Kalletidning utan leksak!

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Kalletidning utan leksak!

Inlägg av nicklas.johansson »

När jag var och handlade senast så stannade jag som vanligt till vid tidningarna. Ett snabbt ögonkast för att sondera terrängen om det kommit något nytt men jag fastnar vid Kalle Anka. Den var inte inplastad och inte såg jag skymten av leksak. Kan det stämma, har de på Egmont verkligen skippat leksaken! Det är ju fantastiskt. Jag kan inte minnas senast jag såg en Kalletidning som inte var inplastad och försedd med någon plastgrej som går sönder samtidigt som man tar ut den ur förpakningen. Tilläggas kan dock att jag inte köper Kalle så ofta, så det kanske förekommer leksakslösa tidningar med gämna mellanrum utan att jag noterat det men jag tycker att det är ett steg i rätt riktning. Det kanske är de här nummren som man skall stödköpa.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Jag reagerade också på det när jag stod i affären. Dock var det bara KA, alla de andra barntidningarna hade leksak. Så det kanske är lite tidigt att ta ut någon ny trend av det.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
nicklas.johansson
Fine
Inlägg: 526
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 15:23
Ort: Umeå, Västerbotten

Inlägg av nicklas.johansson »

Kanske är det bara prenumeranter som får en pryl. Frun har KA på jobbet och hon hade med sig en "Ritmaskin" till barnen, som tydligen följde med senaste numret.
En bra karl reder sig själv och en dålig behöver ingen hjälp!
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Inlägg av Grumme »

På macken tvärs över gatan såg jag idag Kalle Anka & Co och den var inplastad med leksak som vanligt.
Leksaken var f.ö. en "ritplatta" om någon undrar.

Kan det ha varit enbart förra numret som var utan leksak och då p.g.a. ett misstag? [xx(]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Schuberg
Very Fine
Inlägg: 770
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 16:07
Ort: Sverige

Inlägg av Schuberg »

[quote="nicklas.johansson"]

Kanske är det bara prenumeranter som får en pryl.
[/quote]

Nej nej, de finns i butik precis som Grumme säger. Såg dock även jag att det förra numret inte hade någon leksak. Har även för mig att jag sett något fler nummer under sensommaren i butik som inte heller haft leksak eller varit inplastad(kanske jag missminner mig?). Tidigare år har de i alla fall haft ett par nummer utan leksak till "Snålpris"(lite billigare än "leksaksnummer"), men dessa har även de varit inplastade i butik. Ver det senaste numret som inte hade plast eller leksak billigare än det ordinarie lösnummerpriset?
Användarvisningsbild
s4.
Very Good
Inlägg: 176
Blev medlem: lör 21 jul 2007, 22:25
Ort: Sverige

Inlägg av s4. »

Har också märkt att det har varit ett par nummer utan leksak nu under en kort tid, bara att hoppas på att det är något på gång så man slipper leksakena när man köper serier.bara att hålla tummarna :)
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av AndreasEriksson »

Det snackades (på detta forum?) om att man skulle kunna preunmerera på tidningen utan leksak. Hur blev det med det, finns det möjligheten?
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
KalleAnkaNörd
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 29 mar 2009, 18:41
Ort: Sverige

Inlägg av KalleAnkaNörd »

Jadå, det finns den möjligheten^^ Själv har man inte haft någon leksak med tidningen på länge nu(:
"Livet har lärt mig att älska det som är dyrbart för mig, inte för nån annan!"
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Inlägg av Olof Gustafsson »

Även denna gång var tidningen utan leksak. Det jag har märkt sedan jag senast spanade in Kalle Anka & C:O är att på detta nummer är pappret av högre kvalité samt att sidantalet endast var drygt 50 sidor innehåll jämfört med 62 som de körde förut.
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

[quote="AndreasEriksson"]

Det snackades (på detta forum?) om att man skulle kunna preunmerera på tidningen utan leksak. Hur blev det med det, finns det möjligheten?
[/quote]
Nej, ja, kanske. Det har sagts så, men när vi bad om det hände ingenting. Vi fortsatte få det med skräpleksaker.
Skriv svar