Vad läser Du just Nu?

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

Det jag läser just nu är Hälge, kort och gott. Riktigt rolig serie!
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

[quote="Skakben"]
Nytt från Adlibris idag är Showcase Presents: The Haunted Tank.
[/quote]

Coolt! Är de helt svart/vita eller är det färgtryck?
Jag är sugen på "house of secrets", är det bra kvalitét?
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

DC Showcase är som Marvels Essential's, dvs typ 5-600 sidor svart-vitt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Cerebus
Very Good
Inlägg: 134
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 12:36

Inlägg av Cerebus »

Jag håller på att läsa om Sandman, först tänkte jag läsa om mina Sandman trades, men istället köpte jag de två första volymerna av absolut sandman utgåvan. Sandman är fantastiskt bra och det stora formatet gör det inte direkt sämre.
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Ikväll sätter jag igång och läser Elektra Lives Again. Hoppas jag inte blir besviken [:(], risken finns då mina förväntningar är väldigt höga.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Inlägg av germund »

I den aktiva läshögen: Dick Tracy från 30-talet, Gasoline Alley från 70-talet och kopplar av med Jasons album när det blir för mycket seriestrippar.
Användarvisningsbild
jocke123
Very Good
Inlägg: 70
Blev medlem: ons 06 aug 2008, 01:00
Ort: Sverige

Inlägg av jocke123 »

håller på att läsa egenom spindelmannen från 70-80 talet. Många klassiska nr där![;)]
Användarvisningsbild
Trubaduren
Very Good
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 12 okt 2007, 17:43
Ort: Sverige

Inlägg av Trubaduren »

Här precis avslutat Fables: War and Pieces, 91:an: Den inbundna årgången 1956, samt One Piece 46: Äventyret på spökenas ö. Riktigt fina grejjer. [:p]

Sitter nu och väntar på min nästa leverans från Seriebörsen, samt en ny försändelse från adlibris innehållande Justice League International vol. 1, samt 91:an Den inbundna årgången 1957 och 1958.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Inlägg av K-E Lindkvist »

För närvarande håller jag på att tröska mig igenom Harley Quinn #1-20 som motsvarar Karl Kesels sejour som författare på den titeln. Inte nobelprisklass kanske, men bra berättat och snyggt tecknat. Vad som kommer därefter är en öppen fråga då jag har alldeles för mycket som blivit liggande. Så sent som denna vecka damp emellertid Hall of Fame #24 (Don Rosa 7) och Stieg Trenters Roparen ner i brevlådan, så jag kommer nog att fortsätta med någon av dessa två. Sen borde jag ta mig igenom #12-20 av Love & Rockets (serie II) för första numret av Love & Rockets: New Stories har nu blivit flera månader gammalt...
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag håller på och läser lite olika Essentials:

Essential Spider-Man Vol. 1
Essential Uncanny X:Men Vol.1
Essential Spider-Woman Vol.1
Essential Wolverine Vol.1

Jag väntar också på att mina två Universe X (Vol.1 & 2) skall dimpa ner i brevlådan.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Sherman's lagoon (Sigges lagun) och Matematik D (fjärde uppföljaren av Matematik A). Den sistnämnda inte lika underhållande. Svårt och hänga med i handlingen och inga tydliga huvudrollsinnehavare, vilket är irriterande. Har dessutom tjuvkikat på slutet redan och det är ett klassiskt tråkigt slut utan överraskningen. Ungefär som i A-C (del 1-3).
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Loveless en westernserie av snubben bakom 100 bullets och sista Exiles boken nr 16 (sen kom New Exiles, ganska typiskt Marvel med det där "New")

Inga textböcker överhuvudtaget just nu.

Looding: haha ja Matematik D är trög, segare än föregångarna tom.:-)
Integralen är väl en av huvudrollsinehavarna tror jag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Jochman
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 12:04
Ort: Netherlands

Inlägg av Jochman »

Jag har precis slutat läsa lösnummerna av Spawn från #187 följer jag inte serien längre. (jag saknar också något nummer från när den svenska utgivningen la ner.. 114 tror jag det är, men jag är inte säker).
Det är lite trist att hoppa av något man har läst så länge, men jag gillade inte den nya arcen och har bättre saker för mig en att läsa en serietidning som jag tycker är halvtrist.

Doktor Sleepless TPB 1 köte jag här om dagen, har läst halva och så här långt är det ganksa bra.


Annars väntar jag mest på nästa 100 bullets och DMZ tpb... Och Kickass såklart!
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Har tittat lite på DMZ. Verkar intressant. Har du någon kommentar till den?
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Jochman
Good
Inlägg: 40
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 12:04
Ort: Netherlands

Inlägg av Jochman »

spacemonkey: DMZ känns ganska smal. De episoderna som jag gillar bäst handlar typ om att huvudpersonen vandra runt i det krigshärjade new york och beskriver en del av kulturen, tex takodlingarna som gör att några av chinatown krogarna kan sälja samma mat som innan kriget, eller om en tjej som skriver ett fanzin om hur man gör för att sova så många timmar om dygnet som möjligt.
Duar det känns mer som att serien är ett porträtt av en miljö.

Storyn är inte så pjokig den heller, men jag tycker att den har stannat av lite i tpb 4 och 5. I början handlade det om huvudpersonens direkta överlevnad och kulturchocken, nu handlar den oftast om att någon av de krigande fronterna försöker lura honom att göra något. Men jag läser den ju fortfarande, så jag tycker att det är helt okej fortfarnde.
Den har typ gått från en stark fyra till en stark trea.
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Kan kanske vara värt en lite titt i med andra ord. Själv är jag en HC-nörd. Får avvakta och se om det komer ut någon sådan. Serien är väl en Image-serie? Har för mig att de tidigare varit lite dåliga på att ge ut sitt material i HC-utgåvor.

Fick hem The Long Halloween idag (tack HappyHamster). För att hålla ut på härligheten blir det ett kapitel om dagen.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag har Absolute The long halloween.

Många är kritiska mot den serien och dess uppföljare Dark Victory.

Jag tycker för min del att de beskriven Batman i en annan tid, när han var ganska färsk på superhjältandet.
Folk verkar inet haja grejen.

Själv har jag lagt fram en hög 'tec från 87 till 97, ok det fattas ett par tre stycken och jag saknar Batman tidninarna när de har crossovers, mne jag har bestämt att nu jäklar ska jag läsa igenom dem, jag har bara glott på dem förr ungefär, samlat fler och fler utan att läsa.

iofs så är Detective Comis så lätta att få tag i många på en gång tom i lilla Sverige.

Så det blir väl ett par 'Tecar per dag mellan övriga serier.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Pojnik
Good
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 21:16
Kontakt:

Inlägg av Pojnik »

Har precis läst klart de två delarna av Bouncer som var mycket trevlig läsning! Smutsiga och hårda jänkare under inbördeskriget som skjuter på allt och är blinda av girighet tilltalar så här under vinterhalvåret hehe.

Plöjde även igenom Spirou 42 - Drömfabriken (För första gången - Loved it) samt ett par fina Tome & Janry klassiker.

Men förra månadens top var nog att läsa igenom Fantomen nr 1 från 1944. Helt otroligt vackra färger samt fantastikt story!

Samt senaste Hall of Fame med Don Rosa..... varför Don kan du inte fortsätta teckna...... Kan Stevie Wonder utföra mirakel blind så kan väl du teckna även om du får ont i ögonen :O)

Saknar dock X-men..... Schibsted hur vågar ni lägga ner den serien!!!!


Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Om han lägger ner pga problem med synen så är han inte den första, det är många gamla hjältar som gått den vägen.

Han gör isf rätt i att lägga av, det blir bara fulare och fulare tecknat, det kan vara rent tragiskt att se hur de sjunker.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Henrik
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 08 feb 2009, 11:56
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Jag kommer precis från biblioteket. Där har jag läst ur Bild och Bubbla, finns en del i serieväg att läsa på bibblan.
HR
Skriv svar