Omslag

Diskussioner om serieskapande för proffs och amatörer.
Användarvisningsbild
amikael
Fine
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 23:33
Ort: Sverige
Kontakt:

Omslag

Inlägg av amikael »

Kommentarer??

[img]http://www.comicspace.com/amikael/uploaded/24325/1233956403_7NBsYHV4hx.jpg?1234055366[/img]

[img]http://www.comicspace.com/amikael/uploaded/24325/1233956403_kRHCemNFuG.jpg?1233956403[/img]

[img]http://www.comicspace.com/amikael/uploaded/24325/1233956403_Iu8TXHkxYn.jpg?1233956403[/img]
(^-^)y Live Long And Prosper
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Inlägg av MagnusR »

[quote]Ursprungligen postat av amikael

Kommentarer??[/quote]

Tyvärr ingen särskilt hjälpsam kommentar. Det enda jag kommer på är "Wow!!".

/Magnus

Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av tfels »

Jag tycker 2an och 3an är riktigt bra! Kanske framför allt 2an. Det som är avgörande är tydligheten. Dramatiken och linjeföringen finns ju i alla tre bilder.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Alla har fart och perspektiv. Den första har en liten pluttbåt som får mig att undra om den är där för att visa vinkel eller bara för att få med den. Jag gissar på vinkeln, då är den bra men kanske behöver en smula hjälp i detaljerna.

Alla duger som skiss till omslag till vilken actionserietidning som helst. De lovar inte världens mest originella berättelser, men de lovar inte ingenting heller. Snyggt!
Användarvisningsbild
Henrik
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 08 feb 2009, 11:56
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Hej! Jag tycker bäst om bild ett och två, bild ett känns dramatisk och som att det pågår någon typ av fajt. Bild två hajar man till på och undrar vad som ska hända näst, "lite adrenalinkick". Trean känns ganska rörig och jag förstår inte vad gubben skjuter på. Tycker alla bilder har en hög klass.
HR
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

Kan bara instämma: Wow!
2:an tycker jag är bäst, av någon anledning får den mig att tänka på omslagen till Rick Hart (Ric Hochet).
Alla tre är klassiska äventyrsomslag som skulle platsa på vilket Fransk/Belgiskt album som helst.
Jag vill verkligen läsa denna story, hoppas "någon" ger ut den i Sverige i klassiskt albumformat.
Användarvisningsbild
Comic man
Fine
Inlägg: 508
Blev medlem: sön 29 jun 2008, 23:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Comic man »

[quote="Henrik"]

Hej! Jag tycker bäst om bild ett och två, bild ett känns dramatisk och som att det pågår någon typ av fajt. Bild två hajar man till på och undrar vad som ska hända näst, "lite adrenalinkick". Trean känns ganska rörig och jag förstår inte vad gubben skjuter på. Tycker alla bilder har en hög klass.
[/quote]

Det ser ut som att han skjuter på tankvagnen han hänger fast i... vilket verkar en aningen livsfarligt! Annars gillar även jag 2:an som ser mindre rörig än de övriga två.
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Användarvisningsbild
amikael
Fine
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 23:33
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av amikael »

Han skjuter på en bomb som sitter fast på tanken faktiskt, det är terrorister som förtvivlat försöker utlösa en katastrof som kan komma att utplåna allt liv på planeten jorden.
Hjälten är förstås i vägen för deras skumma planer. :-)

Tack för era upplysande kommentarer.
Det verkar som bild två funkar bäst, då den har en cliffhanger effekt och tydligt beskriver en situation som förstås utan att man vet storyn bakom.
Värt att hålla i åtanke framöver.
(^-^)y Live Long And Prosper
Användarvisningsbild
Slybjörnäger
Good
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 04 apr 2009, 18:58
Ort: Sverige

Inlägg av Slybjörnäger »

SUPER coola... helt perfekta...
Skriv svar