Någon som tecknar serier själva?

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

menade vinkeln i förhållande till handen, parerstången bör vara i tänkt linje med armen ungefär som man håller handeldvapen alltså. att hålla det vinklat som på bilden är farligt både för klingan, liv och lem så att säga.

osynliga vampyrer ser inte ens jag. (även om många inte litar på det) [8D]
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Ja, du har rätt.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Daggra
Fine
Inlägg: 413
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 12:28
Ort: Sverige

Inlägg av Daggra »

Har nu senaste månaden äntligen kommit igång på riktigt med det som är tänkt att bli mitt första seriösa projekt. Det är idéer som länge funnits i tankarna som nu ska pusslas ihop. Det kommer bli en rejält poetisk äventyrssaga med mycket bild. Ska lägga upp senare så ni kan ta en titt.
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

[quote="Rabbit Rush"]

en rejält poetisk äventyrssaga med mycket bild. Ska lägga upp senare så ni kan ta en titt.
[/quote]

det är den bästa sorten det. [|)] och vi ser fram emot det, lycka till!
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

Jo det verkar coolt
själv har jag tecknat rätt så mycket och nu funderar jag på att skriva en superhjälte serie
fast det kommer att ta sin lilla tid att fundera ut hur karaktärerna ska se ut och vad de ska heta[;)]
with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
Daggra
Fine
Inlägg: 413
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 12:28
Ort: Sverige

Inlägg av Daggra »

gif.http://web.telia.com/~u52005587/christian/A%20Theatre%20In%20The%20Sky%201%20copy.gif

Här är en lätt skiss på vad jag tänkt mig. Vad skall sägas om den. Personen som ligger på kullen är tonårsflickan Galaxa (Ja, namnet är taget från en speltitel) som väl är huvudkaraktär och i bakgrunden syns ett utdött, öde landskap med en atmosfär fylld av mullrande åskväder.


Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Till er som precis som jag inte ens kan teckna en snygg streckgubbe finns i alla fall två ställen där man kan designa sina egna superhjältar.
http://www.ugo.com/channels/comics/heroMachine/classic.asp

http://www.ugo.com/channels/comics/heroMachine2/heromachine2.asp

Lite begränsad men underhållande på sitt sätt. Här finns lite exempel på figurer folk gjort.
http://www.ugo.com/channels/comics/heroMachine2/samples.htm
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

[quote="Rabbit Rush"]

gif.http://web.telia.com/~u52005587/christian/A%20Theatre%20In%20The%20Sky%201%20copy.gif

Här är en lätt skiss på vad jag tänkt mig. Vad skall sägas om den. Personen som ligger på kullen är tonårsflickan Galaxa (Ja, namnet är taget från en speltitel) som väl är huvudkaraktär och i bakgrunden syns ett utdött, öde landskap med en atmosfär fylld av mullrande åskväder.



[/quote]

kan du bara behålla det där utomjordiska utseendet och den tokvilda frisyren så blir det nog bli näpet värre. [^]
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

Nu har väl du redan sett mina grejer Rob, men som första post här bjuder jag in er andra att kolla in vad som ska bli en tjusig hemsida när jag har mer tid men som bjuder på lite seriesidor redan nu.

http://www.griffindesign.org/gg.html
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Hej Daniel, kul å se dig här!
Jo, jag har ju haft teckningskurs med dig på gamla sss-forumet! =)
Jag gillade speciellt första Endeavour som du och Martin Wikner gjorde, kul hemsida också, du har gått framåt sedan 80-talet! =D
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Daggra
Fine
Inlägg: 413
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 12:28
Ort: Sverige

Inlägg av Daggra »

[quote="Laureline"]

citat:
Ursprungligen postat av Rabbit Rush

gif.http://web.telia.com/~u52005587/christian/A%20Theatre%20In%20The%20Sky%201%20copy.gif

Här är en lätt skiss på vad jag tänkt mig. Vad skall sägas om den. Personen som ligger på kullen är tonårsflickan Galaxa (Ja, namnet är taget från en speltitel) som väl är huvudkaraktär och i bakgrunden syns ett utdött, öde landskap med en atmosfär fylld av mullrande åskväder.



[/quote]

kan du bara behålla det där utomjordiska utseendet och den tokvilda frisyren så blir det nog bli näpet värre. [^]


HA HA! Ja, jo det var ungefär nåt sådant jag hade i bakhjärnan när jag gjorde henne, så då lyckades man med bedriften att förmedla känslan man tänkte i alla fall. Jävligt välgjort ska jag säga till Daniel också. Ska inte avslöja nåt egentligen, men den serien Golden Gang verkar av det jag förstått rent manusmässigt ha en liten smula likhet med min egen. Inte mycket, men ändå.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

citat:
Ska inte avslöja nåt egentligen, men den serien Golden Gang verkar av det jag förstått rent manusmässigt ha en liten smula likhet med min egen. Inte mycket, men ändå.


Du vet, har man sagt A, måste man iaf säga lilla b också... eller nä, man måste inte, det är egentligen roligare att låta folk bli frustrerade och irriterade och nyfikna :)

citat:
Hej Daniel, kul å se dig här!


Jag fick reda på att stället fanns först idag när jag läste gamla inlägg på seriefrämjandets forum.
Användarvisningsbild
Albertobalsam
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 04 feb 2007, 01:01
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Albertobalsam »

Trevligt forum det här, har nyligen hittat hit!

Jag fuskar lite med serier och skämtteckningar själv; har väl ambitioner (eller hopp om, snarare) att framöver kunna dra in lite stålar på snusket, givet att någon tycker det är värt att trycka någonstans såklart!

Lite stuff ligger uppe på http://albertobalsam.deviantart.com/ , några teckningar och så ett par strippar med figuren IssueBoy, en karaktär vars hela premiss går ut på att han har extremt mycket issues. Angående allt.
Utöver honom så har jag ett par andra karaktärer, ett fyrtiotal strippar allt som allt har det blivit hittils (disciplinen är svag)...

Vore enormt tacksam om någon ville ta sig en titt, skulle vara kanonkul att få lite feedback! Vore roligt också att se fler medlemmars serier, det här forumet är ju ypperligt för ändamålet att ge varandra konstruktiv kritik, och så vidare.

Med Vänlig Hälsning,

Jake
Med Vänliga Hälsningar,
Albertobalsam

http://albertobalsam.deviantart.com/
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

Kollade in på ditt deviantgalleri. När jag först läste namnet Issueboy associerade jag till issues som i nummer av en tidning... Skadad, jag vet.

Teckningsmässigt så tycker jag att Stor svamp är bättre än Issueboys två strippar och Le "Smile". Den är på nåt sätt lite renare. Exempel på något som inte funkar är skulderbladet på mannen som står före issueboy i försäkringskassekö. Det känns som att du har en stil som inte ännu har hittat riktigt rätt och det finns flera vägar den kan ta, men vilken som är bäst är ju upp till dig att bestämma.

Berättarmässigt fungerar det bra, fast det är lite för subtilt på sina ställen för att en morgonopigg jag måste läsa om och titta noggrannare. Exempel på det är tjejen med pepparsprayen i Le "Smile" (vars bild nog skulle passa bättre spegelvänd då vi läser bilden också från vänster till höger) och verklighetsförändringen i Issueboy02.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Albertobalsam"]

Vore enormt tacksam om någon ville ta sig en titt, skulle vara kanonkul att få lite feedback! Vore roligt också att se fler medlemmars serier, det här forumet är ju ypperligt för ändamålet att ge varandra konstruktiv kritik, och så vidare.
[/quote]
Tycker din stil (teckningarna) påminner aningen om Rocky, men kan ha helt fel då jag inte gillar den serien och inte läst så många av den. En liten detalj som "gets me everytime" är prick över över stora I och J, irriterar mig enormt. Troligen en av mina "issues". [;)]

Usch, vad negativ jag lät nu. Alltid trevligt att se nya alster även om de inte alltid faller mig i smaken, så visa gärna upp mer/fler produktioner.

Välkommen till forumet också.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

[IMG]http://img160.imageshack.us/img160/1548/img035ga8.jpg[/IMG]

Ok, skissade upp en bild av Thor, på bilden har jag provat lite olika skuggningstekniker, vet inte vilket som blir bäst men man lär sig väl om man provar. Själva skissen var inte så noggrant gjord för det var egentligen mina nya pennor jag ville prova. Vad tycker ni? Bilden har inspiration ifrån The mighty Thor nr.390. Tyvärr så får inte jag samma dynamik i min bild och det är inte omgivningen som gör det utan kroppshållningen, något som jag måste bli bättre på...

Jag kanske ska färglägga den?

Kom med feedback, både pos och neg vore bra.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

bra tecknad och snygga detaljer MEN vänstra handen ser ut som om den pekar finger
with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Ha, ja kanske det. Han fintar med hammaren men slår upp ett blixtrande långfinger istället!! =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

Men jag måste erkänna att du tecknar mycket bättre än mig
with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Snygg bild! Den saknade dynamiken i kroppshållningen kanske sitter i låren? Båda låren ser ut att gå rakt ned från kroppen, men det ena går ju frammåt och det andra bakåt (det avslöjas av längdskillnaden, men syns inte på övre delen av låren). Jag vet inte om det skulle gå att fixa med skuggning eller om det skulle behövas någon ändring i perspektivet ...
Skriv svar