Ger avataren något intryck av personen?

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Loyden
Fine
Inlägg: 221
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 16:38
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Loyden »

och jag är precis som von Anka!
[;)] hehe
det bästa med avataren är som andra nämnt att man känner igen folk och visst är det trevligt med en liten bild! [:)]
Kvack?!?!
kvack!
www.garaget.org/Loyden
Användarvisningsbild
gonqks
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 19:32
Ort: Sverige

Inlägg av gonqks »

jag är ytterligare en som inte kunde ladda upp en egen avatar.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

I forumet finns ingen inbyggd funktion som gör det möjligt för folk att tanka upp sina egna avatarer, därför gör man såhär:

Om du vill använda en egen avatar så tillverka denna. Avataren ska vara max 100x100 pixlar stor och i antingen jpeg- eller gif-format. Tanka upp avataren och lägg den på något hemsidekonto eller något liknande där du har tillgång till den. Har du inget sådant ställe kan en tillfällig lagring på http://www.imageshack.us/ fungera. Skriv ett inlägg i den här tråden
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=94
och tala om att du vill använda din egen avatar. Bifoga en länk till bilden. Jag tankar upp bilden i en särskild medlemsmapp och låser sedan avataren till ditt medlemskonto så att enbart du kan använda den. Den kommer alltså inte att hamna bland de övriga bilderna i avatardatabasen. Nästa gång du loggar in så är din nya avatar valbar genom att du går in i Din profil uppe i förumets övre högra hörn.

/Admin
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

citat:


jag. eller ja, har inget mot sjöjungfrur men det var bara det närmaste jag kom den jag ville ha egentligen. profilbilden förklarar. [|)]

eller så har jag bara inte fattat hur man laddar upp en egen avatar. [B)]



Hmm varför den kvinnliga figuren och namet har jag undrat över, du är väl en han?
Menar inte att det är fel att ha kvinnliga avatarer eller nåt.

Min avatar är hel enkelt min favorit DC karaktär Green Arrow, Jag är en hängiven beundrare av Grells serier om denna figuren och gnisslar tänder över den moderna variant som finns idag.

Avataren säger bara nåt om min seriesmak och vilken typ av superhjälte jag gillar, de utan superkrafter är de jag gillar bäst helt eneklt, ju mer krafter ju mer ointresserad är jag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jag är blond och har långt hår men jag är inte så stöddig som min avatar ser ut, jag har inte ens läst serien. Jag valde den för att jag gillade teckningsstilen men ska nog byta till en annan snart...
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Gillar Futurama [:)] och det är ju tecknat dessutom, så jag valde Fry som är huvudpersonen.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

Jag valde denna för att den påminner mig om mrs Shiverbones d.v.s. Fröken Sugarbones [:o)]
Användarvisningsbild
Pirlouit
Very Good
Inlägg: 81
Blev medlem: ons 07 dec 2005, 16:10

Inlägg av Pirlouit »

Den Lille Spirou, valdes av sambon.
När jag får tummen ur så blir det nog Wallace (och Gromit) eller herr Porco Rosso. Finns många härliga karaktärer från olika filmer, svårt att välja Flåklypa, Det var en gång rymden, Nightmare before Xmas ... Men det är ju inte riktigt serier.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Själv valde jag "Hökarna" för att jag är modellbyggare och gillar flygplan i största allmänhet. Har köpt dekaler för "Hökarnas" flygplan, så någon gång så blir det några modeller av dessa kärror.

Jens
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Black Hawks hade väl en tidning här i landet på 50 talet va?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Barklund
Fine
Inlägg: 419
Blev medlem: sön 29 okt 2006, 01:51
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Barklund »

Lady Death, för att hon smiskar rumpa.
Användarvisningsbild
neabit
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 08 nov 2006, 17:30
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av neabit »

Jag valde ju den här bruden för att hon var snyggast. Skulle helst vilja ha en Bosnian Flat Dog, men utbudet var begränsat.
55 hours to live.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Då fixar jag några sådana att välja på. Den där "bruden" är förresten Modesty Blaise om du inte visste det, och hon går inte av för hackor, inte ens en power drill för den delen. Tror dock Bosnian Flat Dog blir väldigt grötiga i avatarstorlek, men jag fixar några.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
neabit
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 08 nov 2006, 17:30
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av neabit »

Mm, läste om den lite, men är inte så mycket för den typen av serier. Ska dock kolla upp ändå.

Tack, vore jättefint.
55 hours to live.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »

Agentum skrev:
Black Hawks hade väl en tidning här i landet på 50 talet va?


Obsalut, "Höken" kom ut med 91 nummer 1957-1958 och med 28 nummer 1964-1968, med sju årgångar och 119 nummer så är det ingen serieparentes alltså.

Jens
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

Gillar daredevil så jag tog han[:)]
ska kanske byta namn[;)]
with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Thor är en favorit i Marvelvärlden. Jag har absolut inte samma muskulatur som honom men jag har långt blont hår.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Jag valde Joker för jag tycker han är häftig. Jag har ju inte grönt hår, kritt vit ansikte och ser inte läskig ut heller. Som kanske är en fördel.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Krister Peterssons Uti vår Hage bär en del skuld i mitt seriesamlande. Och min favorit i serien är utan tvekan herr Phyllerin. Önskar att alla var så genomärliga....
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Ger min avatar en knasigt intryck av mig? [:)]
Skriv svar