Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av UlfK »

Wakuran skrev:
spindelmannenelektra skrev:Lite analys av denna serie.


Öhmmm, hur hänger de två delarna av inlägget ihop?


Jag läster "dröm" i stället för "serie" ovan, och då är sambandet solklart.
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Wakuran »

Så... det är alltså en undermedveten analys av svensk seriemarknad?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag menade analys av denna dröm, sorry.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Agentum »

Jo, du sanndrömmer imo.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Dude »

Drömde någon gång som tonåring att jag Stålmannen, dock var jag dålig sådan. Jag kunde knappt flyga. Eller så var jag den tidigare versionen som kunde hoppa över höga hus, för det var precis vad jag gjorde. Jag var jagad av skelett med svärd, jag flydde dem genom att hoppa, egentligen ville jag flyga men saknade väl tron på mig själv eller något sådant så jag kom lagom över huset för att krascha på andra sidan. Upprepade detta några hus till innan jag vaknade. Det var en härlig känsla, fick lite pirr i magen precis som när man åker karusell [;)]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Inte så att du var Hulk i drömmen då? Han hoppar ju också. Fast dock oftast längre än Stålis gjorde på sin hoppartid.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Dude »

Labrador Road 26 skrev:Inte så att du var Hulk i drömmen då? Han hoppar ju också. Fast dock oftast längre än Stålis gjorde på sin hoppartid.


Nä, väldigt säker på att jag var Stålis. Dels pga att jag "visste" att jag var det samt så såg jag min röda mantel och jag hade en blå dräkt och ett stort S på bröstet [:)]
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Nima »

Kanske Hulken utklädd till Stålmannen då? [;)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Det var väldigt länge sen jag skrev något här på forumet. I alla fall drömde jag om serier häromdagen. Det känns passande att lägga in det på den här tråden. I drömmen var jag ute på stan och letade gamla serier och vhs på Spider-Man och X-Men. Så hittade jag några vhs och pocketar som jag aldrig sett förut. Jag blev alldeles till mig. Det var vhs del 2 och del 3 på den första X-Men filmen "Generation X" som kom ut på 80-talet. Två vhs som knappt någon kände till. Det var verkligen en euforisk dröm. Sen hittade jag några Spindelmannenpocketar jag aldrig sett förut. Det var allt jag kommer ihåg av drömmen men den var ändå väldigt stark. Kände jag ville dela den med Er här.

Jag samlade och läste serier som en galning för några år sen. Nu har det blivit väldigt lite av den varan. Saknar det lite och saknar också lite snacket här på forumet.

Ja, ja det var min senaste superhjälterelaterade dröm.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av tfels »

Nice! Och välkommen tillbaka!

Nu vill vi bara att du lägger upp bilder ur dessa pocketar också. [;)]
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

tfels skrev:Nice! Och välkommen tillbaka!

Nu vill vi bara att du lägger upp bilder ur dessa pocketar också. [;)]


Tack. [:)] . Jag önskar jag kunde det, he he. Wolverine och Kitty Pride var med på ett av vhs fodralen det är allt jag kommer ihåg. Superhjälte vhs gud så nostalgiskt och underbart.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Agentum »

Det har väl hänt att jag drömt just sånt där, att jag hittar nåt som antingen inte finns eller som finns men som man inte bar hittar var som helst.

Men jag mins inte att jag varit en seriefigur nånsin eller varit med i en serietidning.
Men just tatman lyckats samla ihop serier man gärna vill ha, inte sällan med följden att man har bort dem och sen måste leta efter dem i drömfan.

Det man tänker mycket på antar jag påverkar en tillräkligt mycket då jag ofta drömmer om andra saker som intresserar mig med.

Om du saknar forumet så kom tillbaka bara, det finns ju kvar.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag lägger till två serierelaterade drömmar här på forumet.

Jag skall på The Amazing Spider-Man 2 primiären på torsdag, längtar som bara den. Jag tror det var därför jag drömt som jag gjort.

Dröm 1
Jag drömde jag gick på primiären så var skådespelarna till Gwen och Peter också där. Vi började prata och jag sa att jag kunde visa dem runt här i Sverige. Det var kul att prata med Emma Stone. Jag fick chansen att visa dem runt lite grann. Det var kul. Emma Stone eller Gwen var vackrare i verkligheten. Men man kunde ju inte stöta allt för mycket när hennes pojkvän var med. Jag skulle just visa dem runt på mitt land när de var tvungna att avbryta de hade så många intervjuer. Det verkade vara ett rätt stressat liv. Tog farväl av dem och kände att det var kul att känna dem lite.

Dröm 2
Jag gick på primiären och hade med mig en massa Spider-Man saker i min väska. Allt från lakan, handdukar, t-shirts, kepsar m.m. Jag visste inte vad jag skulle ha på mig. Primiären var utomhus och en massa människor var där iklädda Spider-Man kläder. De låg på marken på Spider-Man lakan. Själv kunde jag inte bestämma mig vilken Spider-Man t-shirt jag skulle ha på mig just denna dag. Jag har ju typ 20st att välja på. Jag lade undan min stora adidas-väska full med Spider-Man saker och gick runt och tittade på alla Spider-Man fans. När jag kom tillbaka var väskan bestulen. Jag fick panik. Vem ville ha mina gamla saker? Jag skrek ut över publiken och de visade sig att en massa hade snott/tagit mina prylar. Men de erkände och jag fick det mesta tillbaka. Sen tog drömmen slut.

Analys av dröm
Jag önskar jag hade någon kompis i "verkligheten" som läser serier eller som är Marvel och Spider-Man fans. Jag trodde det är därför jag drömmer sådana här drömmar. Dessutom saknar jag serieforum. Det är väl dags att skaffa Iphone eller bredband så man kan vara lite mer aktiv här igen. Jag ser verkligen fram emot The Amazing Spider-Man 2 premiären på torsdag. Jag hoppas se och träffa lite andra fanatiker där. Jag går nog själv, jag har inga kompisar som läser serier eller som knappt tittar på sådana här filmer. Är det någon som skall gå här på forumet?

OT: Glad påsk. Saknar Er här. Jag kommer kanske bli lite mer aktiv här igen om tid ges.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av mikaelsol »

"Precis som Spindelmannen är jag kär i Mary Jane", som Las Palmas rappar. Dock syftar de nog på marujana.

När jag var yngre drömde jag ofta om Disneys Robin Hood. En räv som kan prata borde räknas som superhjälte.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Wakuran »

Det är många som drömt om Disneys Robin Hood...

https://nordicfuzzcon.org/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Labrador Road 26 »

mikaelsol skrev:En räv som kan prata borde räknas som superhjälte.

Tal i sig brukar inte räknas som definierande för superhjältestatus. Kan inte påminna mig att Mr. Ed någonsin klassats som superhjälte.
http://www.youtube.com/watch?v=vAN_4wgm9t8

Inte heller djuren i skogen med alla djuren räknas som superhjältar.
http://www.youtube.com/watch?v=Uj3WNYYzPv4

Varför borde tal hos ett djur räknas som superhjältedefinierande?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Predabot
Fine
Inlägg: 299
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 12:07
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Predabot »

SpindelmannenElektra! =) Snart är det Stockholm Internationella Seriefestival - jag rekar att du drar på den! Där kommer många trevliga människor som delar ditt intresse att finnas. Kanske inte så många som är just spidde-fans - men jag råkar veta att jag själv och redaktionen för Svenska SuperSerier ska dit, så åtminstone 5 potentiella spidde-fans kan du ha chans att träffa där. =)

Om du bor söderut så bör du absolut ta chansen! Överlag, om du gillar serier, så rekar jag att dra på den mässan - särskilt i år, eftersom uställningarna utökar med flera våningar.
Kolla in mitt galleri, vetja.
http://predabot.deviantart.com/
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag drömde häromdagen att jag satt ner och pratade med Neil Gaiman. Dock kommer jag inte ihåg mer om drömmen än så.

Igår drömde jag att de hade loppis i min hemstad och jag var där och tittade efter serier. De hade en massa serier. Jag hittade en massa Spindelmannenserier från 80-90 talet. Fast de var ju sådana jag hade. Fast de fanns några som hade bättre skick än mina egna. Jag plockade på mig en massa då jag räknade med att de var billiga. Efter att jag gått vidare till en annan sektion av loppisen hittade jag mitt fynd. Där i ett hörn hängde några svenska Spindelmannen titlar jag inte sett förut. Jag blev helt överlycklig. Där hängde en titel i en plastpåse med en bifogande Spider-Man t-shirt som jag aldrig sett förut, vilken lycka. Sen fann jag en 8st "Samuraj-Spider-Man" som jag inte hade sett förut. Lyckan var stor. Jag hittade ytterligare en titel tidning som hade en Spider-Man påse över tidning också ny för mig själv. Jag var nu helt i extas över dessa nyfunna fynd. Skulle sen betala tidningarna. Jag tänkte länge att det blir billigt det här men jag visste inte helt säkert. Sen tog drömmen slut.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av Agentum »

Hehe jo drömmar som innehåller att man hittar fantastiska serietidningar man bara måste ha har hänt mig flera ggr, oftast övergår de väl i nåt annat så man får aldrig sätta sig ner med dem.
Sånna är drömmar.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Drömde jag var tillsammans med Mary Jane.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Hehe jo drömmar som innehåller att man hittar fantastiska serietidningar man bara måste ha har hänt mig flera ggr, oftast övergår de väl i nåt annat så man får aldrig sätta sig ner med dem.
Sånna är drömmar.


Jag tycker om sådana drömmar. Man hittar exemplar som inte finns. Ja tänk om man kunde sitta ner och läsa dem med och sen komma ihåg allt. Det vore nåt det. Jag saknar samlandet. Kom ihåg när jag letade efter Elektra nr 35 överallt, tradera, ebay, amazon, svenska nätbutiker och inte kunde hitta den. Sen hittade jag den på Dolores i Göteborg. Oj va jag saknar den butiken. Jag saknar en butik i Göteborg där man kan köpa amerikanska lösnummer. Sen saknar jag 80-talet då det fanns hur många superserier som helst i alla butiker som sålde serier. Om jag inte haft barn hade jag flyttat så jag bott nära en rejäl serietidningsbutik, typ Midtown Comics eller liknande.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar