Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Det är IDW som har licensen för Disneytidningar nu för tiden, men det ser ut som det där ska bli albumutgivning...

http://www.idwpublishing.com/product-ca ... ey-comics/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Ja sånna utgivningar verkar det rasa ut i USA, iofs gör de väl vad de märker säljer främst.

Även omserietidningar ju finns kvar så har ju trades och böcker med serier kommit urstarkt på senare år och många ggr räddat en tidning som sålt dåligt att få förnyat förtroende, tom sånt som är klassiker idag och samlas i lyxigare hardcovers räddades så.

Folk med tja en mer omfångrikt intresse för specifika serietyper tenderar att leta just samlingar med det över floppies.

OBS ej sagt att ddet är överlägset bara ett annat sätt att läsa och välja serier.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Var i Göteborg förra helgen och besökte utbudet utav seriebutiker och second hands. Kom hem med en hel del serier. En mycket bra helg! :)

Bild

Tog ganska lång tid o sortera ner dom där dom skulle vara, men så går det när man sitter och läser mer än sortera dom.

Bild
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Min blygsamma "comic haul" (som det brukar kallas på utrikiska) från seriefestivalen. Det gäller att tänka på vikt och utrymme innan man förköper sig, för det finns det alldeles för stora möjligheter att lyckas med.

Bild

De båda nya Katten Nils-albumen från Rabén & Sjögren, varav det ena ("Söndagsdisk") inte hade kommit ut officiellt. Eftersom jag hängde på låset när Joakim och Johanna satt och signerade är det förutom upphovsmännens namnteckningar och en liten teckning från Johanna begåvat med ett intyg om att det är det första sålda exemplaret ("Sant! Inget fusk!") signerat av Joakim. Albumen kom dessutom med var sin numrerad och signerad "bookplate" där mina har nummer 3/50 (ganska naturligt då Joakim och Johanna naturligtvis reserverade de lägsta numren åt sig själva). Ett annat nytt album från samma förlag är "Välkommen till Skogsbingelskolan" där Joakim bildsatt Mårten Melins berättelser i en stil som nog kan betecknas som helt hans egen (fast det hade varit rätt häftigt om han slutfört albumet i Stan Drake/Al Williamson-stil vilket var ursprungsplanen som avslöjades när han intervjuades av Fabian Göranson).

Bild

Seriemix #1 (behöver troligen ingen närmare presentation i detta forum), skräckalbum från Pagina förlag av Anders Fager & Daniel Thollin, Smutsig svart sommar, Wicked Hero #2 av Malmgren & Winroth samt skräckfanzinet Västerås nästa av Nelly Karlsson (som jag fick tips om av Ola Hammarlund).

Bild

Det blev också ett bidrag i min skissbok av Adrian Malmgren som frångick det digitala formatet han normalt använder sig av och tog till gamla analoga redskap för att åstadkomma ovanstående porträtt av hjälten Adrian Wicker från just "Wicked Hero". Kan ses i större format (och bättre upplösning) i mitt CAF-galleri.

Därmed kan årets seriefestival läggas till handlingarna. Men jag längtar redan till nästa år.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Förra veckan var jag i Stockholm och träffade en leverantör, men såg då också till att gå förbi Staffar och hämta upp det som där fanns samlat på hög:

Bild

Harley´s Little Black Book #2-3, Harley Quinn and Her Gang of Harleys #2, Starfire #12 (Nu är det slut. Snyft!), The Fix #2, The Chilling Adventures of Sabrina #5 samt Velvet #14 (slutet är nära).

Ett par tidningar från serietidningshyllan på mitt lokala Coop Forum:

Bild

Agent X9 5/2016 och Herman Hedning 3/2016, den senare med designad kapsylöppnare.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av larsa66 »

Detta var något jag hittade på den årliga utförsäljningen av utsorterade böcker på biblioteket i Robertsfors.
Speciellt Herge's bok och sjunde våningen (som jag inte läst, men minns att tfels rekommenderade) känner jag mig mest glad över.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Man fick droppa ett U där för att få plats med 2:an, ser jag... Det var ändå litet för många vokaler...

Den där Tintinboken innehåller "Tintin i Sovjet", alltså?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av larsa66 »

Wakuran skrev:Man fick droppa ett U där för att få plats med 2:an, ser jag... Det var ändå litet för många vokaler...


[:o)]

Wakuran skrev:Den där Tintinboken innehåller "Tintin i Sovjet", alltså?


Jepp. ORGINALVERSIONEN FRÅN "LE PETIT VINGTIÈME" står det
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Cadial »

Fin samling. Gick de for en femma styck? :)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av larsa66 »

Cadial skrev:Fin samling. Gick de for en femma styck? :)


jepp. Och fem för en tjuga. Jag hittade ett par bäcka-markus också :)
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Varit och hälsat på två kompisar i Uppsala i 9 dagar, och var i Stockholm en dag. Så handlade lite i Stockholms och Uppsalas seriebutiker [:)]

Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Första numret av Serie-Paraden ser jag där i högen... Med en ful röd prislapp på... (45 kr, eller vad står det?...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av burnout »

Wakuran skrev:Första numret av Serie-Paraden ser jag där i högen... Med en ful röd prislapp på..)


Man kan bara hoppas att den ligger i en plastficka, annars kan det vara kört.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Dude »

burnout skrev:
Wakuran skrev:Första numret av Serie-Paraden ser jag där i högen... Med en ful röd prislapp på..)


Man kan bara hoppas att den ligger i en plastficka, annars kan det vara kört.


Sånt blir jag så arg på. För några år sedan köpte jag ett par Demonen i en seriebutik i Göteborg. Tidningar i skick ca FN ligger i en plastficka/plastpåse med prislapp. Jag köper glatt då det är något jag vill ha. Väl hemma många mil därifrån märker jag att prislappen inte sitter på plastfickan som jag antagit utan direkt på tidningen. Min tro på mänskligheten fick där en liten törn.
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Jodå, den ligger i en plastficka. Hade prislappen suttit direkt på tidningen så hade jag inte köpt den.
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Var i Malmö igår med och handlade lite serier :)

Bild
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Gjort en lyckad raid på de lokala second hand butikerna här i Kristianstad! 120 kr gav jag för allt totalt. Det kan kallas kap det. Sen köpt några nya tidningar i affären med :D

Bild
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Nu blir det mitt fjärde inlägg på raken i tråden, ursäktar detta, men fick inte redigera mitt tidigare inlägg.

Yes, så igår var jag på Kiviks marknad. Och jag handlade serier. En hel del serier! :)

Bild
Användarvisningsbild
Serieguden
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 11:48
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Serieguden »

Otherworld skrev:Nu blir det mitt fjärde inlägg på raken i tråden, ursäktar detta, men fick inte redigera mitt tidigare inlägg.

Yes, så igår var jag på Kiviks marknad. Och jag handlade serier. En hel del serier! :)

Bild


Är det mest tidningar att läsa, eller till samlingen?
Jag känner att jag har för dåligt med plats för sådana inköp. [:)]
Användarvisningsbild
Otherworld
Very Good
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 22:28
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Otherworld »

Jag köper ju endast tidningar som jag gillar, så det är för att läsa och samtidigt till samlingen :) Hinner inte läsa allt jag köper nu direkt, men jag har hela livet på mig.

Handlade ännu mer serier i Karlshamn i torsdags :)

Bild
Skriv svar