Spider-Man #1/07

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
MARVEL COMICS
Good
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 12 jul 2006, 22:04
Ort: Sverige

Spider-Man #1/07

Inlägg av MARVEL COMICS »

Så vad tyckte ni ?
Jag för min del tyckte bättre om den än Egmonts version, främst på grund av papperet.
Storys:
Mr. Parker far till Washington Del 1
Story: 4/5
Teckning: 4/5
Omdöme: Skicklig ny tecknare fast inte riktigt lika bra som Mike Deodato. Manuset var också riktigt bra, kul med en ny dräkt. Hoppas bara att han använder den vanliga lite också.

Feral Del 1
Story: 3/5
Teckning: 2
Omdöme: Inte riktigt lika bra här, särskilt teckningarna. Jag brukar vanligtvis gilla Sacasa på grund av hans jobb med Marvel Knights 4 men här tyckte inte att han var riktigt på topp, helt okej ändå.
´´ Leve Stan Lee ´´
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Storys:
Mr. Parker far till Washington Del 1
Story: 4/5
Teckning: 5/5
Omdöme: Jag gillar teckningsstilen skarpt! Mycket snyggt, även färgläggningen var snygg. Är detta första delen som leder till Civil war? Det som drar ner det lite är nog att Parker är lite för skojig hela tiden, Spidey brukar ju skämta i sina strider men nu är det Parker som skojar friskt när Tony Stark försöker vara seriös, lite överdrivet.

Feral Del 1
Story: 3/5
Teckning: 3
Omdöme: Annorlunda på nåt sätt men absolut ingen ledande story i en blaska. bra som andradel i Spider-man. Teckningarna är ok, jag gillar inte riktigt stilen men det funkar. Teckningarna på Spidey är snygga men färgläggningen på dräkten ser skum ut. Man kan inte tro att den är gjord av tyg och han har gjort den kantig vid nätränderna, ännu en ny dräkt?

Totalt: 4/5
Jag gillar det glansiga pappret, det ger teckningarna mer rättvisa, färgen flyter inte ut som det kan göra på matt papper. Första storyn var mycket bra och jag tycker att det är bra att tidningen får nya krafter och ideér av Schibstedt. Jag längtar till nummer 2 och det säger en hel del. =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Robrocker"]

Är detta första delen som leder till Civil war?[/quote]
Yepp, det är första numret av Road to Civil War (Amazing Spider-Man #529) släppt 22 februari förra året. Egentligen bör man nog läsa New Avengers Illuminati #1 först men den kom ut en månad senare.

Jag gillar inte Iron-Spiderdräkten alls, och de där jönsiga tentaklerna passar inte. När de släppte svarta dräkten för länge sedan var jag eld och lågor (när den första chocken lagt sig) över hur snygg den var. Men Iron-Spider funkar inte över huvud taget tycker jag, fel färger, fel design. Spidey ska inte jobba åt någon heller, det är så fel. Nu har jag inte läst den svenska utan bara den amerikanska och om tre nummer kommer scenen som gjorde att jag nästan fällde en tår. It gets better and better. [:o)]

För de svenska läsarnas skull hoppas jag att de petar in FF:s första Road to Civil War-nummer i nästa tidning.

Sorry att det inte blev något om svenska utgåvan, men den har jag inte kollat in än. [B)]

I'm with Cap! (Utan tvekan)
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar