Skisser, teckningar och målningar

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Snygg! Flaskan i förgrunden borde ha en tjockare outline precis som smårutorna, de försvinner lite.
Där persiennen är uppdragen vore det perfekt att göra lite blänk eller helt svart, svart hade varit snyggt för att få mer balans kanske.
Kanske vore det snyggt att göra en svart sneskugga i taket? kanske lite tapet som lossnat halvt från väggen? Snygg bild iallafall. =)
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

Jag ska ta dina förslag i beaktning. Konturerna bör nog bli lite tjockare, jag kan vara alldeles för subtil med linjevariation. Jag vill inte göra lägenheten för nergången utan det ska vara mer att personen är nergången. Ska läsa manuset igen och se om det kan bli "värre".

Vad menar du med snedskugga?
Användarvisningsbild
Marhulken
Very Good
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 21:14

Inlägg av Marhulken »

OK, nu har jag ritat lite. Det vart ett omslag till första numret av en serie vid namn Grööl. Nog för att jag tecknar väldigt grötigt och inte alltför rakt alla gånger, men den här blev extra grötig pg.a .jpeg-formatet, inscanningen till datorn och förminskningen. Hur som helst - kommentarer mottages gärna. [:)]
Bild

Någon som har konkreta förslag på vad som kan förbättras med t ex skuggorna? De ser kanske lite fula ut här, eftersom jag bara använt bläckpenna och inga tuschpenna/bläckpensel.

Och förresten, pluspoäng till den som kan lista ut vilket klassiskt skivomslag jag hämtat lite inspiration från... [8]
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Skulle gissa "Fear of the dark" av Iron Maiden. Ett av alla tideeers coolaste album. [8D]

Ballt omslag föresten!
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
Marhulken
Very Good
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 21:14

Inlägg av Marhulken »

Stenens vise skrev:
Skulle gissa "Fear of the dark" av Iron Maiden. Ett av alla tideeers coolaste album. [8D]

Ballt omslag föresten!

Tackar och nix, inte det omslaget. [:p]
Användarvisningsbild
lemmondude
Very Good
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 15:50
Ort: Sverige

Inlägg av lemmondude »

Har inte lagt upp ngt på länge ( lumpen ) men tänkte slänga in något.
Ligger inte i samma klass som tungviktarna här så jag blir extra glad av konstruktiv kritik ( tål rosor som tungt laddade ris)

I alla fall

Bild

Smack!
kom in till värmen http://baklao.deviantart.com/
Användarvisningsbild
U-go Girl
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 11:00
Ort: Sverige

Inlägg av U-go Girl »

Aaaw.. söt =)

Magrutorna ser lite skumma ut och stackarn har bara tvåradigt..=D Men annars gillar jag din teckning!
Användarvisningsbild
lemmondude
Very Good
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 15:50
Ort: Sverige

Inlägg av lemmondude »

haha ojdå såg inte magrutorna själv :)
kom in till värmen http://baklao.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Cool bild! Innan du färglägger så borde du se till att konturerna är helt svarta, nu ser man det dåliga tuschet på hans högra armbåge och på tummen där han håller nappflaskan. Mycket bra färgläggning måste jag dock säga! Kanske ska man inte vara rädd för att dra till med riktigt vitt blänk på vissa ställen för att få det att se mer realistiskt ut. Exempelvis nappflaskan, skärpet och andra smådetaljer som är blanka, kanske yxan också. Håret ser inte riktigt bra ut, du har valt att göra det i ganska egen stil men ett troll borde kanske inte ha nytvättat hår som blänker så mycket. Ögonen är snygga även sättet han håller sin bebis med fingarna tycker jag att du fick till bra.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
lemmondude
Very Good
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 15:50
Ort: Sverige

Inlägg av lemmondude »

Wow tack för de konstruktiva kritiken :) Jag märkte själv när jag började färglägga att tuschningen inte var perfekt. Tänkte först lägga upp den tuschade bilden här innan färgläggningen men jag var för ivrig på att börja måla.

jag ska testa med mer vitt stänkt som du föreslog. Är fortfarande ny när det gäller att färdlägga men kommer att öva och bli bättre.

Tuschningen är en svag sida som jag försöker förbättra. Skall nog börja lägga upp fler tuschade bilder innan jag målar dem.
Som tur är har vi en tusch expert här i forumet ;)
kom in till värmen http://baklao.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Heggen
Good
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 09 nov 2008, 12:51
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Heggen »

http://img214.imageshack.us/img214/8625 ... 001yq4.jpg

Lägger den som länk istället då den förskjuter hela forumet. Hälsning LR 26 - Moderator.
Mvh Kenny
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

Tuff bild Heggen men den är lite stor för forumet [:)]
Användarvisningsbild
Heggen
Good
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 09 nov 2008, 12:51
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Heggen »

bas03 skrev:
Tuff bild Heggen men den är lite stor för forumet [:)]


Tack så mycket..är inte ricktigt klar med den. Min arbetskamrat ska ha den gaddad senn:) ex. ena armen är lite shockare än den anndre[?]
Mvh Kenny
Användarvisningsbild
lemmondude
Very Good
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 15:50
Ort: Sverige

Inlägg av lemmondude »

Snygg bild du har gjort Heggen! magrutorna tycker inte jag är perfekta (känner igen det här) det du gjorde bäst tycker jag är hur du får tyget att se levande och bra ut.

Lägger upp en ny bild. Skulle egentligen bara vara heltusch men kunde inte motstå att måla skyddet och en bakgrund lite snabbt.
Tuschade med photoshop. Bilden är inte den snyggaste men känner att jag lärt mig något. och "JA!" jag fiskar efter kritik och/eller kommentarer

Bild
kom in till värmen http://baklao.deviantart.com/
Användarvisningsbild
lemmondude
Very Good
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 15:50
Ort: Sverige

Inlägg av lemmondude »

Tänkte lägga upp två bilder. En utav bilderna strular så det blir bara en idag. Ge gärna en kommentar !

[img]http://fc84.deviantart.com/fs41/i/2009/005/8/e/Goblin_on_a_Pig_by_Baklao.jpg[/img]
kom in till värmen http://baklao.deviantart.com/
Användarvisningsbild
dersuuzala
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 05 jun 2009, 13:34

Inlägg av dersuuzala »

Tja. E ny här... Har tecknat hela livet. Skall testa posta en liten strip om livet som nybliven pappa...

Bild
Användarvisningsbild
dersuuzala
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 05 jun 2009, 13:34

Inlägg av dersuuzala »

en till...
Bild
Användarvisningsbild
dersuuzala
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 05 jun 2009, 13:34

Inlägg av dersuuzala »

O en till igen...

Bild
Användarvisningsbild
dersuuzala
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 05 jun 2009, 13:34

Inlägg av dersuuzala »

Och sista... Im out.

Bild
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av tfels »

Gött, du ritar bra dersuuzala! Lite groteskt, men det är ju en poäng med det! Visa mer!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Skriv svar