DC's Legends of Tomorrow.

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Själv är jag lika trött på nazistgrejen som de verkar vara, men ok kul med en crossover iaf.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Kollade på crossovern. Bättre än det var ifjol. Gillade att de hade en klassisk DC "Crisis on" logga. Kändes som det funkade bättre i år.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Nu dök fö Constantine upp här.

Trist att hans tv show lades ned, jag tror annars mycket fannas at hämta i lite mer seriösa sammanhang, ett fel var väl USA som bas iofs, men man förstår ju at det kostat för mycket annars.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Han var med i ett "Arrow" avsnitt också ett par år sedan och samma skådis gör rösten i animerade DC grejer. Hans kortlivade tv program var bra, men led mest av att den gick på fel tv kanal. Gillar dock att DC behöll honom. Han ska ju få en egen animerad tv snart som ser faktiskt rätt coolt ut.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Jo jag har för mig jag såg de avsnitten, det var i Olivers tillbakablickar på den där ön han dök upp har jag för mig.

Nåja, intressant med en animerad version, låt de gamla Hellblazerförfattarna skriva eller uaf inspireras av dem.
Iofs gillade jag new52 Justice League Dark mer än jag trodde iaf de första 4 tradsen, sen vet jag att kvaliteten föll mycket innan den lades ner.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Lite av det animerade finns att se här

https://www.youtube.com/watch?v=p3X19gYJtCA
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Hehe helt ok animerad stil, jag avskyr när de känner att det måste vara som japansk animestil för att barn ska kunna se, typ Teen Titans.

Jag gillar iaf att de inte kasserar de animerade showerna pga de vanliga tv serierna de har, ok att de har klart svårt att nå de äldre seriernas nivå men det måste kosta lite för att bli bra, bra röster tex.

De snåla inköparna typ CN har varit för snåla och låter ren skit rulla i evighet för att det är billigt, sånt ingen vill se en gång till.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Såg du animerade JL Dark? Den var väl sådär, men han gjorde rösten där också.

Den där animerade ska gå på CWs nätkanal tror jag. Warner Brothers har ju pysslat med att skapa en egen DC stream service i stil med Netflix och jag gissar att det mesta i film och tv-serier (animerad och live action) kommer hamna där så småningom.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Jo vjag såg den, och håller med den var sådär, särskilt som serien just då var ganska bra imo.

Men det är ju det där med att försöka klämma in allt på en relativt kort film.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Det har vi ju pratat om förut ja. Vissa av de animerade skulle funka bättre om de vore kortare, andra om de var längre. De är besatta av att ha samma längd, typ 70-75 min.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av Agentum »

Jo, är väl jag som upprepar mig bara, men stuntsamma då det är ett lugnt forum:-)

Det är som sagt synd att det inte blir rätt direkt utan at möjligen efteråt kan man sätta in det som fattades, gäller ju spelfilmer med.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: DC's Legends of Tomorrow.

Inlägg av super85 »

Jag är lika skyldig med upprepningar :).

De animerade tv serierna fungerade bättre med 20 mins avsnitt och ibland 2 eller 3 delars avsnitt. Som serietidningar från 70-80 talen. DCs animerade långfilmer blir lite "mit i mellan".Kanske det jag har svårt för.
Skriv svar