Avgå som Moderator

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Avgå som Moderator

Inlägg av Seriefreak »

Då jag inte är intresserad utav serier längre, så kommer jag bli ganska inaktiv på Serieforum framöver.

Läs mer här:
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=1767

Så då skulle jag vilja avgå som Moderator och ge platsen till någon aktiv medlem.
Jag vet att Eliasson har velat bli Moderator och tycker han skulle klara det perfekt.

Alla här på forumet får ha det bra!
Lycka till med seriesamlandet..
Användarvisningsbild
fippe94
Fine
Inlägg: 488
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 16:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av fippe94 »

Synd att du har tappat ditt intresse! =(
[IMG]http://img140.imageshack.us/img140/2852/comicblood.png[/IMG]
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Tråkigt att du tappat intresset för detta ljuvliga medium. Hoppas du kommer tillbaks till forumet nångång...
Ha det bra i framtiden [:)]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Tråkigt att du tappat intresset men jag tror det återkommer senare. I vilket fall som helst finns ju forumet kvar om du vill titta in ibland. När du väl säljer samlingen (på Tradera, Blocket eller var det nu blir) passa på att tipsa i tråden om egna auktioner.

Lycka till så länge på väg in i vuxenlivet och glöm inte att dricka vatten innan du lägger dig efter en rejäl fylla, underlättar dagen efter.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

[quote="labrador road 26"]

Tråkigt att du tappat intresset men jag tror det återkommer senare. I vilket fall som helst finns ju forumet kvar om du vill titta in ibland. När du väl säljer samlingen (på Tradera, Blocket eller var det nu blir) passa på att tipsa i tråden om egna auktioner.

Lycka till så länge på väg in i vuxenlivet och glöm inte att dricka vatten innan du lägger dig efter en rejäl fylla, underlättar dagen efter.
[/quote]

Haha, tack och tack för tipset! [;)]
Tycker ni att jag ska sälja det via blocket? (+länka till annonsen hit) Vad kan det vara värt?
Har skrivit ca lite lätt vad samling består av i "Mitt serieintresse sjunker tråden"..
Kan ju förtsätta den frågan där..
Användarvisningsbild
maccez
Very Good
Inlägg: 82
Blev medlem: tor 02 aug 2007, 20:52
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av maccez »

jag är också väldit aktiv här.......Så att ni vet bara[V]
....::::....::::....::::....
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Seriefreak"]


Tycker ni att jag ska sälja det via blocket? (+länka till annonsen hit) Vad kan det vara värt?
[/quote] Absolut inte! Välj Tradera. Möjligtvis med reservationspris så du får ut det du tänkt dig.
OM du nu trots allt ska sälja......[:0]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote]Ursprungligen postat av Seriefreak
Alla här på forumet får ha det bra!
Lycka till med seriesamlandet..
[/quote]

Lycka till, men se upp för "Alla Fagra Damer" dom vrider till huvudet på dig så du inte vet vad som är "Fram och Bak" och DÅ är du fast[:o)]
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

Ha det bra och lycka till!! Det labrador road skriver om vattnet är ett bra tips. Och försök att hålla känslorna i styr under fyllan han pratar om annars kan det lätt bli som burnout skriver, en massa damer som rör till din tillvaro och då är det verkligen inte roligt dagen efter! Med andra ord drick mycket vatten, eller någon annan "vattenbaserad" dryck om du hellre vill det! [;)] Ha det gott!
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Det var trist att du kommer att vara mindre aktiv men du ska i varje fall ha tack för den här tiden som moderator. Ångrar du dig så hojta till. [:)]

/admin
Användarvisningsbild
maccez
Very Good
Inlägg: 82
Blev medlem: tor 02 aug 2007, 20:52
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av maccez »

Vem ska bli moderator istället?
....::::....::::....::::....
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Ja inte lär det bli jag iaf.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Jag tror Admin och Grabbarna utser någon trevlig prick, det brukar dom fixa bra. Det ska bli kul att läsa när jag kommer hem i mitten på nästa vecka vem som har blivit ny "modde". Nu ska jag ut och "dammsuga" en massa marknader och loppisbodar i några dagar.[:o)]
Användarvisningsbild
Padee
Fine
Inlägg: 206
Blev medlem: tis 05 jun 2007, 19:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Padee »

[quote="Schuberg"]

Och försök att hålla känslorna i styr under fyllan han pratar om annars kan det lätt bli som burnout skriver, en massa damer som rör till din tillvaro och då är det verkligen inte roligt dagen efter!
[/quote]

Det är ett väldigt bra tips.. Det har jag vart med om ett par gånger, tycker fortfarande det är lite obekvämt att prata med syrrans kompis, som tur är umgås dom inte längre. Ett annat tips är att dricka varannan vatten under kvällen om det finns möjlighet.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Tack för allt! [:)]
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="Schuberg"]

Ha det bra och lycka till!! Det labrador road skriver om vattnet är ett bra tips. Och försök att hålla känslorna i styr under fyllan han pratar om annars kan det lätt bli som burnout skriver, en massa damer som rör till din tillvaro och då är det verkligen inte roligt dagen efter! Med andra ord drick mycket vatten, eller någon annan "vattenbaserad" dryck om du hellre vill det! [;)] Ha det gott!
[/quote]

Eller så kan man dricka kalasmust eller läskeblask istället för alkohol och vatten. [:)]
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Jag vet av initierade källor att även kalasmust kan få en att få virvlar över huvudet.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Hejsan alla kära gamla vänner. Som ni säkert märkt har jag inte varit inne på länge, tyvärr. I början av januari tröttnade sambon till slut på blaskor, plastfickor, album, plastgubbar och allt annat knasigt jag samlar på, och bröt sonika helt. Så det blev tillfällig flytt till morsan som förstås saknar internet. Ni som bor i Stockholm vet ju hur knepigt det kan vara att hitta en lya men det löser sig nog så småningom, finns ju inga sparade slantar till en bostadsrätt, och samlingarna kan jag bara inte sälja, så det blir att vänta lite.

Har hunnit läsa lite vad som hänt på forumet sista tiden och kan bara säga: Det var som tusan!?!?! I övrigt hinner jag nu tyvärr inte kommentera mer, men ni som varit med länge vet nog vad jag anser. Nog om det. Inga diskussioner om den saken i denna tråd, begrips!

Då jag tyvärr bara kommer ha sporadisk tillgång till nätet, är inte sugen att sitta och häcka på internetkaféer, lämnar jag härmed över till Admin att avgöra om min moderatorstatus. Bör tillägga att jag dock gärna återupptar denna syssla så fort saker och ting löst sig, fast detta kan tag ett tag.

Jag försöker kolla mailen någon gång per vecka, så vill ni ha tag i mig kan det dröja lite med svar. Ingen idé att skicka pm här på forumet till mig, dessa har ganska liten chans att bli lästa. Hoppas ni får trevliga och givande diskussioner till dess jag är tillbaka i full fart.

Då en flytt också drar på sig vissa kostnader har jag lagt samtliga serieköp på hyllan, men hann dra in ett klipp precis vid jul. Runt 600 amerikanska blaskor med killar och tjejer i trikåer från tidigt 90-tal, för mindre än en krona tidningen, VF/NM var de också.

Stort tack till samtliga medlemmar och förstås allas vår kära Admin för en mycket givande tillvaro och det hedersamma uppdraget som Moderator. På återseende, inom en förhoppningsvis snar framtid.

Hälsning.
LR 26, som tänker återkomma långt före någon passerar mig i antal inlägg ;-)

P.S. Ni som har partners som inte uppskattar/förstår sig på samlar-mani, kom ihåg att ta det piano ibland. Tycker de dessutom att begnande tidningar är äckligt, ta det extra lugnt. I all välmening.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

[quote="labrador road 26"]

Då jag tyvärr bara kommer ha sporadisk tillgång till nätet, är inte sugen att sitta och häcka på internetkaféer, lämnar jag härmed över till Admin att avgöra om min moderatorstatus.
[/quote]
Jag har inga avsikter att plocka bort dig, du får fortsätta som tidigare och sen så får du återkomma när det privata lugnat ner sig. Ingen panik, forumet står kvar om några månader. [:)]
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="labrador road 26"]



Då jag tyvärr bara kommer ha sporadisk tillgång till nätet, är inte sugen att sitta och häcka på internetkaféer, lämnar jag härmed över till Admin att avgöra om min moderatorstatus. Bör tillägga att jag dock gärna återupptar denna syssla så fort saker och ting löst sig, fast detta kan tag ett tag.
[/quote]
Håller med Admin.
Lite åt Carlsberghållet: Worth waiting for.. [:)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Skriv svar