går från snabbskiss till att göra klart själva sidan, men jag uppskattar er input och har den i minnet inför slutförandet av episoden (och syftet med att lägga upp saker här är ju just för att man ska kunna diskutera dem).
Göran Semb
Fine
Inlägg: 618
Blev medlem: lör 16 jun 2007, 16:36
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Mild & Fromm

Inlägg av Göran Semb »

Okej, en statusuppdatering på M&F 3 för dem som är intresserade.

Jag gör just nu klart textningen (på engelska) av Carlos' blyertsskisser så att han kan tuscha klart allt med hänsyn tagen till hur mycket utrymme pratbubblorna behöver. När han gjort klart sidorna och levererat dem till Fantomentidningens server kommer någon på Reprostugan (förmodligen) att lägga in dem i ett InDesign-dokument som jag får texta på svenska. Då kan jag också göra en sista finputsning av texten, om jag känner att det behövs.

Så det kommer alltså en historia i Fantomen nu i höst. Jag hoppas också snart kunna slutföra förhandlingar om att ge ut en M&F-samling. Återkommer om detta.
Skriv svar