Vad är det bästa stället du läst en serie på?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Comic man
Fine
Inlägg: 508
Blev medlem: sön 29 jun 2008, 23:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Comic man »

Ah, en serietidning i soffan med en godispåse. Det blir nog inte bättre. Jo, om man får läsa den i lugn och ro. [;)]
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Användarvisningsbild
Mekr
Very Good
Inlägg: 80
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 14:45
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mekr »

Förmodligen nån gammal kalle anka i hängmattan på landet när man va liten, me ett glas hallonsaft och en påse lakritsbåtar :)
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

När man var riktigt, riktigt liten och när morsan sagt till en att släcka ljuset och sova. Då var det riktigt gott att lägga täcket över lampan och sen läsa under täcket. Ibland hade man också hela täcket över sig och tog fram lampan.[:)]

Sen fick jag mitt saknade ex/ex att läsa Spider-Man tillsammans med mig en gång i sängen. Det var ett riktigt moment. Hon sa att jag var hennes Spider-Man. Då var man såld. Oj vad sentimentalt, nej nu är det dax att hitta en ny Spider-Woman , man skall inte älta gamla ex. [:)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Sandman
Fine
Inlägg: 211
Blev medlem: tor 03 apr 2008, 03:38
Ort: Sverige

Inlägg av Sandman »

Det där med toaletten och läsning har jag förstått oftast enbart är en manlig grej. Min hustru undrar ofta vad jag pysslar med "egentligen" när jag tar med en tidning till Toan. Har även diskuterat ämnet med andra kvinnliga bekant. Ingen förståelse alls! Det är nog kanske den sista riktigt manliga riten?
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Har inte riktigt tänkt på det förut, men nog måste det vara lite manligare än kvinligt? Kanske uppskattar inte tjejer att sitta på toaletten lika länge, möjligtvis att det skulle vara äckligt eller att de inte tycker de har tid. Själv tycker jag det är riktigt avkopplande. Klassikern är ju att smia in på toan med en Kalle då ett arbete nalkas. [V]

Badkarsläste idag faktisk, riktigt skönt, men vi borde nog inversera i en skön badkudde (och ett större badkar). Man får inte riktigt stadga åt tidningen om man inte sitter rakt.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
Azur Blå
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 04 aug 2005, 09:28

Inlägg av Azur Blå »

[quote="Stenens vise"]



EDIT: Kalle i en Bajamaja på Jingijambori (stort scoutläger 2007) var inte tråkigt alls.
[/quote]

Coolt, Jiingi, där var jag också! Men serier på scoutläger brukar fara ganska illa, så det gav jag upp efter ett par tre ggr.

Annars tycker jag att stranden är ett härligt ställe, när vädret tillåter, och när det inte gör det är soffan svårslagen..
Användarvisningsbild
Infected
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 06 aug 2008, 10:52
Ort: Sverige

Inlägg av Infected »

Jag tycker det är väldans skönt ibland att ligga inne och läsa serier när det regnar ute, lite mysigt sådär. Precis som med filmer, alltid mysigast när det regnar ute av nån anledning.

Kan vara rätt skönt att läsa ute i värmen också, om det är någon värme dvs. [;)]
Registrera dig gärna på mitt forum om du är intresserad av film: http://filmforumet.egetforum.se/
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Konstaterade nyss att något av det mysigaste som finns är att gå och lägga sig när det är lite kyligt och riktigt kura ihop sig med täcken och dylikt. Likadels är det ett rikitg helvette att gå och lägga sig när det är stekhett. Fasst med en serie blir ju det aldrig fel.

Har f.ö köpt mig en trave fantis till årets läger på Vässarö nästa vecka, ser fram emot god läsning och fina minnen. [:)]
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
Helgonet
Very Good
Inlägg: 179
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 21:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Helgonet »

Om jag ska ta ett exempel från mina upplevelser, så kan jag ju nämna i bilen när man åker på husvagnssemester. Vi har husvagn, så det har blivit en hel del resor i Europa genom åren. Och då har man ju laddat upp med både det ena och det andra, bland annat serier. Det är en viss känsla att samtidigt kunna läsa och titta upp mot Alperna samtidigt. Det är en oslagbar känsla!

Annars håller jag med Stenens vise om att sängen är något av det mysigaste stället. Brukar faktiskt ofta läsa mina serier där, innan jag somnar.
"Tumultet och ropen dör bort, syndarna och helgonen avlägsnar sig"
Användarvisningsbild
Marqus
Fine
Inlägg: 338
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 19:41
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Marqus »

Det där med toalettläsning har jag aldrig förstått mig på, det är ju inte speciellt skönt att sitta på toan direkt. Och som nån annan anmärkte så somnar ju benen efter ett tag.
Jag brukar göra det mesta i sängen (ligger där just nu) och läsa serier ingår också bland mina sängsysslor.
Användarvisningsbild
Helgonet
Very Good
Inlägg: 179
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 21:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Helgonet »

Marqus, precis så är det för mig med. Förstår inte heller det där med toalettläsning. Har förstått att många gör det, men är inte så glad för det själv. Föredrar som du sängen, som är så mycket bekvämare! Bara det att man kan ligga ner och läsa. Man får dock akta sig så att man inte somnar... [:p]
"Tumultet och ropen dör bort, syndarna och helgonen avlägsnar sig"
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

då somnar ju armarna istället. [:)] en gång läste jag en tung bok i sängen och fick den (boken alltså) i skallen när det stadiet nåddes. [:(]

Användarvisningsbild
Helgonet
Very Good
Inlägg: 179
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 21:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Helgonet »

Visserligen, men man behöver ju inte hålla tidningen/boken exakt ovanför huvudet. [;)]
"Tumultet och ropen dör bort, syndarna och helgonen avlägsnar sig"
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

Man har ju faktiskt två ben också:

[img]http://img113.imageshack.us/img113/549/boklesqa7.jpg[/img]
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Helgonet
Very Good
Inlägg: 179
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 21:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Helgonet »

Precis, man får utnyttja det man har. Fast det ser inte särskilt bekvämt ut. [:p]
"Tumultet och ropen dör bort, syndarna och helgonen avlägsnar sig"
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Inlägg: 412
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 00:06
Kontakt:

Inlägg av Laureline »

den där metoden hade jag också behövt, boken var tung nämligen.

men tyvärr är vigheten inte riktigt vad den har varit längre, så numera föredrar jag en lagom vinkelbar fåtölj eller en lämpligt dimensionerad planka mot valfri vägg där det är tjockt och gott gräs under.
Användarvisningsbild
Ovechkin
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: fre 15 aug 2008, 12:20
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Ovechkin »

Det är gött att läsa i soffan, en mjuk fotölj eller innan man ska lägga sig, tåget eller flyget är inte fel heller!
Kalle Anka är bäässt :)
Användarvisningsbild
Sofia Alexandra
Good
Inlägg: 32
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Sofia Alexandra »

På ett café, typ (Bruce) Wayne´s, in nån större stad mitt under julruschen, när man själv är klar med alla inköp för länge sen. :D
Well I don't hear any damn trumpets, and it's MY delusion!
Användarvisningsbild
Helgonet
Very Good
Inlägg: 179
Blev medlem: mån 28 mar 2005, 21:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Helgonet »

[quote="Sofia Alexandra"]

På ett café, typ (Bruce) Wayne´s, in nån större stad mitt under julruschen, när man själv är klar med alla inköp för länge sen. :D
[/quote]
Kan se det framför mig, och det ser härligt ut. [8D]
"Tumultet och ropen dör bort, syndarna och helgonen avlägsnar sig"
Skriv svar