Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av Sandblaster »

"Jag tvättar gärna händerna innan" [:o)]

https://www.dplay.se/videos/bast-i-sver ... -samlare-4
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av Rufus »

Trevligt program. Kul att få se Kristians samling och att även få se Kristian själv också förstås. :-)

Alltid kul att se samlingar. Även samlingar av sånt som jag själv inte alls samlar på tycker jag ofta är roligt att få se. Jag såg t.ex. att i nåt annat av programmen är det nån som samlar på skidvalla. Jag ska titta även på de andra programmen.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av Ellingen »

Ja allt blev väl inte helt korrekt, Ch blev K och serier generellt blev seriealbum. Men på det stora hela tycker jag själv det blev ett ganska trevligt program, hela serien är lite kul om man har samlarintresse. [:)] Vet inte riktigt hur de letade upp mig och min samling, blev förvånad och mycket tveksam när de kontaktade.. [xx(]
Påpekade att det jag har varken är störst, mest eller bäst men tydligen räckte det som finns för att "representera" oss som samlar serier. [:)]
Hoppas Ni inte tycker jag gjorde bort mig allt för mycket. [V] [8D]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av Rufus »

Ellingen skrev:Ja allt blev väl inte helt korrekt, Ch blev K och serier generellt blev seriealbum. Men på det stora hela tycker jag själv det blev ett ganska trevligt program, hela serien är lite kul om man har samlarintresse. [:)] Vet inte riktigt hur de letade upp mig och min samling, blev förvånad och mycket tveksam när de kontaktade.. [xx(]
Påpekade att det jag har varken är störst, mest eller bäst men tydligen räckte det som finns för att "representera" oss som samlar serier. [:)]
Hoppas Ni inte tycker jag gjorde bort mig allt för mycket. [V] [8D]


Nejdå, du gjorde allt ett bra intryck. Lite överraskande stor seriesamling, eftersom du säljer ganska mycket. Men i programmet syns att du har ganska många dubbletter, vilket ju förklarar en del.
Ahead
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: mån 20 mar 2017, 09:07
Ort: Norrköping

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av Ahead »

@Ellingen
Tycker inte du gjorde bort dig, kul att du ställde upp! Häftig samling du har!

För mig som köpt av dig på Tradera tidigare var det kul att se bakom kulisserna, hur håller du rätt på allt?


@Sandblaster
Tack för att du uppmärksammade och tipsade om detta!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av burnout »

Ellingen skrev:Ja allt blev väl inte helt korrekt, Hoppas Ni inte tycker jag gjorde bort mig allt för mycket. [V] [8D]


Kan jag hålla med om.
Du skulle ha skickat fram din vackra fru istället, Tur du tog av dig kepsen och var rakad så man inte trodde att det var falos kompis Börje. [:D] [:D] [:D] [:D]

Du skötte dig bra.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av Sandblaster »

Kändes som vi bara fick smutta lite på ankan där [8]

Hade gärna sett ett längre reportage, eller varför inte en regelbunden 'Ellingen nätpodd'? !!
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av Agentum »

Skrämmande, gör som vanligt fullständigt bort oss som gillar serier i vuxen ålder, totalt, i princip dags för tvångströja imo...

Nädå, det såg bra ut och helt fantastiska svenska serietidningar/album, och sen gillar jag att du faktiskt har samlingar från moderna tider med, det finns ju de som bara samlar serier och aldrig skulle få för sig att läsa dem vilket jag tycker är obegripligt.

Den typiska halvkaotiska högen med short och longboxes blir ju tyvärr rätt snart verklighet för alla som drar på sig serier, det är helt enkelt omöjligt att ha allt framme, tom som icke samlare som tex jag är det så.

Du verkade fullständigt normal tycker jag, jag har ju mest amerikanska serier och inte svenska dock, och inget som direkt ger några pengar, där har du verkligen satt ditt på det torra, vilket kan var ovanligt som samlare.

Kul att se tycker jag.

Du kan ha blivit uppletad via Tradera, du säljer mycket där.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av Grumme »

Nu har jag också sett inslaget. Riktigt kul! [:)]
Men vad var det du visade upp som det "bara fanns två exemplar av"? Det såg ut som den där Hergéboken som finns i två färger, men skulle den bara finnas i två kända ex.? [:0]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av Agentum »

Oj jag tittade igen, jag tycker vissa gamla omslag är så snygga.
Svenskt är uu vägen att gå inte amerikanskt, om man vill sälja, få amerikanska tidningar eller böcker säljer i Sverige.

Jag har själv gjort misstaget att tånka att alla ör som jag, nen fan de kan inte läsa engelska ens.

Så vi kan säga att det nåmesta av mitt går på soptippen och de svensja samlingar och sånt går att sälja.

Käns ju inte skitkul att ha 5000 amerikanska superseruer från 70tal till 90ral främst.

Den här karln finns ju här och visar ofta upp väldigt fina exemplar av allt möjligt i svensk väg tex vad var det de första fyra nummren av Stålmannen i kanonskick.

Lär ju ha kontakter som fasen.

Jag ger ännu en tumme upp även om jag tror de där stripparna för tex Modesty inte blir nåt annat än väggkonst.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kristian i Ystad samlar på serier (tv hälsar på)

Inlägg av smorkin »

Grumme skrev:Nu har jag också sett inslaget. Riktigt kul! [:)]
Men vad var det du visade upp som det "bara fanns två exemplar av"? Det såg ut som den där Hergéboken som finns i två färger, men skulle den bara finnas i två kända ex.? [:0]

Jag tog också och kollade nu och håller med, kul! Och riktigt bra jobbat med presentationen, intressant och sansat, vilket verkligen inte alltid händer när det gäller seriesamling/läsning. Tummen upp!
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Skriv svar