Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Här kan du diskutera vad som händer på Tradera, Ebay och Blocket.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Agentum »

Jo ibland kan bokbörsen ge nåt, dvs någon kan utan att fördjupat sig i saken lagt ut nåt för ett fast pris, sim är lägre än det eventuella värdet.
Men man vet ju inte hur de befömmer skick alls.

Jag hittade en specialbok(svensk rollspelsbok) i numrerad DL upplaga så, jag tänkte lägga dubbla priset på ett ex då jag tror de går upp i pris om man ger det x antal år, och det var ju trevligt och den var riktigt fin och komplett.

Bokhandlare kan ju få in lite vad som helst, han gick säkerligen inte med förlust, men de kan omöjligt ha koll på allt.

Men iom Tradera och desasa förbannade värdelustor har det blivit svårare att ta de kändaste grejorna billigt.
Jag förbannar värderingslistorna mest för att nu börjar man få slängt i ansiktet att de minsan har bara si och så i pris mot vad listan säger.

Jag orkar inte dra att bara för att en serietidning finns och sitter ihop så är det inte NM man går efter, aaaaaaarggg!
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av MrKumquack »

CDON ger 11% rabatt på det mesta av deras utbud, däribland böcker. Ange kod SINGLESDAY19 i kassan. Gäller t.o.m. måndag 11:e november kl 23:59.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Grumme »

Om det är någon som är väldigt desperat på att få tag i Don Rosas Samlade Verk, men inte vill lägga uppemot 15.000:- som de kan kosta på Tradera, så finns det en komplett samling på norska till salu för i sammanhanget tämligen humana 5100:-.

https://www.antikvariat.net/sv/wan43044 ... ntikvariat
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Wakuran »

Grumme skrev:Om det är någon som är väldigt desperat på att få tag i Don Rosas Samlade Verk, men inte vill lägga uppemot 15.000:- som de kan kosta på Tradera, så finns det en komplett samling på norska till salu för i sammanhanget tämligen humana 5100:-.

https://www.antikvariat.net/sv/wan43044 ... ntikvariat


Ca. 5400:- konverterat till svenska kronor, exklusive frakt till Sverige, men i alla fall...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av zlv »

Wakuran skrev:
Grumme skrev:Om det är någon som är väldigt desperat på att få tag i Don Rosas Samlade Verk, men inte vill lägga uppemot 15.000:- som de kan kosta på Tradera, så finns det en komplett samling på norska till salu för i sammanhanget tämligen humana 5100:-.

https://www.antikvariat.net/sv/wan43044 ... ntikvariat


Ca. 5400:- konverterat till svenska kronor, exklusive frakt till Sverige, men i alla fall...

Import moms skall också betalas, ligger på 6%, sedan full moms på frakten, plus admin avgift på 75sek.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av MrKumquack »

Tipsade igår om att CDON har 11% rabatt på om inte allt, så åtminstone böcker och film. Såg precis nu att även Adlibris kör med samma rabatt.
Erbjudandet går ut vid midnatt idag, så än finns det några timmar kvar om man är sugen på att spara en slant!
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av MrKumquack »

CDON bjuder fram till måndag 27 januari på 15% rabatt med kod NEWBOOKS2020. Fri frakt vid köp över 169 kr, om en nu inte har CDON+ då köp över hundringen gäller.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av MrKumquack »

Något i elfte timmen, men jag upptäckte det själv först nu... Adlibris bjussar på 10% rabatt fram till midnatt idag, då de firar Augustpriset 2021! Använd kod AUGUST21 för prisreduktion.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av trimble »

Ojdå, missade det erbjudandet ändå var jag inne på Adlibris hemsida igår men jag misstänker att 10% rabatten kommer att ploppa upp nu på fredag inför "Black Friday". Har bevakning på ett antal titlar som jag tänker skjuta iväg en beställning på nu på fredag.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av MrKumquack »

Adlibris har 10% rabatt idag och måndag 1/5. Rabattkod PRISFEST23 är det som gäller.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av trimble »

Bokus har 10% rabatt med rabattkod MAJ10 fram till onsdag 3 maj.
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av MrKumquack »

Köpte idag senaste numret av Kalle Anka Klassiker, och i tidningen låg ett prenumerationserbjudande som verkar riktigt bra!
För 299 kronor får du 12 nummer av Kalle Anka & C:o, samt den nästan 1,5 kg tunga, nya Kalle Anka & C:o 75 år. Enbart boken kostar 333 kronor hos näthandlarna, och den blir din om du lägger till 49 kronor i porto. Tycker ändå att den sammanlagda summan om 348 kronor känns ovanligt hygglig; 25 kronor tidningen och 49 kronor för boken!
Länk till erbjudandet: https://www.dintidning.se/kalle-anka-och-co?kampanj=KA8849
Länk till boken (för den som vill titta närmare på den): https://www.bokus.com/bok/9789180740401/kalle-anka-co-75-ar/
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Tipsa forumfolket om prisvärda objekt i butiker

Inlägg av Rufus »

Affären "Ladan" i Boarp vid Båstad har årgångsböcker av Kalle Anka & Co och Walt Disney´s serier för 99 kr/st. Nya obegagnade alltså.
Skriv svar