Bilden ska se ut så här:

"Att man kan missa en sådan grej 2018 gör att man blir skitförbannad, säger Semics förlagschef Måns Gahrton till Aftonbladet".
RioGrande skrev:Oj, man borde kanske springa till kiosken och se om nåt finns kvar? $$$$$$ Samlarobjekt!!! $$$$
Looding skrev:Kollade av nyfikenhet i mitt område idag. Tobaks- och spelbutiken hade inte det ute, men hade å andra sidan inte alla julalbum. Hemköp likaså. Däremot hade ICA det till salu.
MrKumquack skrev:Hur många album köpte du?Kollar av ren nyfikenhet!!
Rufus skrev:Men jag avråder från att köpa upp en massa ex. Aktiebörsen lär vara bättre att satsa på i så fall.
Erik S skrev:Å andra sidan finns det ju hur många Tintin i Kongo som helst, i olika upplagor, och det verkar ju fortfarande gå får överpriser hela tiden.
jens-olof skrev:Gick ut och köpte ett ex idag, funderade på att köpa en bunt, men insåg att jag redan har en hög hemma som är reserverade för Tradera och grymt lite tid ...
Jens
Mitt intryck var det omvända. Lokala stormarknaden plockade bort den samma dag som Aftonbladets artikel släpptes (utan att ställa dit något annat, så det var bokstavligt talat en lucka i jultidningsstället). Jag skulle inte vilja äga den butik som säljer något med stötande innehåll efter att det gått ut instruktioner om att det ska returneras, oavsett om det handlar om seriealbum eller salmonellasmittad kyckling. Stormarknader har ju ändå personal som plockar varor hela tiden och kan lösa det på några sekunder i samband med annat.Rufus skrev:Vissa butiker såsom t.ex. Pressbyrån är snabba med att plocka bort och skicka tillbaka, men stormarknader som prioriterar andra arbetsuppgifter är sena, så den finns fortfarande att få tag på, och jag kunde inte låta bli att köpa ett ex.
Nu har jag inte köpt av någon jultidningsförsäljare i år (om de bara visste vilken försäljning de gått miste om...) men brukar man få det man beställt redan i början av november? När nyheten släpptes tänkte jag att det måste ha varit en ovanligt snabb försäljare. Rent spontant tvivlar jag på uppgiften att det är tusentals personer som fått albumet i sin hand, men jag kan ju ha fel om normal leveranstid för jultidningar.Erik S skrev:Eftersom det redan gått ut "ett antal tusen" album till folk som köpt det genom jultidningsförsäljare, och eftersom det dessutom fortfarande går att köpa albumet i åtminstone somliga butiker, så lär det ju inte bli så ovanligt, det här albumet.
Lilla Fridolf är inte lika poppis som Tintin, och det här albumet blev ju faktiskt indraget - vilket TIK aldrig blivit, så vitt jag vet. Så jag skulle tro att det här albumet kommer att bli mycket mer sällsynt, men det är ju efterfrågan som sätter priset och inte sällsyntheten.Erik S skrev:Å andra sidan finns det ju hur många Tintin i Kongo som helst, i olika upplagor, och det verkar ju fortfarande gå får överpriser hela tiden.
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster