Vad läser ni?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Agentum »

ok, är det bra grejor mao?

Jag ligger låångt efter och gillade inte new52 så mycket, men nu är det väl överstökat.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Vad läser ni?

Inlägg av mib »

Höll mig helt borta från New 52 och egentligen perioden innan också. Berättelsen nu var kanske inte superbra men tillräckligt för att engagera och få en vilja att läsa mer.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Vad läser ni?

Inlägg av mib »

Plöjde igenom Flash Rebirth Delux Ed. Bra story som var lite seg i början dock. Önskar så att Carmine Di Giandomenico hade tecknat hela.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Stranger »

Marvel har inte precis varit på topp på sistone. Läste igenom både Inhumans Vs X-Men och Secret Empire, och båda sög.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Agentum »

Läste franska klassikern Armies, gick i Metal Hurlant tydligen, jag har funderat över den förr men då fanms inget översatt till vettigt pris iaf.

Snyggt och lite tänkvärt om människans ständiga krigande mot varandra.

Humanoids ger ut en massa jag har lust att läsa men inte har råd med [:o)]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Erik
Very Good
Inlägg: 101
Blev medlem: tis 26 jul 2005, 13:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Erik »

mib skrev:Tintin Blå Lotus, uppskatta den nog mer nu än när jag var barn konstigt nog.

Det är samma här, Tintin var bland de största favoriterna som barn och när jag läst om dem i vuxen ålder har de bara växt! Antar att det dels ligger i att man inte förstod allt som barn, samtidigt som mitt lästempo sjunkit genom att jag har större intresse för detaljer idag.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av K-E Lindkvist »

Sabrina The Teenage Witch, Complete Collection: 1962-1972 v1.

Bild

Lite som en DC Showcase eller Marvel Essential med vartenda pilliknark (även omslag, pinup-sidor samt pyssel och trolleritrick) med min favorithäxa under hennes första decennium som seriehjältinna. Förvånansvärt bra reproduktion i svartvitt vilket gör att det något reducerade formatet (5.2" x 7.5") jämfört med serietidningspubliceringen fungerar och teckningarna verkligen kommer till sin rätt utan störande färg.

Bild

Tyvärr framgår det i en samling av detta slag att manusen var ganska ojämna. De som Dick Malmgren svarar för når inte på långa vägar upp till samma nivå som de av George Gladir och Frank Doyle. Det är också roligt att kunna jämföra teckningarna av de primära uttolkarna av Sabrinas äventyr, Dan DeCarlo & Stan Goldberg, med mindre kända som Al Hartley, Joe Sinnott , Harry Lucey och Bill Kresse.

$9.95 får betraktas som prisvärt för en tegelsten (500 sidor) av denna kvalitet.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Agentum »

Archie har ju en hög med 1000 sidiga sånna i smått format sen förr.

Jag har några ligger nånstans.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vad läser ni?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag har just läst The Walking Dead 169 & 170. Kirkman är alltid bra.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Wakuran »

spindelmannenelektra skrev:Jag har just läst The Walking Dead 169 & 170. Kirkman är alltid bra.

Det är lösnummer, alltså?... För det finns väl inte så många samlingsvolymer, redan?...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Vad läser ni?

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag har just läst The Walking Dead 169 & 170. Kirkman är alltid bra.

Det är lösnummer, alltså?... För det finns väl inte så många samlingsvolymer, redan?...


Ja lösnummer. Finns bara till samling till 168. Samlingsvolym 28 går till nummer 168 och Book 14 med. Tror nästa samling kommer i Mars.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Vad läser ni?

Inlägg av mib »

Harley Quinn The Rebirth Deluxe Edition Book 1. Kul, stört och totalskruvat.
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av tfels »

Är den bra då, Harley Quinn? Något som är bra numera är Batman (Rebirth). Läste just tpb 3, som var den bästa hittills. Utspelas till stor del på Arkham Asylum. Alan Moores gamla verk som också utspelas där kan slänga sig i väggen, så bra tycker jag detta är.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Vad läser ni?

Inlägg av mib »

tfels skrev:Är den bra då, Harley Quinn? Något som är bra numera är Batman (Rebirth). Läste just tpb 3, som var den bästa hittills. Utspelas till stor del på Arkham Asylum. Alan Moores gamla verk som också utspelas där kan slänga sig i väggen, så bra tycker jag detta är.


Hon är ju väldigt speciell som karaktär och jag tror nog inte den tilltalar alla. Har man ett öppet sinne och fixar saker som dialoger med en död bäver, en skruvad syn på problemlösning och att gå den lätta vägen med DIY-anda(punk över det hela) så är den given som läsning med många garv.

Tack för tipset på Batman ska börja på den om ett par dagar. [:)]
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av smorkin »

tfels skrev:Är den bra då, Harley Quinn? Något som är bra numera är Batman (Rebirth). Läste just tpb 3, som var den bästa hittills. Utspelas till stor del på Arkham Asylum. Alan Moores gamla verk som också utspelas där kan slänga sig i väggen, så bra tycker jag detta är.

Den lilla petimetern i mig kan inte låta bli att påpeka att det var Grant Morrison som skrev Arkham Asylum [;)] Och jag har inte läst Batman (Rebirth), men AA tyckte jag var rätt tråkig när det begav sig så jag tycker nog också man kan skippa den, trots Morrison/McKean-teamet.
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av tfels »

Morrison, jaja, tack för rättelsen! Tom Kings story är i alla fall mycket fetare.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Vad läser ni?

Inlägg av smorkin »

tfels skrev:Morrison, jaja, tack för rättelsen! Tom Kings story är i alla fall mycket fetare.

Jag har ju gillat en del annat av King, som Vision och Omega Men, så kanske ska ge hans Batman en chans trots att det är en karaktär som jag inte är särskilt förtjust i [:)]
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Agentum »

Fantomen inbundna årgång 1952 del 1

Fantomen var bra men kort på den tiden och Hoppalongkalsong hoppar jag över, den var tydligen mycket populär då men jag tycker det är oläsbart i det närmaste.
Och även långt ifrån bäst från tiden heller som westernstrip.

Visst knockout Charlie är inte litet 2 dimensionell haha, snacka om att hitta på handlingen under tiden man tecknar, iofs intressant stockholmsslang iaf i början av serien.
King gränspolisen är helt ok.

Men juses det var inte många sidor per nummer, jag antar att msn ville få en billig tidning så alla kunde köpa den.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Vad läser ni?

Inlägg av Dude »

smorkin skrev:
tfels skrev:Är den bra då, Harley Quinn? Något som är bra numera är Batman (Rebirth). Läste just tpb 3, som var den bästa hittills. Utspelas till stor del på Arkham Asylum. Alan Moores gamla verk som också utspelas där kan slänga sig i väggen, så bra tycker jag detta är.

Den lilla petimetern i mig kan inte låta bli att påpeka att det var Grant Morrison som skrev Arkham Asylum [;)] Och jag har inte läst Batman (Rebirth), men AA tyckte jag var rätt tråkig när det begav sig så jag tycker nog också man kan skippa den, trots Morrison/McKean-teamet.


Kan bara instämma, AA var iaf för mig en besvikelse, kort och lite tråkig. Hade förväntat mig mer. Det jag minns mest av den så här i efterhand är att de gav Jokern högklackat

För egen del läser jag just nu Maus, har inte kommit speciellt långt men jag förstår att den är hyllad. Riktigt bra grejor som visar att seriemediet går att använda för att berätta allvarliga historier.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Vad läser ni?

Inlägg av mib »

Superman (Rebirth) HC Vol 1 & 2 Deluxe Ed.

Gillar den och sonen Jon tycker jag är placerad med omsorg i berättelsen som till stor del kretsar runt hela familjen Smith (fd Kent).
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Skriv svar