larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av Ellingen »

Ytterligare förstärkningar i staben:
Hälsar larsa66 och RioGrande välkomna som moderatorer! [:)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av Grumme »

Låter som stabila val.
Kör hårt! [8D]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av RioGrande »

Tack. Ska göra mitt bästa! (ALLT för serierna!)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av larsa66 »

Ja man tackar för det hedersamma uppdraget. Har gillat detta forum från första stund. Framförallt för att man tar det som är viktigt på allvar.

SERIER!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av Agentum »

Försök få litecfart här nu, det har varit väldigt lite de senaste åren.

Och imo delvis pga en tyst ledning.

Inget fel i det men förr var det iaf lite mer som hände, jag menar inte tjafs och sånt nu det kan vi avvara.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av larsa66 »

Agentum skrev:Försök få litecfart här nu, det har varit väldigt lite de senaste åren.

Och imo delvis pga en tyst ledning.

Inget fel i det men förr var det iaf lite mer som hände, jag menar inte tjafs och sånt nu det kan vi avvara.


Jag är lite förvånad över att så få skriver i förhållande till hur många medlemmar vi har.
Det är klart att det är många som registrerar sig bara för att sälja några album och tidningar, när det är gjort kommer de aldrig förbi igen.

Har du några förslag på vad vi ska göra för att höja aktiviteten?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av Agentum »

Tja, jag vet inte, nån form av aktiviteter som lockar kanske.

Och för all del frågor allmänt vad som kan önskas.

Men ok, serier är inte så stort i Sverige, även om vi intresserade kan tycka att det faktikst ökar på senare år, många har drivit till engelska, men alltså det är ju bara språkligt man kan ju ändå diskutera dem här.

Kanske blev det så här då färre medlemmar gav färre som skrev då de inte fick nån respons, en cirkel.

Jag känner inte andra intresserade av serier alls tyvärr, deltar aldrig i nånting kring det, kanskwe gör de det och därfr hittar folk direkt att snacka med och tycker sig inte behöva et forum.

Är de på Facebook? jag har inte det men inser at många pratar allt där, tyvärr säger jag då hållbarheten där är extremt kort sen är det nytt, det ger ingen bank av tankar och kunskaper bara ytligheter.

Jag är på andra forum som idag minskat troligen pgs de här Facebook med mer personligare instantgrejorna, men det är stadigt iaf några som inte vill fläka ut sina liv på de amerikanska spionsiterna som tur är, jag trodde forum skulel försvina igen ungefär som bloggar klart kraftigt avtagit, men det är lågt men stabilt.

Forum ger mer i form av att man kan kolla runt efter vilka som tycker si eller så, leta gamla svar och ideér, jag tycker det är lysande at man kan var hyfsat anonym om mna vill eller om man vill försöka bekanta sig.

Vi har trots allt medlemmar här som ger ut serier de frågar om, de jobbar med serier, de tecknar serier, ja jag vet inte vad som saknas där.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av larsa66 »

Jag är ju också rätt mycket ute på fb men jag har inte instagram eller något annat. Inläggen jag gör på FB är av ett helt annat slag än här. Och det blir sällan någon diskussion. Mest bara trams som fort försvinner i flödet.Vill man nå ut med sina serier tycker jag att detta forum är bäst.
Hit kommer ju själva förläggarna och redaktörerna också. Och som du säger de som skapar.
Och diskussionerna här är mycket mer sansade. Jag tycker forumet har allt som borde locka alla som är intreserade och nyfikna på serier.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av Rufus »

Agentum skrev:Försök få litecfart här nu, det har varit väldigt lite de senaste åren.

Och imo delvis pga en tyst ledning.

Inget fel i det men förr var det iaf lite mer som hände, jag menar inte tjafs och sånt nu det kan vi avvara.


Jo, forumet kom väl in i en stagnationsfas redan för några år sen. Problemet är väl kanske att det mesta redan har sagts.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av RioGrande »

I och för sig bra samtal om serier på fb också ibland.
Kanske går det lite mode i sånt här. Fb börjar ju också kallna nu. Unga människor är på ANDRA, nyare ställen.
Man får vara realistisk, inte hoppas på samma flöden som för ... tio(?) år sedan...
Snart googlar sig säkert några nya serietokar in här på forumet och ... deltar och får glädje och skänker glädje.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av Agentum »

För de som tänker efter lite är forum bättre än det där andra just för att det samlar faktan, den ägs heller inte av USA.

Därför tropr jag Forum har överlevt sen från början även om de ju har minskat iom bloggar och FB mm, at sånt tappar kan jag förstå så mycket nonsens de innehåller och så mycket utan inriktning.

Det är väl mest tävlande om gllatummar och liknade bjäffs.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av Agentum »

En grej till, det finns en omröstnings forumdel man kan använda lite, fråga lite brett nåt via den, den är väldigt dåligt avnvänd.

Många läser ch kanske inte vågar skriva men de kan klicka i val anonymt lättare, bar kul att se om de är många mer passiva än aktiva.

Och den här forumtypen kan ju visa vilka som är online och varit de senaste dygnet för sig, det kunde ni fixa så man såg på forumets förstasida.

En chat?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av Rufus »

Agentum skrev:En chat?


En chat tror jag inte vore en bra idé. Jag har sett för många forum och liknande som har skaffat chat, där det inte blir någon aktivitet i chatten. Att det mest blir en grej, där någon ny skriver och sen läses det inte av någon.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av BoJustBo »

Rufus skrev:
Agentum skrev:En chat?


En chat tror jag inte vore en bra idé. Jag har sett för många forum och liknande som har skaffat chat, där det inte blir någon aktivitet i chatten. Att det mest blir en grej, där någon ny skriver och sen läses det inte av någon.

Och jag har sett för många forum där det går precis tvärt emot. Chatten får all aktivitet och resten av forumet bara dör.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av RioGrande »

Agentum skrev:För de som tänker efter lite är forum bättre än det där andra just för att det samlar faktan, den ägs heller inte av USA.

Därför tropr jag Forum har överlevt sen från början även om de ju har minskat iom bloggar och FB mm, at sånt tappar kan jag förstå så mycket nonsens de innehåller och så mycket utan inriktning.

Det är väl mest tävlande om gllatummar och liknade bjäffs.

Man väljer ju själv vilka man interagerar med och vilka diskussioner man ger sig in i på fb. [:)] Så det beror nog ganska mycket på vem man själv är och vilka man umgås med ... vad det blir av ens fb-aktiviteter. Jag har haft många givande diskussioner där, och lärt mig mycket fint där också. FB:s stora svaghet är den bristande sökbarheten. Det GÅR att fiska upp gammal information, om man är lite kunnig. Men för en vanlig människa som försöker hitta nåt ... som kanske är ett och ett halvt år gammalt ... "Äsch, jag skiter i det här! Hur viktigt var det???"
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4388
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av RioGrande »

Agentum skrev:En grej till, det finns en omröstnings forumdel man kan använda lite, fråga lite brett nåt via den, den är väldigt dåligt avnvänd.

Många läser ch kanske inte vågar skriva men de kan klicka i val anonymt lättare, bar kul att se om de är många mer passiva än aktiva.

Och den här forumtypen kan ju visa vilka som är online och varit de senaste dygnet för sig, det kunde ni fixa så man såg på forumets förstasida.

En chat?

Nej tack till chat. Då kan man ju lika gärna -- ve och fasa -- TELEFONERA! Och DET vill man ju inte. Inte! Är det 1996 eller? Är det 1896 eller?
Man vill väl tänka efter när man skriver?
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av larsa66 »

Chat?

Jag vet inte. Men när det föreslagits av en medlem med så många år här måste vi väl ta det på allvar. Ett tag kändes det nästan som att man var på jobbet igen :-) "nä...det går inte...så har vi aldrig gjort"

Nu vet jag inte om det rent tekniskt går att lösa men jag är inte motståndare. En Chat skulle kanske få bort lite trams från trådarna. Vi skulle ju kunna göra en omröstning i frågan. Då slår man två flugor i samma smäll. Resultatet i omröstningen behöver inte vara bindande bara rådgivande.

Vad tycker ni om det?
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av BoJustBo »

nej... :D
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av larsa66 »

Alltså jag tänkte en omröstning i omröstningsdelen av foumet.... inte så här direkt.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: larsa66 och RioGrande nya moderatorer

Inlägg av BoJustBo »

... Nej till en omröstning då. Blir det omröstning finns det ju schans att det händer =P
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Skriv svar