Blandat (MYCKET blandat)

Annonsmarknad för privatpersoner.
Kategoriregler
När du svarar på privatannonser är det bäst att göra detta via PM-funktionen. Ett svar i tråden kan missas, svarar du via PM får säljaren alltid ett mail om detta.
När annonsen inte längre är aktuell, be gärna en moderator ta bort tråden.

När du skapar en annons, tänk då på att ta med information som är av intresse för en köpare, t. ex.: ort där föremålen kan hämtas, fraktsätt, det pris du har tänkt dig. Detta för att underlätta för eventuella köpare.

OBS! Den här avdelningen är alltså privatannonser och inte ett diskussionsforum. Kommentarer som inte handlar om själva försäljningen/köpet
kommer att raderas.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av germund »

Jag har börjat gallra hårt i samlingen och lade upp en annons på facebook, men inser att jag kan slänga upp den här också. Porto tillkommer, men är du intresserad så hör av dig och jag är hyfsat flexibel. Jag har bilder jag tog för facebook, som jag gärna skickar via mail, och fråga gärna om allt ni undrar över (om böckerna, alltså).

*** The Spectre (Wrath of the Spectre). Samlar Jim Aparos lysande serier med figuren. Mjukpärm, nyskick. 400kr (inte omöjlig att hitta begagnad, men den brukar kosta en hel del).
*** Dan Spiegle: Matnyttig biografi. Mjukpärm. 90kr.
*** The Pulps. Mjukpärm. Bok som repriserar gamla pulp-äventyr i faksimil, med matnyttigt förord. 75kr.
*** The DON ROSA LIBRARY. Böcker 1+2 i box. Den senaste amerikanska utgåvan av Don Rosas Samlade verk, genomgången i detalj av Don själv. Boxen har minimalt jack i överkanten, från innan jag köpte den ny. Böckerna finns i tryck, för långt mindre pengar än vad jag vill ha, men vill du ha boxen är den eftersökt. Nyskick, aldrig lästa. 1500kr.
*** MAD 7-20 (brittiska), komplett 14 tidningar. För den dedikerade MAD-samlaren. Storbritannien var det första land som gav ut MAD efter USA, med start 1959. Detta är originalutgåvorna från ca 1959-1961 (inga årtal anges). Snygga lässkick VG-FN, men (OBS!!!) några har fuktskador som bucklat papperet, främst nr 13,14,15,17. Men de är fortfarande tajta läs-exemplar av tidningar som är svåra att hitta även i Storbritannien. 600kr för all 14.
*** Iznogoud 1-10. Tio stycken, nr 5 saknas, två utgåvor av nr 1. Snygga läs-exemplar, men är exakta skicket viktigt så kan jag ta fler foton. Snabb skickgradering ger: 1 (1:a uppl) F/G med lite sliten rygg, 1 (nytryck) VG/FN, 2 (1:a) VG liten ryggskada överst, 3 VG, 4+6+9+10 VG/FN, 7 VG+ (kanske upplevs som lägre för att omslaget är svart), 8 FN. 325kr för alla 10.
*** Batman Chronicles. Mjukpärm, samlar de allra för Batmanserierna ur Detective Comics 27-38 + Batman #1. 75kr. (Jag tror jag även har Superman Chronicles 1 någonstans.)
*** Batman Animated. Klassisk bok om TV-serien med mängder av skisser, bilder mm av Bruce Timm. Mjukpärm, mycket gott skick. Slutsåld och eftersökt. 550kr.
*** Drago: Samling av Burne Hogarths serie från 40-talet. Ingen perfekt repro i denna utgåva, men så vitt jag vet finns ingen bättre i dagsläget. 100kr.
*** Johnny Comet: Samlingsutgåva av Frank Frazettas kända motor-seriestripp från tidigt 50-tal. 120kr.
*** Spirou: Specialnummer av Spiroumagasinet, januari 2015 efter Charlie Hebdo. 75kr.
*** Radio Gaga, bok 1+2. Norska utgåvor av serien som går i 91:an och Serieparaden. Som nya, men jag har fått dubbletter av dem. 250kr för båda.
*** Nick Cardy: Comic strips. Mjukpärm, som ny. 50kr.
*** Mutt and Jeff: The Early Years of Mutt and Jeff. NBM. Hårdpärm. 100kr.
*** Bernard Dillies: Betty Blues + Abelard + Bubbles & Gondola. Fransk serieskapare, rätt vuxna serier tecknade i ”cartoony” stil. Bra grejer, Dillies har bland annat fått pris Angouleme. Engelska utgåvor från NBM. Hårdpärm, som nya. 250kr för alla tre.
*** Dame Darcy: Frightful Fairytales (mjukpärm) + Meat Cake Compilation (hårdpärm). Kultfavorit, utgiven på Fantagraphics. Naiv teckningsstil, men sjövilda skräckserier. 100kr för båda.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av germund »

Frank Frazetta-boken (Johnny Comet) sänks till 60kr.
Jag inser att det är en rätt grundläggande service att erbjuda bilder, så här är de:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av Wakuran »

Pm skickat.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av Agentum »

Spectre borde nån köpa, bland det mest udda som gvits ut särskilt för sin tid, och mycket riktigt skrek folk rakt ut så serien lades ned.

Jag har den redan, absolut nåt man ska ha om man dels gillar Aparo och vill se The Spectre ge tillbaka på skurkarna på de mest utstuderade sätt, Fleischer som skrev den ansågs speciell och det var han nog, han gjorde bort sig i branchen för att han inte kunde ta en egentligen possitiv kritik om det här från Harlan Ellison utan drog honom till rätten.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av germund »

Jag får tacka så mycket för den positiva posten om The Spectre, och jag håller med - det är riktigt skruvade serier som jag inte förstår varför de inte repriserats i fler utgåvor.
SÅLDA: Spiroutidningen, Batman Chronicles, Johnny Comet
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av Rufus »

Innehåller de brittiska MAD-tidningarna samma material som de svenska (bortsett från det rent redaktionella)? Innehåller de en del serier och dyl som är opublicerade i Sverige?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av Agentum »

Brittiska MAD hade liksom den svenska eget material, jag vet för jag har nåt dussin av dem.

Men jag vet inte om det var enbart en period, mina är från 80talet.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av Agentum »

germund skrev:Jag får tacka så mycket för den positiva posten om The Spectre, och jag håller med - det är riktigt skruvade serier som jag inte förstår varför de inte repriserats i fler utgåvor.
SÅLDA: Spiroutidningen, Batman Chronicles, Johnny Comet


Kanske spökar historien ännu lite, men det är ju snyggt tecknat om inte annat.

Som du skriver en tryckt utgåva just denna repriserades, och det material som inte kom att ges ut är med vill jag minnas.

Nu vill du ju sälja den iofs [:o)]

DC hade inte koll här från början, tidsmässigt så är det ju i slutet när comic code släppte mycket och började tappa kraft.
Nåväl det är ett stycke historia just för att DC gav ut tidningarna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av germund »

Agentum skrev:Nu vill du ju sälja den iofs [:o)]
Fast det beror inte på att serierna inte är bra. Jag bantar samlingen rejält nu pga platsbrist, ytterst lite DC- och Marvelsaker sparas och jag kan definitivt inte ha serier i mer än en utgåva.
SÅLDA: Alla Iznogoud.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av smorkin »

Och jag har fortfarande inte Iznogoud 10 (dvs nr 1 i Frankrike); måste se till att det blir ändring på det någon dag :-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av germund »

smorkin skrev:Och jag har fortfarande inte Iznogoud 10 (dvs nr 1 i Frankrike)
Du är bara några dagar för sent ute, annars hade jag gladeligen hjälpt dig. SÅLT I LISTAN: Batman Animated.
Jontaxe
Good
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 09 mar 2018, 14:30
Ort: Umeå

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av Jontaxe »

Riktigt fina tidningar.
Köar på specture
S.S.D.D
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Blandat (MYCKET blandat)

Inlägg av germund »

Jontaxe skrev:Riktigt fina tidningar.
Köar på specture
Det är en av de som finns kvar. Jag skickar ett pm.
Skriv svar