Veckans underbara godbitar tråd #2

Diskussioner och frågor om förvaringsmöjligheter, skickgradering, prissättning m.m.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Något mera kulturgods upphämtat hos Staffar och annorstädes:

Bild

Batman #68 med en historia tecknad av Amanda Conner (med viss hjälp av Dan Panosian, John Timms & Mikel Janín). Omslaget är fantastiskt! Och visar på en besvärande dubbelmoral... Föreställ er reaktionerna om det varit Bruce Wayne som på sin svensexa betett sig på samma sätt! [;)]

Bild

Catwoman #10, Sink #8 (nu börjar jag tröttna så smått och tänker droppa den från min beställning), Kalle Anka Extra 2/2019 samt den senaste Zelda-samlingen: Allt är normalt.

Bild

Staffar rotade fram det enda danska Charlier-Uderzo (med hjälp av bland annat Giraud) albumet av Tanguy & Laverdure som jag saknar. Faktiskt en ganska trött historia (med Charlier-mått förstås), men likväl en stunds spännande läsning.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Det är franska Mirage nånting fö, III kanske de hade deltavingar.

Skulle ju varit Draken hahaha
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av MrKumquack »

Bild
Några av mina senaste inköp: Andra albumet av Gastons kompletta samling, Helgalna äventyr med Spirou, senaste Kalle Anka Extra med bl.a. ett underbart Carl Barks äventyr, samt ett av Fantagraphics utgivet album med anledning av Mickey Mouse 90 års jubileum. (Inget av albumen har skyddsomslag. Tack för det!!) Har inte huggit in på Gaston och Spirou ännu, men är snart klar med Musse.

Bild
Passar på att visa upp Legobyggsatsen Steamboat Willie, som oxå den går i jubileumets tecken. En mycket trevlig leksak som var väldigt rolig att bygga! Kan rekommenderas till alla Musse-diggare, även fast den definitivt är i dyraste laget...
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Det har varit hög tid för en uppdatering ganska länge nu:

Bild

Herman Hedning 2018/6 & 2019/1-2, 3 & 4. Kalle Anka Extra 3/2019, Kalle Ankas Pocket #223-224 (vinster från Lycko-ankon i Karlstad) och Disney Masters vol 3: Mickey Mouse anr the Vanishing Bandit.

Bild

Två trades med bild av Megan Levens: Angel City (kan inte rekommenderas nog) och Spell on Wheels.

Jag hamnade på Half Price Books i Berkeley, och det blev tungt (men billigt):

Bild

You Have Killed Me (hårdkokt crime av Jamie S. Rich & Joëlle Jones), färgutgåvan av Blue Monday, IDW:s totalutgåva av Doug Wildeys Rio och Paul Dini's Jingle Belle: The Whole Package (Tomtens oregerliga tonårsdotter som uppvisar stort släktskap med en annan av Paul Dinis skapelser, gissa vem?).

Från Comic-con blev det ovanligt mycket kulturgods i år:

Bild

Smakprov (Free Comic Book Day-utgåva) på Dear Justice League, Rob Hanes Adventures #20, The Paintings of Patrick Block, det senaste albumet med DC Supehero Girls: Spaced Out, Super Suckers #1 (signerad av upphovsmännen Darin Henry, Jeff Shultz & Glenn Whitmore), 3 & 4, och Terry Dodsons senaste samling av skissböcker.

Bild

Souvenirbok, Events Guide och Quick Guide, programmet från San Diegos Symfoniorkesters Tillbaka till framtiden-konsert, besöksbricka med nyckelband samt en cocktailpinne från Forbidden Island (snart ett minne blott pga plastförbudet?)

Bild

Har man tur och får fatt i Comic-cons mest eftertraktade ryggsäcksmotiv så får man vackert rucka på sina principer och ta med den hem. (Inte ens Jimmy Palmiotti fick någon, utan annonserade efter den på twitter.)

Bild

Terry Dodson har framställt ett tryck av omslaget han och fru Rachel gjorde till Wonder Woman #46 och som var inspirerat av kortfilmen What's Opera, Doc från 1957, regisserad av Chuck Jones. (Wonder Woman är Bugs Bunny...?)

Och sen...

Bild

...föll jag till föga och har numera ett exemplar av den hawaii-skjorta Thomas Sullivan Magnum IV odödliggjorde under 8 säsonger i TV under 80-talet i garderoben. Men materialet i den är numera 100% rayon istället för bomull (ugh) som det var på den tiden. Då går den an.

Nyinköpta serieoriginal kommer att redovisas separat när de är skannade och finns på CAF.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Med tanke på den stundade Bokmässan i Göteborg har jag hållit igen på inköp av nytt kulturgods, men detta är nytt från augusti & september (så här långt):

Bild

Herman Hedning 5/2019, Kalle Anka Extra 4/2019, Nancy Drew and the Hardy Boys: The Big Lie, Disney Masters vol. 7: The Pirates of Tabasco Bay, Zorro: A Graphic Novel.

Istället för att köpa nytt kan man "förbättra" befintligt innehav och det var i akt och mening att göra detta som jag släpade med mig kilovis av det till Comic Con Stockholm härförleden. Det mesta blev "bara" autograferat, men i en del fall drabbades upphovsmännen av lite mer inspiration och då gick det så här:

Bild

The Pro (andra upplagan som jag fick veta är långt sällsyntare än den första) samt Sex & Violence vol. 1.

Bild

Det syns inte, men detta är insidan av Killing Time in America.

Bild

Insidan på Super Zero.

Bild

Och slutligen insidan på Harley Quinn vol. 2 (Rebirth-utgåvan). Intressant att hon begåvades med New 52-hår i en Rebirth-trade...?
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Oj då, tror jag sålde ut min andra upplaga av Pro i någon utsållning... Nåja... @_@
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Å andra sidan så fantastisk så man måste ha fler versioner är den ju inte och värde i Sverige på amerikanska serieböcker är ju inte imponerande.

Vill man köpa för att kränga senare köp svenska versionerna av vad än det är.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Grumme »

Så kom till sist den mytomspunna Valhallboxen från den rekordlyckade kickstartern.
Den skulle ha kommit till förra julen, med blev framflyttad till februari. Efter det så har det ena problemet efter det andra gjort att leveransdatumet flyttats fram, men nu är den här. [:)]

Bild
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Fin men den inehåller främst de vanluga böckerna?

Har man dem inte ör frpgan köper man boxen?

Att jag och många andra vet att de en av de bättre serier från Skndinavien som finns.
Jag har alltid förvpnats att sp få vikingserier gjorts här, och tyvärr gjorts av andra länder med hornhjälmar och skit.

Imo måste vi vara om inte stolta över vår histiria åtminstinde inse att den är unik i världen.

Och vi arbetade ju uppmoss trots helt vansnnigt mycket krig senare ok sen tillverjade vi fan allt, udag har ni bestömt att vi sja cara böst på nåt annat.
Det tar vi inte ned i en serie.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Grumme »

Agentum skrev:Fin men den inehåller främst de vanluga böckerna?

Har man dem inte ör frpgan köper man boxen?

Att jag och många andra vet att de en av de bättre serier från Skndinavien som finns.
Jag har alltid förvpnats att sp få vikingserier gjorts här, och tyvärr gjorts av andra länder med hornhjälmar och skit.

Imo måste vi vara om inte stolta över vår histiria åtminstinde inse att den är unik i världen.

Och vi arbetade ju uppmoss trots helt vansnnigt mycket krig senare ok sen tillverjade vi fan allt, udag har ni bestömt att vi sja cara böst på nåt annat.
Det tar vi inte ned i en serie.


Den innehåller de 15 album som givits ut i serien, och seriemässigt så ska det inte vara någon skillnad mot de samlingsvolymer som gavs ut tidigare.
Kan dock inte säga säkert hur det är med extramaterial i böckerna.

Det medföljde dock ett häfte med gudaporträtt, med en asagud på varje sida, ett färgtryck av Tor med vagn och bockar, samt några bokmärken.
De som ville kunde även välja att köpa till t.ex. ölglas med gudarna ingraverade, något som jag avstod från.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Just syns på bilden gudaporträtt och tydlugen bokmärken med bilder på.

En bild med syns till höger om boxen?

I vart fall en fantastisk serie från Danmark, bättre än allt i vikingaserieväg trots humorn anser jag.
Röde Orm är uaf hopplös att få tag i alltihop om ens allt gjorts färdigt, förstpr inte hur låg upplagan måste vara och om inte den där Ankan kan vila ufall det inte är klart, böckerna har jag ju läst.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Röde Orm är uaf hopplös att få tag i alltihop om ens allt gjorts färdigt, förstpr inte hur låg upplagan måste vara och om inte den där Ankan kan vila ufall det inte är klart, böckerna har jag ju läst.

Det gavs ut en samling med alla fyra albumen som motsvarade Frans G. Bengtssons första bok. Jag köpte den på rea, så det var inte vansinnigt dyr. Försäljningen antar jag var tillräckligt bra för att motivera en adaption av även nästa bok, men det verkade inte som Charlie Christensen var särskilt intresserad.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Grumme »

Agentum skrev:En bild med syns till höger om boxen?


Grumme skrev:/...ett färgtryck av Tor med vagn och bockar.../
[:)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Vad som följde med från Bokmässan i Göteborg härförleden:

Bild

Viktor Kasparsson: Fädernas synder av Dennis Gustafsson, Statarna och deras (inte fullt så) underbara äventyr av Kalle Lind (text) och Jimmy Wallin (bild), totalutgåvan av Natalia Batistas Mjau! på engelska, kickstarterbonusen från Apart Förlag med gudaporträtt från Valhall av Peter Madsen samt den alldeles fruktansvärt underhållande Enklare fysiska övningar av Johan Wanloo.
Samtliga med diverse utsmyckningar av upphovsmännen.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av zlv »

Hittade två dessa på Myrorna för några veckor sedan (när forumet var nere), verkar vara olästa, 29kr+20kr ville dom ha [:)]

Bild
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Blake och Mortimer är alltid kul att hitta tycker jag(då menar jag den gamla utgivningen), de är bra och folk vill gärna ha lite mer för dem, detta Cobolt med ser jag och de kostar ju imo aldeles för mycket, undrar vem som skänker det?, Kan ju iofs vara dödsfall eller vad som helst bakom.
De såg ju mycket fina ut med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag hade inte passerat Staffar på ett tag så i samband med Stockholmsbesöket på grund av NAFS(K):s höstmöte var jag förbi och hämtade upp detta:

Bild

Catwoman annual #1, 11-13, 16, Supergirl #30-32.

Bild

Criminal #4-7, The Ride #1-4.

Bild

Sabrina the Teenage Witch #2-5, Elvira Mistress of the Dark Spring Special #1, Sink #9-10 (nu droppar jag den), Love & Rockets #7.

Bild

Kalle Anka Extra 5/2019 (som innehåller både "Kungstigrarna" av Carl Barks och "Jätten i Ankeborg" av Vic Lockman & Tony Strobl (en av mina favoriter som jag skrivit mer utförligt om i KA & c:o 1967 - Den kompletta årgången 6) samt första albumet med de rebootade DC Super Hero Girls "At Metropolis High".
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Wakuran »

Man måste ju fråga... Vad hände med Catwoman 14-15 ?...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av K-E Lindkvist »

Wakuran skrev:Man måste ju fråga... Vad hände med Catwoman 14-15 ?...

Joëlle Jones tog ett brejk från tidningen i två nummer (både manus & bild så jag skippade dem) för att återkomma med det teckningsmässigt fullkomligt makalösa nummer 16. Jag hade sett teasers som hon postat i sociala medier, men det var ingenting jämfört med hela numret. Hon är verkligen skrafferingarnas mästare, men tar tydligen numera lite hjälp av datorn istället för att göra ALLT med penna och pensel...
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Veckans underbara godbitar tråd #2

Inlägg av Agentum »

Är de där moderna Catwoman nåt särskilt?

Jag slutade när Brubaker, Pfeifer och Cooke försvann sen blev den knepig, men det var några bra år där, i lösnummer har jag nästan alla de före som var V.2 en väldigt lång utgivning för att vara en "skurk" då hade hon den lila dräkten med hmmm svans på.
Jag råkade få tag på över 50nr billugt och då de ju var billiga så plockade jag i mellanrummen, var ofta sånär jag köpte lösnummer begagnat, ja ju ner det i princip då de hamnade i longboxes för att sen aldrig tas fram igen, vissa skickade ju fraktfritt frpn USA vara mann köpte en del och dollarblaskor fanns det gott om då iaf.

I var fall är det ju en klart ojämnare kvalitet på serien trots att den blev så lång i utgivningen.

Vet inte om V.1 är miniserien före isf har jag väl den med.

I vart fall har jag bara sett henne i andra serier sen dess, och nu var det i Batman och giftemål.
Jag vet inte tycjer ng hon ska vara oberäknelig och stjäla saker hon själv vill ha inte det som är värdefullast, kombinerat med att Batman plötsligt råkar klanta sig och hon kom undan.

Frågar mycket för att du gärna sponsrar kvinnliga serieskapare i den här genren rent allmänt.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar