Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Dude »

Vi har tidigare pratat om Indy 5 och nu är det bekräftat, 2019 kommer Harrison Ford tillbaka som Indy, samma år som han fyller 77 år. Spontant känns det lite för sent för en sådan uppföljare, men jag kan ju inte påverka så det är bara att invänta den slutgiltiga produkten. Min förhoppning är att de tar med Shia igen och lämnar över till honom, han funkade helt ok i förra filmen tycker jag. Nu borde vi vara framme på 60-talet, det är väl fortfarande kamraterna i Sovjet som är boven eller har vi några andra kandidater?
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Sir-L »

Dude skrev:Vi har tidigare pratat om Indy 5 och nu är det bekräftat, 2019 kommer Harrison Ford tillbaka som Indy, samma år som han fyller 77 år. Spontant känns det lite för sent för en sådan uppföljare, men jag kan ju inte påverka så det är bara att invänta den slutgiltiga produkten. Min förhoppning är att de tar med Shia igen och lämnar över till honom, han funkade helt ok i förra filmen tycker jag. Nu borde vi vara framme på 60-talet, det är väl fortfarande kamraterna i Sovjet som är boven eller har vi några andra kandidater?

Jag är taggad. Men jag hoppas nog också på far och son dynamik, som i trean.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Kan dom inte av-pensionera Sean Connery som grandpappy Jones? Göra en retcon på att han var död i fyran.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Sir-L »

Ny Mandrake-film på G.. Med Sachs Baron Cohen i huvudrollen.
Kan inte säga jag ser fram emot detta

http://deadline.com/2016/06/sacha-baron ... 201768966/
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Dude »

Så är den här, första trailern till Wonder Woman

https://youtu.be/5lGoQhFb4NM

Måste säga att jag är riktigt peppad för denna. Äntligen få vi se en brud i huvudrollen som tillsynes är både snygg och farlig. Baserat på vad jag fick se i BvS tycker jag Gal gör ett väldigt bra jobb som Wonder Woman. Kul också att det första superhjältefilmer som är regiserad av en kvinna
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Njä, jag ogillar orginalupplagan av hennes orgin det har gjorts mycket bättre orgins senare utan de här imo löjliga kringfigurerna vi ser här.

Men men så kan det vara där.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Såg oväntat bra ut med tanke på vilken urusel trailer BvS fick. Att den är satt i forntiden ser jag helt klart som ett plus, tycker Captain America The First Avenger är den bästa av marvels filmer.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

Jag råkade ju se WW-trailern nu hemma hos en kompis som verkade taggad (även om hälften verkade vara p.g.a. själva grejen med en superhjältinna och allmänna Xena-vibbar)...

Själv är jag inte fullt så positiv... Krigsfilmer blir lätt så grådaskiga och deppiga, och BvS tyckte jag mest var pompös och onödigt överspäckad och grimdark... (Fast trailern funkade ju i sig, bortsett från klagomål på genren...)

Men iofs, First Avenger var ju okej, det håller jag med om... Fast Marvelfilmerna har överlag mer småfånig humor att lätta upp med...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Jag har inget emot filmer satta i äldre tider, här är det av nån okänd anledning ww1 tid eller nåt.

Man kan väl hoppas att sån skit som Steve Trevor och Etta Candy bara är nåt tillfälligt, trots allt ska det väl bli moden tid och JLA till slut, när de är begravna.

Tyvärr gissar jag på rejäl flaggviftning hör, trist såklart men väl enda anledningen för att ens ha WW i JLA, nåt som ju annars vore högst konstigt bara.

Det kommer inte sälja som de övriga figurernas filmer, det har hon öht aldrig gjort.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Agentum skrev:Det kommer inte sälja som de övriga figurernas filmer, det har hon öht aldrig gjort.

Har man hört detta förrut? Guardians of the Galaxy kanske? Vem fan köpte den tidningen?
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Lustigt, kom visst en trailer till Justice League samtidigt som Wonder Womans trailer.
https://www.youtube.com/watch?v=Kp5bAeSvlYE

Ser mycket bättre ut än BvS men fortfarande alldeles för grådaskig.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Vet inte vad du menar med Guardians of the Galaxy, ej insatt i det, nån marveltitel va?

Jag menade bara att kvinnliga huvudroller i sånt(superhjälte genren) här alltid säljer sämre, undantag har väl varit team som tex Birds of Prey isf.

Det är inget jag dumpar en serie eller en film för, men tydligen gör många det.
WW har haft sina bästa sviter under tex Perez på 80talet, men det sålde ändå inget likt vad Batman sålde, utan ofta har tidningen varit på dekis helt och har bara hållits vid liv flera ggr för att de var tvungna förr att producera ett visst antal numer med titeln för att inte rättigheterna skulle återgå till ägarna, idag är det väl uppköpt dock av DC tror jag och Marston mm har ingen påverkan.


Trailern för JLA visar mest inget imo, de är för tidiga imo att gå ut med sånt när de inte har mycket alls, inget får mig intresserad av det där just nu.

Men nog vill jag ju se en JLA film, då JLA verkligen ja varit störst och bäst och inte nåt halvdant Avengers, X-men eller Fantastic Four på Marvels sida [:)]
Sen inser jag att jag vet i fan men jag är klart mer trött på superhjältefilmer än på TV serierna, men de har ju fördelar vid mer påkostad snabb action bara och inte så mycket uppbyggnad.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Dude »

Agentum skrev:Vet inte vad du menar med Guardians of the Galaxy, ej insatt i det, nån marveltitel va?

Jag menade bara att kvinnliga huvudroller i sånt(superhjälte genren) här alltid säljer sämre, undantag har väl varit team som tex Birds of Prey isf.

Det är inget jag dumpar en serie eller en film för, men tydligen gör många det.
WW har haft sina bästa sviter under tex Perez på 80talet, men det sålde ändå inget likt vad Batman sålde, utan ofta har tidningen varit på dekis helt och har bara hållits vid liv flera ggr för att de var tvungna förr att producera ett visst antal numer med titeln för att inte rättigheterna skulle återgå till ägarna, idag är det väl uppköpt dock av DC tror jag och Marston mm har ingen påverkan.


Trailern för JLA visar mest inget imo, de är för tidiga imo att gå ut med sånt när de inte har mycket alls, inget får mig intresserad av det där just nu.

Men nog vill jag ju se en JLA film, då JLA verkligen ja varit störst och bäst och inte nåt halvdant Avengers, X-men eller Fantastic Four på Marvels sida [:)]
Sen inser jag att jag vet i fan men jag är klart mer trött på superhjältefilmer än på TV serierna, men de har ju fördelar vid mer påkostad snabb action bara och inte så mycket uppbyggnad.


Gällande kvinnliga huvudroller i serietidningsfilmer är det lätträknat. Om jag inte glömmer någon är det bara Catwoman och Elektra som fått egna filmer. De gick dåligt inte pga kvinnor i huvudrollen utan för att filmerna var skit. Med Wonder Woman bryter vi lite ny mark. Och för att få en så stor kontrast som möjligt utspelar sig filmen under första världskriget med tillhörande kvinnosyn vid den tiden.

Förstår att du syftade på serietidningarna och inte på filmerna. Men i seriernas värld, hur stor procent har kvinnliga huvudroller? Inte hög. Då borde också sannolikheten att få till en kioskvältare vara mindre. Jag är övertygad om att man kan få en kommersiellt framgångsrik serie med en kvinnlig huvudroll i om den görs bra. Nu vet jag inte hur kvalitén har varit på Wonder Woman serien men det borde väl inte vara omöjligt att den titeln kan klättra upp i försäljningssiffrorna om serierna är bra.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

Jag gillade ju iofs den gamla Supergirl-filmen, men jag har personligen inget direkt emot popcorn-camp...

Nyheterna om att Brie Larson ska axla Captain Marvels mantel kan jag inte säga så mycket om, p.g.a. för dålig kunskap både om Larson och om kaptenen... Det ser ut som det är en figur från Marvels episka rymdståhejdel som jag har allmänt kass koll på... (Har inte ens sett Guardians of the Galaxy än, trots att den verkar rätt kul...)

Green Lantern såg jag ju, apropå rymdståhej, och den var ju sisådär...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Jahh den kvinnliga cap.Marvel, ja det är nån tillfällig sak från nån författare på 80talet som sen efteråt degraderades.

Det har ju funnits många sånna genom åren, både bra och dåliga, oftast blir det ju en man igen till slut.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

Captain Marvel-historien känns fruktansvärt rörig både i Marvel och DC...

Jag minns ju fortfarande den där svarta kvinnan Monica Rambeau som var med i 80-talstidningarna jag läste...

http://www.captainmarvelculture.com/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Fast för DC just här är det begripligt när de köpte Cap.Marvel från originalet Fawcett skyndade Marvel sig att få rättigheterna för namnet så att det inte kunde finnas på omslag från andra.

Marvel ville väl få det namnet pga sitt namn kan man tänka att Cap.Marvel är från 40talet spelade ju ingen roll.

Och det är den Cap. Marvel från Marvel jag med tänkte på med, den första gick dåligt att sälja och fick dö i Canser, sen uppehökll de helt enkelt namnet.

De är envisa bolag det här slår omedelbart vakt om minsta skit hur korkat det än ser ut att vara.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

Senaste Captain Marvel verkar ju iofs gå rätt bra... Efter typ 50 år sen den första dog... (eller vad det nu är...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Inte en susning jag övergav DC med new52, jag har tyvärr inte hittat nåt i det jag bryr mig om.

Det finns så mycket annat att läsa så superhjältar måste vara väldigt bra för att jag lägga mer tid på det nu mera.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Wonder Woman trailern är helt perfekt. Smart att det utspelar sig under första världskriget, inte speciellt många superhjältefilmer som gjort det va?, och kul så undviker man samma setting som i Captain America.

Sen är det självklart att Steve Trevor ska vara med i en origin film för Wonder Woman. Kul också att de fått en såpass passande skådis för den rollen.

Jag är väldigt pepp på den här. Ser bra ut, och Gal Gadot var riktigt bra som WW i "Batman V Superman".
Skriv svar