Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Ingemar skrev:

Vad är det för likheter du menar? PS3-lådan är tydligt Apple-inspirerad, men Spindelmannenlådan är väl som de flesta förutom att det är svartvitt.

Hoppas du skojar nu. Typsnittet eller teckensnittet som det egentligen heter, syns tydligt på S och N. Sådana här stora saker brukar få egna logotyper men av någon outgrundlig så delar SM och PS. Enda tänkbara jag kommer på är att båda är från Sony.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Bara ett tips. Bilden du har lagt upp på PS3 är gammal. På bilden så är det "banan-kontrollen" som Sony tänkte använda. Innan dom bestämde sig för ta dom vanliga fast trådlös och utan vibration. Och så ser man mer likhet mellan Spiderman 3 och ett svart PS3.

http://www.ps3.eu/images/ps3-front-large.jpg
http://www.ichigo.se/noterat/wp-content/ps3kritik.jpg

EDIT:

Att Spiderman är "Sonyfierats" märks ju ganska tydligt. Förrut så fick man Spiderman 2 UMD hemskickat till sig om man registrerade sitt PSP på Sonys hemsida.

(Jag gjorde det)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

labrador road 26 skrev:
Oliver Queen dyker tydligen upp på vita duken också, om allt går som det ska.
http://www.filmdelta.se/news.jsp?id=4777
Kanske en film för Agentum?



hehe, beror på vad de gör med honom, helst hade jag sett Grell som konsult för filmen, men den chansen är microskopisk, den nya GA serien är verkligen ingen höjdare.

Jag se honom som beskyddaren av den lilla människan, de socialt utslagna, mannen med pilbågen med vassa pilar i gränden, inga jävla boxpilar.
Som försöker göra rätt men som inte är perfekt själv.
Han får gärna snoppa av några skenheliga Supermantyper.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Agentum skrev:mannen med pilbågen med vassa pilar i gränden, inga jävla boxpilar.
Som försöker göra rätt men som inte är perfekt själv.
Han får gärna snoppa av några skenheliga Supermantyper.


vad jag kommer ihåg från dom gamla Läderlappen!!, så diggade jag när han sköt Box,Bumerang + alla andra sortes pilar på skurkarna. Det var mera stil på gamla hjältarna.[:o)]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

OBS!!!! Spoilers nedan, läs först efter du sett filmen Spider-Man 3.




Precis hemkommen från jobbet och två fullsatta visningar av Spider-Man 3 och en halvfull där jag passade på att se den själv (missade tyvärr pressvisningen). Nu var det dags för Spidey att stifta bekantskap med symbiot-dräkten (den svarta dräkten) som i filmen inte händer under en rejäl fight mellan alla stora (och medelstora) hjältar och skurkar som i Secret Wars. Personlighetsförändringen kopplat till dräkten är också klart större än vad jag minns från tidningarna. Att de inte tog vara på symbiotens förmåga att föreställa alla typer av kläder förstår jag inte riktigt, hade kunnat bli några sköna humorscener när PP inte fick den mundering han tänkt sig eller liknande.

Filmens två (tre) skurkar fungerar hyfsat. New Goblin som de kallar Green Goblin II i filmen fick istället för den klassiska glidern en flygande snowboard, inte alls lika cool som glidern med ondskefullt nylle. Sandman fungerar riktigt bra och sand-effekterna ser rätt schyssta ut även om han flyger vilket jag inte minns att jag sett i serien. Venom blir till rätt snabbt och jag saknade lite mer bakgrund om Eddie Brock Jr. Hade velat se mer av den slemmiga tungan Venom så ofta har hängande på bilderna.

Äntligen, äntligen är Gwen Stacy här och hon lämnar avskyvärda Kirsten Dunst i kölvattnet. Tyvärr är scenerna med Gwen relativt få och varken hon eller pappan, kapten Stacy, förs in ordentligt i filmen. De tittare som aldrig läst något om dessa karaktärer bör känna att dessa två är ungefär som små bi-roller utan något som helst värde för Spidey/PP. Kanske får vi se mer av dessa två i Spider-Man 4 (2009). Blir väldigt konstigt också i filmerna då Gwen först introduceras i tredje filmen och man hängt allt krut på MJ (som hade funkat med en annan skådis). De kan ju knappast slänga ner henne från Washington-bron i fyran och få det att bli trovärdigt känslomässigt för PP.

Hela dravlet mellan PP och MJ kunde de kortat ner, jag blir bara störd när Dunst är i bild och kärlekspartierna kändes långt ifrån äkta. Vet inte vad Tobey och Kirsten tycker om varandra i verkligheten men de lyckas inte förmedla den passion som titt som tätt finns i serien.

Actionscenerna var skapliga men jag hade önskat att de var något fler, eller att de kortat ner filmen till cirka 1.50 istället för 2.19 så de fått upp tempot något. Enligt imdb så kostade SM3 250 miljoner dollar (King Kong 207 miljoner) och jag kan inte riktigt se vad pengarna använts på. Den är verkligen inte lika "episk" som King Kong och effekterna är snygga men inte super-duper-extra-ordinära. Scenen med New Goblin och Spidey i början lider starkt av syndromet "för snabb klippning", knappt man hinner se vem som gör vad.

Stan Lee får denna gång några korta repliker och för alla oss som ser honom mer eller mindre som en gud är dessa repliker guld värda, kanske värda hela biljettpriset. Bruce Campell inte att förglömma som underbar fransos. Att han inte är mera känd är obegripligt, han är nästan alltid briljant. JJJ:s assistent spelad av Ted Raimi levererar en del av filmens humorscener, den andra delen står J. Jonah Jameson nästan uteslutande själv för.

Eventuell produktplacering för Sony gick i alla fall mig spårlöst förbi, vilket jag är glad för, apropå diskussionen om Playstation 3. Men som vanligt var Raimis kärra med, fast den tror jag inte han får betalt för att ha med.

Över lag en hyfsad uppföljare men som tyvärr inte överglänser de tidigare. Visst ska det erkännas att de vågar leka lite med både Spidey och Parker som karaktärer under partiet när han är under inflytande men de borde känna sig ännu mer hemtama och kunna kosta på sig att ta ut svängarna ännu mer. Precis som Tintin-albumet Enhörningens hemlighet har filmen flera olika delar (trådar) men de vävs inte riktigt samman till en komplett enhet utan flera blir hängande i luften.

För att ge ett klassiskt poängbetyg får den 3,5 av mig, och en stark 4 till Gwen Stacy. Mer av henne i fyran herr regissör.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krian »

Bra recension LR26, håller med dig överlag. Dock blev jag besviken på andra halvan av filmen, de försökte få med så mycket. Filmen hade nog blivit bättre om de hade koncentrerat sig på Venom/Harry alt Sandman/Harry. Filmen lämnade en tomhet av att skurkarna aldrig fick den filmtid som de förtjänar. Det hade kunnat bli så mycket bättre.

Jag tycker det blev lite väl mycket av slumpmässiga händelser. Symbioten kraschar precis vif peter, Gwen är i precis den byggnaden, Eddie är kär i Gwen och han är i samma kyrka samtidigt som peter sliter av sig kostymen/symbioten. Självklart ska det vara lite av den varan, men nu var det nästan för mycket.

Sedan saknade den slutliga "sving-scenen" där Spider-Man svingar sig iväg genom stan.

Slutbetyg en 3
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Vem är det PP gifter sig med till sist i serietidningen? Är det Mary Jane eller miss Stacy? Har inte följt Spidey så noga. Om det inte är läge att svara i forumet så maila mig gärna.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

impeesa skrev:
Vem är det PP gifter sig med till sist i serietidningen? Är det Mary Jane eller miss Stacy? Har inte följt Spidey så noga. Om det inte är läge att svara i forumet så maila mig gärna.

Han gifter sig med Mary-Jane Watson, Gwen Stacy dör när Green Goblin (Gröna Trollet) kastar ner henne från en bro, även om hon återkommer ett tag i form av en klon.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Inte följt så noga, hehe det var typ 1978 eller nåt Gwen dog tror jag hehehe.
Sen hittade de nyligen på ett idiottema där hon hade ett förhållande med Norman Osborn (högst osannorlikt) och fått barn med honom.

Marvel kan vara väldigt begåvade när det gäller att totalt kvaddda sina figurer och berättelser.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

Krian skrev:

Jag tycker det blev lite väl mycket av slumpmässiga händelser. Symbioten kraschar precis vif peter, Gwen är i precis den byggnaden, Eddie är kär i Gwen och han är i samma kyrka samtidigt som peter sliter av sig kostymen/symbioten. Självklart ska det vara lite av den varan, men nu var det nästan för mycket.


lite väl kritiskt i en värld där varje misslyckat kemi eller fysikexperiment ofelbart producerar lustiga och/eller användbara förmågor istället för brännskador va? [:D]


hursomhelst. jag fick också en "privat visning" som Burnout framförde det. jag blev än en gång förvånad över hur en film där allt (bokstavligen) flyger i luften mest hela tiden kan kännas så outhärdligt seg.. [:0]

Sandmannen var kul däremot, kändes dock som han inte riktigt "passade in" i sammanhanget/universumet. varför vet jag inte riktigt, (har förvisso ingen spindelkoll heller) men jag hade hellre sett en film enbart om denna istället..
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Är Bruce Campbell med i filmen? Det visste jag inte. Jag har ju inte sett den ännu, blir en fin överaskning för oss som avgudar Evil Dead-filmerna. =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Robrocker skrev:
Är Bruce Campbell med i filmen? Det visste jag inte. Jag har ju inte sett den ännu, blir en fin överaskning för oss som avgudar Evil Dead-filmerna. =)

Bruce är med i alla Spider-Man-filmerna, i första är han utroparen när PP ska fightas mot Bone-Saw, i andra är han på teatern som MJ jobbar på.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Ah, det stämmer. Jag minns det nu när du säger det. I allafalla när PP ska fightas...
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
spidercrazy
Fine
Inlägg: 335
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 16:18
Ort: Sverige

Inlägg av spidercrazy »

labrador road 26 skrev:
Enligt imdb så kostade SM3 250 miljoner dollar (King Kong 207 miljoner) och jag kan inte riktigt se vad pengarna använts på.


Reklam och marknadsföring, kanske? Det kostar pengar att få folk att gå och se en film.
Å nu pojk ska du få lära dig hur man pelkar en fnög!
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

spidercrazy skrev:Det kostar pengar att få folk att gå och se en film.


Har aldrig fått betalt att se en film.[:(] Man kan inte lita på dom som har bedömt filmen heller, så vill man se den får man betala, avvakta tills någon laddar hem den (då är den gratis) eller köpa den på DVD.
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

Martin Kellermans Rocky blir TV-serie. Med en budget liknande Tintinprojektet månne??

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... 5&rss=1400
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Kan nog bara säga Usch!!. Rocky går nu uppe här i Dalarna i morgontidningen och jag måste nog säga att sämre serie får man nog leta efter. Den är inte ens rolig. Det är för mycket text, Det ska inte vara en "mitt livs novel" i 3 bildrutor, och var är humorn?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag vet inte, jag är ganska less på den serien.
Det ska väl vara nånslags socialkritisk självbiografisk fyllserie eller nåt.

Inte vet jag hur tecknaren o hans polare lever, men de kanske är på det där sättet.

Å andra sidan tycker jag dena typ av serier fått för stort utrymme idag, ganska ofta är de poänglösa och fult tecknade (katastrofalt dåliga i vissa fall, man bara häpnar att nån vill trycka skiten).
De är liksom "inne".
Dey ska liksom vara mer av en subtil humor idag som max framkallar ett svagt leende, märks ju på TV serier med, gapgarv och crazyserier och annat sånt jag isf föredrar är helt ute tyvärr.

Det mesta har gjorts förr och bättre.
Rocky är långt ifrån sämst egentligen, hu vad horribla vissa stripserier är, folk borde skämmas att tala om sig som tecknare.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Eventuellt kommer en film med DC:s unga sidekicks. Lite udda att de inte satsar på JLA istället, fast det kanske ligger en sådan film i planerna också.
http://www.filmdelta.se/news.jsp?id=4890
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Jag har hört ryktas om en film med Thor, manus och regissör ska tydligen vara klart. Någon som vet mer? Jag tror den ska handla en hel del omhans liv i Asgard...
With great powers comes great responsibility.
Skriv svar