Vi som har fullt eller liten plats!!!

Diskussioner om leksaker och nostalgia.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Vi som har fullt eller liten plats!!!

Inlägg av burnout »

Tänkte ta upp lite andra samlarområden innom seriernas värld. En tipssait kanske man kan kalla den
Alla bor inte i villor och stora lägenheter, men gillar att samla på serier och måste begränsa sig pga. för liten yta eller plats. I stället för att "gömma" samlingen i garderoben,källaren eller spisen [:D](den är bra) kan man samla mindre prylar som inte tar så stor plats. Nackdelen är att få tag i det måste man söka sig för det mesta till Belgien,Frankrike och Tyskland här i Sverige är vi ett u-land när det gäller serier och prylar.
Några tips till att börja med.

Cigarrband (gördlar)tar ingen plats (frimärksalbum) finns med alla möjliga grejor på. Man böhöver inte röka för att komma över dom.
Tintin,Smurfer,Asterix, Lucky Luke, Sport, i princip allt.
Bild
Bild

Tycker man inte det är något så finns frimärken, både äkta och oäkta med seriemotiv.
Bild
Bild
Dessa är "Riktiga frimärken"

Bland oäkta finns det en uppsjö av olika grejor. Disney är nog det stora samlarområdet för seriefantaster. men det finns annat med.

Tintin
Bild

Spirou,Blake & Mortimer, Linda&Valentin mm
Bild

Bild

Tycker man att Marvel är grejor
Bild

Nålmärken/pins med serier på, Jag har säkert glömmt några små samlingsområden som inte tar plats för den trångbodde.
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

(Jag hade en samlarkollega när jag jobbade på SAS. Han berättade om sin frimärkssamling som var värd några 100.000 kronor. Dagen efter tog han med dem och visade mig. Hela samlingen mycket prydliga praktstämplade skillingmärken fick plats i en liten ask, motsvarande ETT tjockt seriealbum)
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Ursprungligen postat av burnout

Cigarrband (gördlar)tar ingen plats (frimärksalbum) finns med alla möjliga grejor på. Man böhöver inte röka för att komma över dom.

Men... var är "faraos cigarrer"? Utan faraos märke känns det där väldigt inkomplett.[8]
Användarvisningsbild
Khayman
Very Good
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 28 feb 2007, 11:59
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Khayman »

denna fråga hör väl igentligen inte hit... MEN, jag har ett par spawnfigurer jag skulle behöva bli av med för att göra plats åt nya. Vart vänder man sej då? Tradera tycker jag har blivit dyrt och tråkigt att sälja på...
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Khayman skrev:
denna fråga hör väl igentligen inte hit... MEN, jag har ett par spawnfigurer jag skulle behöva bli av med för att göra plats åt nya. Vart vänder man sej då? Tradera tycker jag har blivit dyrt och tråkigt att sälja på...

Också OT: Du kan ju testa nya Budera, de är väl gratis om jag fattat rätt. Forumet har ju en sälj-avdelning också.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4095
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Någon som samlar på locken till GBs Simpsons-glass? De tar inte heller stor plats. De kan man samla i t.ex. frimärksalbum.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4095
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Gamla tuggummisamlarbilder med serieanknytning kan man också samla på. Men de är svåra att få tag på. Minst svåra är nog små Fix & Foxi-seriesidor från OK Kaugummi. Men det finns även med Disney, vilka verkar väldigt sällsynta. Någon mer här än jag som samlar tuggummibilder med Disney? Jag bifogar en bild.

Bild
Skriv svar