Melodifestivalen/Eurovision Song Contest

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Inlägg av nicklas.johansson »

Lustigt, jag är av precis motsatt åsikt.
Melodifestivalen är enligt mig bara en trist och tråkig tillstälning, speciellt den så kallade andra chansen. Jag hoppar gärna över de fem första programen och går direkt på finalen, då är i alla fall det värsta skräpen utsållat. Eurovision däremot anser jag vara mycket roligare, här blandas verkligen allt möjligt och rent musikalisk är det inte lika slätstruket som svenska melodifestivalen. Röstningen däremot är inte så intressant. Ni vet öst mot väst snacket, kompisröstning, vem som röstade på vem o.s.v. Visst är det kul om det går bra för Sverige men det känns som underordnat.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Alltihop är så urtråkigt. Man kommer i närheten av en TV och ser att det är nåt väldigt fjantigt som pågår, frågar om det är en parodi... men det var det inte. Och senare går man förbi igen och hör JÄTTETRIST musik, plastpop som discovågen hade skämts för att producera. Är det på skoj nu då...? Nehej.

Det är dags att skrota telefonröstandet. Den grå massan röstar som en grå massa. Ta ut en mindre jury med folk som aningen är skruvade nog att rösta fram lite knasigheter, eller så musikintresserade att de röstar på musiken och inte på land, kläder eller social framotning. Det behöver alltså inte vara enbart musikproffs (men en gäng sådana - som inte är jäviga - vore nog bra).
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

[quote="Ingemar"]

Alltihop är så urtråkigt. Man kommer i närheten av en TV och ser att det är nåt väldigt fjantigt som pågår, frågar om det är en parodi... men det var det inte. Och senare går man förbi igen och hör JÄTTETRIST musik, plastpop som discovågen hade skämts för att producera. Är det på skoj nu då...? Nehej.[/quote]
Det här är lite lustigt. Överallt på internetforum skriver åtminstone en 75%t sådär. Ändå tittar nästan hälften av Sveriges befolkning. Själv följer jag väl det lite halvt, man har ju föräldrar som sitter och glor och då blir det lätt att man fastnar vid programmet ett tag.

[quote]Det är dags att skrota telefonröstandet. Den grå massan röstar som en grå massa. Ta ut en mindre jury med folk som aningen är skruvade nog att rösta fram lite knasigheter, eller så musikintresserade att de röstar på musiken och inte på land, kläder eller social framotning. Det behöver alltså inte vara enbart musikproffs (men en gäng sådana - som inte är jäviga - vore nog bra).
[/quote]
Det här håller jag med om helt och hållet

Och så något helt annat:
Det [url="http://dn.se/kultur-noje/musik/georgiens-bidrag-forbjuds-1.817700"]här[/url] tycker jag var riktigt kul! Fin protest. [:p]
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Det där (dvs Melodifestivalen, deltävlingarna, ESC och allt runt omkring) tas på för stort allvar. Och det var bättre förr då det inte var en massa deltävlingar. Då hände det oftare att musiken var bra. Fast det är vad jag tycker. De som gillar det där är förmodligen glada och nöjda förstås.
Användarvisningsbild
KRax
Fine
Inlägg: 627
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 23:42
Ort: Sverige

Inlägg av KRax »

Jag lyssnar på det på radio. Det är rätt kul, man slipper den värsta hysterin och man kan läsa serier samtidigt!
Längtar du efter en lur?

http://www.kraxbb.se
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Det bästa bidraget var inte ens med i tävlingen.

Skicka Freddie till Moskva!!

Freddie Wadling: Alla har glömt

http://www.youtube.com/watch?v=ShyIyyrgIAg&playnext_from=PL&feature=PlayList&p=582E4EE5C353A6D1&playnext=1&index=12
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="Magnus"]

Det bästa bidraget var inte ens med i tävlingen.

Skicka Freddie till Moskva!!

Freddie Wadling: Alla har glömt

http://www.youtube.com/watch?v=ShyIyyrgIAg&playnext_from=PL&feature=PlayList&p=582E4EE5C353A6D1&playnext=1&index=12
[/quote]

Freddie Wadling rules! Men jag föredrar när han sjunger till garagerock, punk eller Henryk Lipps synthar. De bästa skivorna med Freddie Wadling är Cortex debutskiva Spinal injuries och Blue for twos Songs from a pale and bitter moon.
Användarvisningsbild
bas03
Fine
Inlägg: 486
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:33
Ort: Sverige

Inlägg av bas03 »

Ush det var ju tråkigare låtar än det brukar vara i år. i vanliga fall brukar det i alla fall vara någon låt som är okej. Programledaren gör iofs sitt till att göra jippot så jobbigt som det tydligen ska vara. Björn Gustavsson hade den rollen förra året.
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Inlägg av nicklas.johansson »

[quote="Magnus"]

Det bästa bidraget var inte ens med i tävlingen.

Skicka Freddie till Moskva!!

Freddie Wadling: Alla har glömt
[/quote]

Instämmer till fullo! Total avsaknad av scenshow och ändå tar han hela scenen i besittning. En annan mellanakt som inte heller gick av för hackor var Sofia Jannok som sjöng Waterloo på samiska.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Inlägg av Bufkin »

[quote="Magnus"]


Skicka Freddie till Moskva!!
[/quote]

Hjälp vad bra... chockerande bra.

Men givetvis 100% chanslöst i Moskva.

Men löjligt bra.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="nicklas.johansson"]

En annan mellanakt som inte heller gick av för hackor var Sofia Jannok som sjöng Waterloo på samiska.
[/quote]

Mycket sexigt! [8]
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Comic man
Fine
Inlägg: 508
Blev medlem: sön 29 jun 2008, 23:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Comic man »

Äsch, varför skickar de inte bara snälla, snälla Ugglas? Där skulle de ha en kontrast mot de andra bidragen. [8D]
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Användarvisningsbild
AlexZ
Fine
Inlägg: 462
Blev medlem: ons 04 jun 2008, 18:28

Inlägg av AlexZ »

Malena eller Alcazar borde vinna. Men egentligen skulle vi skicka Ugglas för att se hur det går. Om det går skitdåligt så vet vi att sånt dravel inte heller fungerar ESC.
Söker efter tidningar/böcker med Teenage Mutant Hero Turtles: http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=3019#p199723
Skriv svar