Varför heter ni som ni gör?

Här är vårt fikarum. Här samlas alla de ämnen som inte riktigt passar in bland de övriga kategorierna men som ändå bör dryftas.
Användarvisningsbild
jens-olof
Very Fine
Inlägg: 1727
Blev medlem: tor 28 sep 2006, 19:34
Ort: Norrköping
Kontakt:

Varför heter ni som ni gör?

Inlägg av jens-olof »

Att jag heter "Jens-Olof" är för att jag är döpt till
detta. Har aldrig använt det förrän jag hamnade i en massa
Internetgrupper, för det kryllar av "Jens" (cirka 17 500),
men mitt dubbelnamn var enklare (28).
Så i stället för "Jens63" eller så, fick det bli "Jens-olof".

Men Burnout, labrador road 26, impeesa, Nimrodil, PRHR eller
braxtallrik (Exemplen från några av de flitigaste skribenterna)
med flera, varför kallar ni er de namn som ni har här?

Jens
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Jag har också ett namn baserat på mitt riktiga namn. IRL heter jag Rasmus Kaj, och mina datorkonton på olika ställen heter "kaj", "rasmus", "rasmuskaj" eller som här "rkaj".

Hmm ... Har vi inte haft en sån här tråd redan, föresten? Där fick man reda på bakgrunden till bland annat "Sir L"s namn. Fast det kanske bara nämndes i förbigående i någon tråd som egentligen handlade om något annat ..?
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Jag kan inte påminna mig om någon tidigare sådan här tråd.

Själv har jag ju en väldigt rolig story bakom min, det är så att mitt förnamn är Erik och mitt efternamn börjar på S, och då blev det Erik S!! Hahahahaha! Tänka sig vad fyndig jag var när jag kom på det!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Wakuran är japanska för "förvirring", mest en impuls när jag var intresserad av japanska.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Inlägg av Nima »

brist på fantasi helt klart :-) KAN ha att göra med att jag heter Nima.. ;-)
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Sir-L
Near Mint
Inlägg: 2107
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 00:26
Ort: Sweden

Inlägg av Sir-L »

[quote="rkaj"]


[...]
Hmm ... Har vi inte haft en sån här tråd redan, föresten? Där fick man reda på bakgrunden till bland annat "Sir L"s namn. Fast det kanske bara nämndes i förbigående i någon tråd som egentligen handlade om något annat ..?
[/quote]
Helt riktigt, det var i förbifarten i en tråd som det "avslöjades" att min nick kom ifrån mitt efternamn (som utalas, i stort sätt, på samma sätt).
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Mitt ligger Lååååångt tillbaka i tiden och det har följt med genom åren och det härstammar från 67-68 Filmen "Bullit" (biljakten) det var första gången man såg en "burnout" och då började det med Mopeder[:D] och längre fram blev det raggarbilar och dragracing. Det låg i träda tills upptäckten av forumet och ett namn.
Användarvisningsbild
svammelman
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: tis 11 aug 2009, 17:16
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av svammelman »

Själv brukar jag kalla mig för svammelman lite överallt.
Började med att jag och några kompisar spelade in små ljudklipp, senare kortfilmer mm och för att identifiera oss kallade jag mig för svammelman min kompis Svammloextremo mm
Sen började jag även att spela Entropia Universe 2003 "och håller fortfarande på" Och där blev namnet Svammelman JDK Jestanesmultum och sen dess har jag använt namnet lite överallt

Om man söker efter Swammling Group på youtube går det att se några av filmerna vi gjort [:D] Dock ett litet varningstecken för konstig humor måste nog utfärdas hehe
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Jag började hänga på det internationella Tintin-forumet en gång i tiden och behövde ett då ett passande namn, någon hann norpa Rue du Labrador 26 precis innan mig så det fick bli den engelska varianten Labrador Road istället, jag missade klantigt nog att i England skrivs gatnumret innan själva namnet, 26 Labrador Road, bor Tintin på i de engelskspråkiga albumen. Nåväl det funkade som namn där, och när jag sedan hittade tog jag för enkelhetens skull samma namn. Även om Labradorgatan 26 hade varit mera korrekt här hemma i Svedala dock.
http://www.tintinologist.org/forums/

Lite lustigt kanske, söker man på Rue du Labrador 26 på Googles bildsök får man på första sidan upp en bekant bild. Nedan en välkänd bild från Krabban med guldklorna där man ser att Tintin bor på andra våningen.

[img]http://pici.se/pictures/xYAEWKmfm.jpg[/img]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Lofty Peak är en spelare i Buster-serien "Rovers". En bi-figur egentligen. "Rovers" handlar ju mest om typ Roy Race, Blackie Gray, Charlie Carter, Jumbo Trudgeon och Mervyn Wallace. Lofty Peak är en lång ospektakulär mittback som bara skymtar förbi lite ibland. Som "Dala" Dalqvist (för ni som kan svensk fotboll).
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Mitt är bara en omvandling av ett gamalt namn jag kallat mig för i etern.
Originalet var upptaget tror jag, eller om jag tappade bort ett konto kanske, vet inte, det spelar väl inte nån roll nu längre.

Nåt ska man ju heta så.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Kung Orne I
Near Mint
Inlägg: 2934
Blev medlem: tis 31 okt 2006, 10:40
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Kung Orne I »

Jag och min fru kallade av någon ountgrundlig anledning varann för varianter av grisnamn när vi var nykära, och Orne betyder grishanne. När jag sedan skulle bli medlem i Ordspels forum så var Orne upptaget, så jag tyckte det var lite kaxigt att lägga till "Kung". Och eftersom det var den första Kung Orne, så passade även ettan bra!

(Min avatar kommer från den leranimerade serien "Fåret Shaun" (Shaun the Sheep, från skaparna av Wallace & Gromit) och är en av "the naughty pigs", de roligaste karaktärerna i serien.)
Säljer gärna serier/grejer åt dig på Tradera. Skicka ett PM om du är intresserad!
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

bulldozer är ett fint ord. rd är första och sista bokstaven i mitt förnamn.
Användarvisningsbild
Bufkin
Very Fine
Inlägg: 875
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 06:01

Inlägg av Bufkin »

Dunkelbrink är en karaktär i en rollspelsmodul som jag älskade när jag var liten.... (och MÅNGA år senare även i en bok av samma kreatör).
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="Bufkin"]

Dunkelbrink är en karaktär i en rollspelsmodul som jag älskade när jag var liten.... (och MÅNGA år senare även i en bok av samma kreatör).
[/quote]
Men du heter ju "Bufkin"...?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Mitt namn baseras på att jag en gång i tiden kallades ante ett smeknamn på Andreas. Sen var jag rätt sen med att skaffa dator och när folk snackade qwerty tangentbord så undrade jag alltid vem qwerty var, det är du ante sa de, ante qwerty är du sen skrattade dem. Det tog ett tag efter det också innan jag förstod vad det var. Så jag kallar mig anteqwerty på tradera och på andra forum även min mail adress är anteqwerty.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Reclaim the name!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

[quote="Bufkin"]

Dunkelbrink är en karaktär i en rollspelsmodul som jag älskade när jag var liten.... (och MÅNGA år senare även i en bok av samma kreatör).
[/quote]
Svavelvinter?

Men alltså du heter Bufkin här[:)]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Isegrim
Very Fine
Inlägg: 1648
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 00:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Isegrim »

Isegrim kommer av att jag som Agent för Sovjetiska underrättelsetjänsten
behövde ett kodnamn för min verksamhet i skandinavien och eftersom jag
redan kallas det för #1074;#1086;#1083;#1082; internt passade Isegrim bra.
/-/3/\/ •••———•••
WE ARE THE BORG. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US.
Användarvisningsbild
manter
Very Good
Inlägg: 185
Blev medlem: mån 24 mar 2008, 21:26
Ort: Sverige

Inlägg av manter »

Jag tog bort dom första två bokstäverna i mitt förnamn som är s och v.Sen la jag till m före och r efter.Jag slår vad om att ingen kan gissa vad jag heter![:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]Fast ide'n till manter kommer också från en film:en Science-fictionparodi som heter MANT(en sammanslagning av människa och myra).Där är en kille hos tandläkarn när han blir biten av en radioaktiv myra och svimmar.När han vaknar säger tandläkarn:Jag har dåliga nyheter: Du håller på att förvandlas till en stor myra.Men jag har också bra nyheter:Du hade inte ett enda hål.Senare har jag hört att Manter är ett efternamn i U.S.A.
manter
Skriv svar