Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Gwen Stacy skall tydligen få en mer framträdande roll i Spider-Man 4 enligt Wizard's Magazine.

[img]http://www.media-flux.net/news/2006-01/2006-01-18_bryce_dallas_howard.jpg[/img][img]http://www.media-flux.net/news/2006-01/2006-01-18_gwen_stacy.jpg[/img]

Vad tror ni om det? Det kan bli en höjdare tror jag. Man är ju en mega-fan av Gwen Stacy, så är det ju bara.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

Tycker att gwen skulle ha varit med i ettan också, För det e ju hon som ska vara på bron och dö.>:(
with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

[quote="Daredevil"]

Tycker att gwen skulle ha varit med i ettan också, För det e ju hon som ska vara på bron och dö.>:(
[/quote]

Det har du helt rätt i. Varför tog de inte med det i första filmen. Den riktiga storyn. Spider-Man är Spider-Man pga av att hans största kärlek dog, blev dödad. Hu f-n kan man missa ett sånt moment. Stacys död är det klockrenaste ögonblick i Spider-Mans liv. Så tar de inte med det. Idiotiskt. Det är ju självklart inte kul att hon dör, men det är ändå på något sätt en viktig händelse som har speglat hans liv och sätt att vara. Jag hoppas de spelar om filmen från scratch igen och tar med Gwens död i filmen. Då blir jag nöjd. Jag tycker om autentiskt material.
[img]http://www.aip.org/pt/vol-55/iss-11/images/p29fig1.jpg[/img][img]http://www.aip.org/pt/vol-55/iss-11/images/p29fig2.jpg[/img]

Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Inlägg av Svartslipsen »

Jag är visserligen ingen expert på "Spider-Man" men blev inte Peter Parker brottsbekämpare på grund av att hans farbror blivit nerskjuten av en rånare som Parker stött på tidigare men inte brytt sig om att stoppa? Däremot påstår jag inte att Gwens död inte var en viktig händelse i hjältens liv.

Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Misstänker att Spidey-Elektra syftar på att det var en händelse som på sätt och vis definierade Spidey som den något melankoliske hjälte han blivit, snarare än varför han startade. Det var ju för övrigt en bestrålad spindel som var den ursprungliga ingrediensen för att skapa förutsättningarna.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Inlägg av Svartslipsen »

[quote="labrador road 26"]

Misstänker att Spidey-Elektra syftar på att det var en händelse som på sätt och vis definierade Spidey som den något melankoliske hjälte han blivit, snarare än varför han startade. Det var ju för övrigt en bestrålad spindel som var den ursprungliga ingrediensen för att skapa förutsättningarna.
[/quote]

Ja, jag antar att det var det Spindelmannenelektra menade. För övrigt, spindeln var visserligen det som gav Peter hans krafter, men om inte Ben (visst var det så farbrodern hette?) inte blivit dödad hade Peter nog fortsatt använda sin nyvunna förmåga enbart för egen vinning.
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

[quote="Svartslipsen"]

[quote="labrador road 26"]

Misstänker att Spidey-Elektra syftar på att det var en händelse som på sätt och vis definierade Spidey som den något melankoliske hjälte han blivit, snarare än varför han startade. Det var ju för övrigt en bestrålad spindel som var den ursprungliga ingrediensen för att skapa förutsättningarna.
[/quote]

Ja, jag antar att det var det Spindelmannenelektra menade. För övrigt, spindeln var visserligen det som gav Peter hans krafter, men om inte Ben (visst var det så farbrodern hette?) inte blivit dödad hade Peter nog fortsatt använda sin nyvunna förmåga enbart för egen vinning.

[/quote]

Labrador har helt rätt i sin beskrivning. Peter kanske hade fortsatt med ett ytligt liv med att tjäna pengar på tv och slåss mot boxare som du säger svartslipsen om det inte vore för Bens död. Å andra sidan kanske han fått denna "superhjältetankeställare" senare om inte Ben hade dött. Hade inte Ben dött så hade väl säkerligen Gwens död gjort honom till en superhjälte. Bens död är väl det som gjorde honom till en hjälte men jag vill nog hävda att Gwens död gjort honom till den han är. Vet inte om Stan Lee (Spider-Mans skapare) håller med mig om Stacys påverkan. Det var ju inte hans beslut att ta död på Gwen. Läste just Lees förord till Spider-Man "The Ultimate Guide" av Tom Defalco, så här skriver Stan Lee om varför Spider-Man är så känd:

[img]http://spiderman3weblog.blogosfere.it/2007/05/scaled.StanLee.jpg[/img]
"Why is Spider-Man the first character that comes to mind when people mention Marvel or me? Over the years I've come up with a theory about that and now, because of my justly famed generousity, I'd like to share it with you.
I think Spidey has made such lasting impression because he's possibly the most realistically human of all super heroes. He has never enough money, he's constantly beset by personal problems, and the world doesn't exactly applaud his deeds-in fact , most people tend to suspect and distrust him. In short, he's a lot like you and me.
There is another thing about Peter and his arachnid alterego. When his series first started, way back in 1963, Peter was just a teenager, still in school. Most of the comic book readers were teenagers as well, so that made it really easy for them to identify with him.
You see, at a time all the comic book super heroes were adults. The only teenagers in comics were the heroes' sidekicks. Well I figured, "Where is it written that teenagers can only be sidekicks?". The answer, of course, was "Nowhere!". So Spidey was probably the first comic book hero that teenagers themselves could identify with.
Whoa, I think I omitted another important point. You may have noticed that Peter Parker never lived in Gotham City, or Metropolis, or any place that was obvisiously a fictional city. Nope, his very first story planted him firmly in Forest Hills, a part of New York City. So readers could really visualize him web-swinging around the streets of New York and its environs. It was just another element that gave Spidey a feeling of reality even though he was actually part of an imaginative comic book universe.
Finally there was the humour. I tried to make sure that our web-headed wonder was never without some sort of wisecrack or sharp retort, no matter how tense a situation might be. That too, was an effort to be realistic because, as you know, most young people have a flip way of speaking. They're never as proper or pedantic as som many other heroes portrayed. In fact, just between you and me, Spidey speaks a lot like I do. Or maybe like he does. After a while, it's hard to tell who's imitating whom!

And there you have it. My take on the reason Spider-man seems to have an unshakeable hold on minds and emotions of so many readers. Even though I'm equally proud of many of the many characters the mighty Marvel bullpen and I have been associated with over the years, I now feel I can understand why our wondrous wall-crawler is the first one people think of when they talk comics to me. And I hope I have succeeded in making it clearer to you, too.
If I haven't succeeded, that's okay. It makes me resemble poor ol' Peter Parker even more. None of us ever seems to get anything totally right!"

Nej här nämner han varken Stacy eller Ben. Men det är intressant att läsa hans tankar kring varför Spider-Man är så stor som han är.

Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag saknade just Gwen Stacy då jag fick syn på denna bild, ja...hon är verkligen den riktiga Spider-Woman, så är det bara:

[img]http://www.comicartfans.com/Images/Category_7300/subcat_13884/gwen_stacy_low.jpg[/img]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Hon bara gör sig till för Osborne vetu, så han skulle bli upphetsad.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Du snackar om Osborn affären... Nej den köper jag inte. Det var i Sensational-Spider-Man. Nej tack det var ingen höjdare.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

John Romitas serie om kärlek.. Väldigt likt en episod när Mary Jane dyker upp i dörr och den andra tjejen är väldigt lik Gwen Stacy, inte sant?

[img]http://www.comicartfans.com/Images/Category_114/subcat_27477/My%20Love%2035.JPG[/img]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Gwen Stacy humor. Här kan man läsa lite om det.

http://www.argontech.net/~kaptain/Gwen/humor.html


Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Här är ett bra youtube klipp av Gwen Stacy. Tack för den. Hoppas de nu tar sitt förnuft tillfågna och låter Gwen komma tillbaka. Eller kanske inte, youtube klippet är riktigt bra i alla fall:

http://www.youtube.com/watch?v=jpjquGDhavg
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Typiskt att man inte själv har en MJ och Gwen:

http://images.comicartfans.com//Images/Category_7551/subcat_60840/Thumbs/Gwen_and_MJ_by_frstygrphix.jpg

Vilken LOSER man är.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Läste nyligen om Gwen Stacy i X-Universe. (Alltså inte Universe X, det är lätt att blanda ihop dessa serier). Hon var rätt tuff i denna serie, kul att se henne i sådana sammanhang. Hon var en av hjältarna i serien och kunde ta för sig ordentligt till skillnad från Romitas Stacy som ibland var lite vek. Ibland blir hon väl lite för rough men det fukar väl. Denna serie är en alternativ Marvel Universe. Här har ni lite bilder på de 2 serierna:

[img]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41TjOtk9q0L._SL500_AA240_.jpg[/img][img]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51EEl7KGwHL._AA240_.jpg[/img]

Gwen dyker upp som journalist i Mutant X också. (Ingen höjdar version av henne, men det är ju en version av Gwen Stacy vilket fall som helst):

[img]http://images3.wikia.nocookie.net/marveldatabase/images/thumb/c/c8/Gwendolyn_Stacy_%28Earth-1298%29.jpg/443px-Gwendolyn_Stacy_%28Earth-1298%29.jpg[/img]


Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Hittade lite fanart av Gwen:

Bild

Bild

Den här var lite kul:

Bild

Från House of M:

Bild

Här kommer ifrån Web of Spider-Man:

Bild
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Wakuran »

När är den där sidan ifrån, typ 92? Är det inte Mark Bagley som tecknat? Jeezus vad daterad stilen känns numera...

Annars upprörd över att sidan med Gwen Stacy-humor är borta... Låter underbart nördigt!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Labrador Road 26 »

Wakuran skrev:När är den där sidan ifrån, typ 92? Är det inte Mark Bagley som tecknat? Jeezus vad daterad stilen känns numera...

Som det nästan går att läsa nertill är det Steven Butler. Numret är från 1995.
http://www.comicvine.com/web-of-spider- ... /37-65547/

Butler fick inte teckna många nummer åt Marvel så han får nog räknas som en doldis.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Wakuran »

Jag hittade inget vettigt när jag googlade (på Rutler), och hade aldrig hört talats om honom innan, så jag tänkte att det nog var en köpare eller något. Kan förstå varför han byttes ut så snabbt.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Dude »

Wakuran, det är Steven Butler. Kommer ihåg när "hans" serier publicerades 96 i Sverige. Jag har för mig att han ofta gav karaktärerna en hals lång som en giraffs. Kolla nummer 11 eller 12 1996 när Peter rymmer ifrån fängelset med hjälp av Traveller. I övrigt tyckte jag han tecknade bra, har för mig att jag älskade hur han tecknade nätet som skjöts ur spideys nätskjutare.
Skriv svar