Birger Barbaren

Här postar du dina egna alster.
Kategoriregler
Varje serieskapare får skapa max en tråd per serie. Dvs användaren Herge får ha en tråd om Tintin, en om Johan, Lotta och Jocko, en om Totor osv. Användaren DC Comics får skapa en tråd för Superman och en för Batman, men inte därefter en tråd för Superman/Batman-crossover.
Tänk på att en Internet-publicering kan påverka dina möjligheter att senare sälja serien till ett förlag.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Agentum »

De var inte på svenska med spöktecknarnamn så inet visste man det.

Namnet dök väl upp där med Chock och sen för mig i rollspel då han gjorde omslag och han även hyllades där.

Men skitsamma Birger vet inget om det:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Birger Barbaren

Inlägg av Rosen »

Lite kuriosa: Fenix körde en kickstarter kring nyår för att kunna fläska på med extra features i tidningen utan att höja priset. De som donerade fick ett extranummer som är ute nu, där jag passade på att göra en kul grej som jag har gått och funderat på ett tag.

Det finns flera strippar där den slutliga, publicerade versionen blev markant annorlunda från det ursprungliga utkastet. Oftast för att slutversionen var mycket bättre, men i några fall var även originalidén fullt användbar. Till Kickstarternumret gick jag så loss med Photoshop på tre gamla strippar och återställde dem till hur jag hade tänkt mig dem från början. [:)]

Bild

De tre böckerna Best of Fenix som jag nämnde tidigare har fö fått utländsk distribution nu -- ett halvår försenat tack vare amerikansk tullbyråkrati. Under den tiden dog ISP:n där jag hade lagt upp en sajt om "Bernard", så nu har jag återupplivat den under nytt management:
Bernard the Barbarian
.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Grumme »

Jag skulle gärna se övriga strippar också. [:)]
Gillar även hur det enda du har ändrat på hos Birger och tjejen, är var deras blickar hamnar. [:o)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Rosen »

Grumme skrev:Jag skulle gärna se övriga strippar också. [:)]

Det här numret säljs ju inte kommersiellt så det går nog att ordna, när jag är tillbaks från semestern. Just nu har jag inte tillgång till dem.

Redax postade iaf ovanstående stripp (den högra versionen) i sin helhet på Facebook:
https://www.facebook.com/askfageln/phot ... =1&theater

Gillar även hur det enda du har ändrat på hos Birger och tjejen, är var deras blickar hamnar. [:o)]

Det behövdes rätt mycket såna småändringar. [:)]
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Grumme »

Rosen skrev:
Grumme skrev:Jag skulle gärna se övriga strippar också. [:)]

Det här numret säljs ju inte kommersiellt så det går nog att ordna, när jag är tillbaks från semestern. Just nu har jag inte tillgång till dem.


Det ser jag fram emot. [^]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Rosen »

Här är de:

Bild
När jag skissade på den från början satt jag i valet och kvalet om jag skulle låta dem möta Doc Brown eller en Terminator -- tidsresor som hotar att hindra barnafödslar är en major plot point i bådas franchises, så båda var liksom lika rimliga. Fenix fick en naken Arnold men det var rätt kul att kunna testa båda varianterna nu.

Bild
(Jag la redux-versionen överst här för att göra dem lättare att jämföra.) Jag har postat originalversionen förut; den var en tävling där läsarna fick hitta på vad som skulle hända i den nedre raden. Några förslag kom även in härifrån Serieforum.
Innan dess hade jag två egna idéer om hur den kunde sluta. Det här var den ena - och den andra var rätt dålig - men när så en tävling kom på tal tyckte jag att den skulle passa bra att göra om tilll en tvåradig stripp med läsarnas hjälp.

Bild
Det här var egentligen en av min dotter Evelinas tidiga idéer, men när jag gjorde den första versionen kom jag själv på ett mer "vuxet" slut som jag prompt ville använda (och den angavs inte som en Evelina-stripp i tidningen -- med det ändrade slutet blev den så kinky att jag inte ville sätta hennes namn på den). Nu återställde jag den till hennes version.
Bilderna 2-4 är oförändrade. Häxan i bild 1 var blond från början - tanken var att det skulle vara samma häxa som Birger slängde ner i tunnan - men Evelina tyckte att hon hade passat bättre med rött hår så hon fick det nu istället.
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Peral »

Version ett var lite svår att tyda men den version din dotter kom upp med fick mig omedelbart att garva högt!
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Rosen »

Det ska inte alltid vara enkelt. [;)]
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Birger Barbaren

Inlägg av MrKumquack »

Peral skrev:Version ett var lite svår att tyda men den version din dotter kom upp med fick mig omedelbart att garva högt!

Jaha, där ser man! För mig var det tvärtom. Du får tänka lite "snuskiga" tankar i underlivstrakten på den övre versionen, så kanske det klarnar. (Hoppas jag tolkat denna stripp rätt nu bara...!) Kanske jag kan få lite hjälp med att tyda den andra, som jag inte får grepp på slutpoängen på.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Wakuran »

MrKumquack skrev:
Peral skrev:Version ett var lite svår att tyda men den version din dotter kom upp med fick mig omedelbart att garva högt!

Jaha, där ser man! För mig var det tvärtom. Du får tänka lite "snuskiga" tankar i underlivstrakten på den övre versionen, så kanske det klarnar. (Hoppas jag tolkat denna stripp rätt nu bara...!) Kanske jag kan få lite hjälp med att tyda den andra, som jag inte får grepp på slutpoängen på.

Som alla Marvel-läsare vet; de tyngsta superskurkarna är alltid superhoppare...

http://comicvine.gamespot.com/toad/4005-1470/
http://comicvine.gamespot.com/leap-frog/4005-35621/
http://comicvine.gamespot.com/frog-man/4005-34529/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Agentum »

Båda är heltvtydbara men den sista kräver nog att man förstå mee fördelarna av att få grodhoppar ben än hur det ser ut. [:o)]

Den första, tja hmm jaja.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Birger Barbaren

Inlägg av Grumme »

Tack för att du delar med dig av de gömda skatterna, Rosen! [:)]
När det gäller den sista serien, så gillar jag definitivt det vuxna slutet bäst. [:o)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Skriv svar