Nordens Stjärnor

Information, nyheter, på gång från små och stora serieförlag- saker som inte är rena kom-och-köp annonser.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

DanielSchenström skrev:Här bjuder jag på en hel serie som kanske kommer vara med i album 2:

Bild


Imponerande kropp Fjortismannen har byggt. Jag blir litet avundsjuk...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Jag vet inte om det glädjer dig men innan han blev biten av en radioaktiv fjortistjej så gick Fjortismannen till gymmet klädd som en vanlig person för att gymma och inte bara ta selfies. Det lär bara gå utför från och med nu och jag misstänker att nästa gästframträdande blir hos Oprah eller Dr Phil.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Stranger »

Är det Lobo som surt sulkar iväg där i översta panelen?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

Stranger skrev:Är det Lobo som surt sulkar iväg där i översta panelen?

Det ser uppenbarligen så ut, och så verkar det vara Son-Goku från Dragon Ball länhst till vänster, men de (förutom Fantomen) verkar vara de enda direkta inlånen? För inte är väl den trehornade Batmanvarianten kanonisk? (Iofs ser den skäggiga gubben till vänster litet ut som någon gubbe i Livet Hemmavid, men det kan vara en slump...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Stranger
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 04 aug 2015, 23:04

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Stranger »

Wakuran skrev:
Stranger skrev:Är det Lobo som surt sulkar iväg där i översta panelen?

Det ser uppenbarligen så ut, och så verkar det vara Son-Goku från Dragon Ball länhst till vänster, men de (förutom Fantomen) verkar vara de enda direkta inlånen? För inte är väl den trehornade Batmanvarianten kanonisk? (Iofs ser den skäggiga gubben till vänster litet ut som någon gubbe i Livet Hemmavid, men det kan vara en slump...)

En av figurerna verkar vara Prince men han var tekniskt sett inte en fiktiv karaktär
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av DanielSchenström »

Det är 9 stycken inlån, varav 5 är internationellt kända, 1 känd för läsare av ett nummer av Herman Hedning, 1 känd för läsare av 3 nummer av Svenska superserier och 2 kända för läsare av min rollspelsklubbs fanzin. Prince är inte avsiktlig.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

God jul!
​http://nordensstjarnor.businesscatalyst.com/nyheter.html
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Hejsan! Nu visar vi upp lite till ur den kommande Nordens stjärnor volym 2! Och så ska vi skaffa ny hemsida. Läs mer här:
http://nordensstjarnor.businesscatalyst ... heter.html
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av Wakuran »

tfels skrev:Hejsan! Nu visar vi upp lite till ur den kommande Nordens stjärnor volym 2! Och så ska vi skaffa ny hemsida. Läs mer här:
http://nordensstjarnor.businesscatalyst ... heter.html

Med tanke på hur hopplöst det är att länka till äldre poster på Businesscatalyst välkomnar jag Wordpress.

Vet dock inte om det skulle gå att spara de äldre posterna till något arkiv, eller något sånt...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nordens Stjärnor

Inlägg av tfels »

Ser också fram emot Wordpress. Vore ju bra om det gick att fixa något sorts arkiv ja.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Skriv svar