Mitt intresse för serier sjunker..

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

[quote="Lofty Peak"]

Hrrrmm. Det är nästan så att jag borde köpa allt av dig och sedan bara förvara dem i nån skrubb tills du vill köpa dem tillbaka. För det kommer du att vilja. Var så säker! [V]
Vad kostar de? [8D]
[/quote]

Haha, du får gärna köpa dom, men sen köpa tillbaks dom vill jag inte.

Pris? För alla Knasen tidningarna?
Vill du ha exakt allt, så blir summan högre [8D]
Någon här som kan vadera dom till en bra summa?
Kanske behövs mer information för det?

Om du serieöst är intresserad, så maila: mackan_rackarn@hotmail.com
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »


[/quote]

Jo det var lofty peak det, han har kanske skaffat sig en större ugn nu![:D][:D]

[/quote]

Han bytte ugnen mot en vedspis, och har plötsligt obegränsat
med utrymme för pappersprodukter[:D]

Jens
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Seriefreak, du måste se längre än att tidningen "inte är kul att läsa längre". Det är hela din uppväxt som du har i denna fantastiska samling. När du blir äldre så ser du dig själv som ung i dessa små fina tidningar och de blir ett kärt nostalgiskt minne av dig som person från 2000-talets början. Jag menar, jag sitter inte och läser Buster hela dagarna. Det är en del av min identitet, del 1 av Lofty ungefär. [^]

Angående förvaring. Ja, fortfarande har jag inte lagat mat i ugnen. Den är en förvaringsplats. Fast inte för serier längre. Måste tänka lite...jo, jag har lagat nånting i ugnen. Popcorn. Satte in en djup plåt fylld av olja med små opoppade majskärnor och POPPELI-POPP-POPP så var hela ugnen full av smaskig popcorn. Räckte länge! [|)]
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Undrar om inte Buster har betydligt högre nostalgifaktor än Knasen.
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Det är en intressant fråga, om man måste spara sina barn- och ungdomsminnen i form av saker (t ex serietidningar). Vi är alla (forumister) samlare och har ett givet svar för det. Men jag möter dagligen massor av människor som kommer in till butiken och som säljer av "sin barndom", utan problem. Dom ser det som ett förvaringsproblem. Att minnen inte behöver vara knutna till saker är lika självklart som att det är starkt knutet till saker. Vi samlare har nog en speciell gen, eller defekt, som gör att sakerna blir så väsentliga. Risken är stor att du har den genen, Seriefreak. Då kommer du att vilja ha sakerna om 15-20 år.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

[quote="Lofty Peak"]

Seriefreak, du måste se längre än att tidningen "inte är kul att läsa längre". Det är hela din uppväxt som du har i denna fantastiska samling. När du blir äldre så ser du dig själv som ung i dessa små fina tidningar och de blir ett kärt nostalgiskt minne av dig som person från 2000-talets början. Jag menar, jag sitter inte och läser Buster hela dagarna. Det är en del av min identitet, del 1 av Lofty ungefär. [^]
[/quote]

Det gör jag, men jag ser det verkligen inte som ett "kärt nostalgiskt minne". Utan en sak som jag inte är intresserad utav längre.
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Jaja, du får göra som du vill, men kom inte och säg att jag inte varnat dig. Det är inte sunt att lägga ner så mycket energi, själ och hjärta i något under flera år och sen ge upp allt på fem minuter genom några knappklickningar på internet, bara för att du tröttnat just nu. Samlarkänslan kommer igen. Du är en samlare vare sig du vill eller ej. [:p]

Om du inte är i absolut pengaknipa så finns det ingen anledning att sälja. Stuva undan allt ett tag i nåt förråd istället. [^]
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Men jag ska sälja, så mer råd om hur jag ska göra för att inte göra det behövs ej, tack.

Ska försöka vadera min samling nu, lägger upp en summa här och så kan väl någon vänlig människa säga om det är ett bra pris. [:)]
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

Bra beslutat tycker jag, det verkar sunt att sälja om du inte är intresserad längre!
Själv har jag absolut inga svårigheter att göra mig av med saker och har aldrig ångrat något hittils.
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Jag beundrar dig Seriefreak som lyckas stå emot alla ekorr-tips som går ut på att låta samlingen ligga till framtiden.

Håller dock med om Magnus om att vi samlare har en defekt gen som gör det svårt för oss att skiljas från våra kära ägodelar. Därför är det dubbel cred till dig Seriefreak när du gör detta.

Även när du nu gör dig av med din samling, betyder det att du kommer att sluta läsa andra serier också?[:(]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

[quote="impeesa"]

Jag beundrar dig Seriefreak som lyckas stå emot alla ekorr-tips som går ut på att låta samlingen ligga till framtiden.

Håller dock med om Magnus om att vi samlare har en defekt gen som gör det svårt för oss att skiljas från våra kära ägodelar. Därför är det dubbel cred till dig Seriefreak när du gör detta.

Även när du nu gör dig av med din samling, betyder det att du kommer att sluta läsa andra serier också?[:(]
[/quote]

Tack, jag tror det.. Får se..
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="impeesa"]

Jag beundrar dig Seriefreak som lyckas stå emot alla ekorr-tips som går ut på att låta samlingen ligga till framtiden.
[/quote] Missförstå inte våra (ekorrtipsarnas) intentioner. Vi försöker bara få Seriefreak att inte göra samma misstag som vi gjort. Grabben befinner sig i en ålder då kanske hjärnan inte är den kroppsdel som tänker. Och då är risken stor att de beslut som fattas också bittert ångras när det åter är hjärnceller och inte hormoner som styr. Finns ingen vinnare. Bara en förlorare. Seriefreak. [:(]

[quote="impeesa"]

Håller dock med om Magnus om att vi samlare har en defekt gen som gör det svårt för oss att skiljas från våra kära ägodelar. Därför är det dubbel cred till dig Seriefreak när du gör detta.
[/quote] Detta är ytterligare en tes som talar för att Seriefreak kommer att ångra sig.
Vi ÄR defekta. [:)]
Bara att inse.
Kunde jag skruva tillbaka klockan skulle jag definitivt INTE sälja/kasta/ge bort MER!!
Tvärtom. Jag skulle SPARAT ännu mer... [|)]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

[quote="ellingen"]

Grabben befinner sig i en ålder då kanske hjärnan inte är den kroppsdel som tänker[/quote]

Prata för dig själv.. [:p]
Användarvisningsbild
Ellingen
Moderator
Inlägg: 4062
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 19:16
Ort: Sverige

Inlägg av Ellingen »

[quote="Seriefreak"]

[quote="ellingen"]

Grabben befinner sig i en ålder då kanske hjärnan inte är den kroppsdel som tänker[/quote]

Prata för dig själv.. [:p]
[/quote]Det är ju det jag gör!![|)][:D]
"ask not what your forum can do for you - ask what you can do for your forum.."


Användarvisningsbild
Padee
Fine
Inlägg: 206
Blev medlem: tis 05 jun 2007, 19:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Padee »

[quote]
Prata för dig själv.. [:p]
[/quote]

Jo rätt har han, men jag tycker ändå att du ska sälja, knasen är som sagt inte nåt som jag tror du kommer intressera dig för i framtiden verkar det som. Och att spara på det i "investeringssyfte" tycker jag låter lite korkat så sälj det du kan.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Säljas ska det, men skulle vara så sjukt skönt att någon köper allt på en gång..
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

[quote="Seriefreak"]

Säljas ska det, men skulle vara så sjukt skönt att någon köper allt på en gång..
[/quote]

Är det någon som samlar Knasen i dag???? Tror inte det.
Behåll det, du får inget för det.
[:D][:D][:o)][:o)][:o)]
Användarvisningsbild
Padee
Fine
Inlägg: 206
Blev medlem: tis 05 jun 2007, 19:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Padee »

[quote="burnout"]

[quote="Seriefreak"]

Säljas ska det, men skulle vara så sjukt skönt att någon köper allt på en gång..
[/quote]

Är det någon som samlar Knasen i dag???? Tror inte det.
Behåll det, du får inget för det.
[:D][:D][:o)][:o)][:o)]

[/quote]

Jag tycker att om du vill sälja så sälj, men efter att ha läst burouts inlägg så kollade jag runt lite på tradera bl.a.
På tradera. Serier Sverige (653) på sökningen knasen. 14 st har just nu bud och ingen har mer än ett bud, samtliga på 5kr. Så hos en seriehandlare tror jag är det enda stället att få sålt det om du verkligen vill bli av med allt. Men räkna inte med några stora pengar.
Verkar inte ens som andra numret 2/70 är lockande på tradera (bud just nu 5kr antal bud:1).
Så gå till en seriehandlare och fråga vad du får för det. Annars är det väl bananlådor och vinden som gäller. För att få sålt det på tradera är nog ingen stor ide..

//Patrik
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av jens-olof »


[/quote]

Jag tycker att om du vill sälja så sälj, men efter att ha läst burouts inlägg så kollade jag runt lite på tradera bl.a.
På tradera. Serier Sverige (653) på sökningen knasen. 14 st har just nu bud och ingen har mer än ett bud, samtliga på 5kr. Så hos en seriehandlare tror jag är det enda stället att få sålt det om du verkligen vill bli av med allt. Men räkna inte med några stora pengar.
Verkar inte ens som andra numret 2/70 är lockande på tradera (bud just nu 5kr antal bud:1).
Så gå till en seriehandlare och fråga vad du får för det. Annars är det väl bananlådor och vinden som gäller. För att få sålt det på tradera är nog ingen stor ide..

//Patrik
[/quote]

De seriehandlare jag pratat med tycker att Knasen bland är de
mest lättsålda bland de billiga tidnigarna. Det verkar som om
"strököparna" gillar Knasen skarpt. Har en svag misstanke om
att vi "elitserienördar" faktiskt inte är särskilt lönsamma
för de flesta seriebutiker...

Jens
Användarvisningsbild
Padee
Fine
Inlägg: 206
Blev medlem: tis 05 jun 2007, 19:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Padee »

[quote="jens-olof"]



De seriehandlare jag pratat med tycker att Knasen bland är de
mest lättsålda bland de billiga tidnigarna. Det verkar som om
"strököparna" gillar Knasen skarpt. Har en svag misstanke om
att vi "elitserienördar" faktiskt inte är särskilt lönsamma
för de flesta seriebutiker...

Jens
[/quote]
Ja men de billiga är det 1-5:- klassen, då får han nog inte mer än nån krona per tidning, om han säljer till en handlare, vad jag menar är att det är inte så stor risk att få sålt allt på tradera. Utan det är seriehandlare som gäller och det blir väl underpris på nåt som inte är värt så mycket.
Skriv svar