Sexigaste serieskaparen

Diskussioner om erotiska serier.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Sexigaste serieskaparen

Inlägg av Estelle »

Vem röstar ni på?
Jag behöver väl inte säga vem jag tänker på????
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Blir lite konstigt det här, men Stan Lee har en skön charm, är väl skapligt stilig också.

Bild

Flera av det gamla gardet är ju stiliga herrar, Alex Raymond, E.P. Jacobs, Hergé. Försökte hitta lite bilder på några av de få tjejerna inom seriebranschen men det var inte helt lätt.

Annars skulle jag nog säga att många mässbesökare slår skaparna, på det området.
http://girlsentertainmentnetwork.com/wp ... -girls.jpg

För min del är det nog viktigare att de kan teckna snyggt, eller skriva bra. Alan Moore till exempel är ju ingen pudding men vad gör väl det, när han skriver som han gör.

Vem du tänker på? Hmmm, ingen aning, Harvey Pekar kanske? [;)]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Haha, ja det här är svårt då det är få kvinnliga som man ens vet hur de ser ut.

För det var ju "sexiga" här och inget annat.

LR26 jo Stan Lee har ju alltid haft den där stilen som nästan blev bättre med åren om man säger just som du menar, som Sean Connory eller nåt.

Men nu var det ju "sexigaste" som sagt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Erica Sakurazawa är ju snygg, men hittar ingen bild f.n.

Sean Connerys skotska brytning knäcker iofs Lees Brooklyn-accent (eller vad han nu har).
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
aakeforsmark
Fine
Inlägg: 362
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 08:22
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av aakeforsmark »

Hm..de svenska teckninnorna går bort. Inte för att de skulle stå utländskorna efter men jag kanske kommer att stå framför dem endera dan och föra en seriös konversation så ...
Jag träffade Sussi Beck en gång och tyckte att hon var en väldigt stilig kvinna. Men jag fegar och satsar på Wendy Pini som här spetsar den gamle snuskgubben Frank Thorne:

Bild
http://forsmarx.se
http://forsmark-stralandetider.blogspot.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jo du har rätt Wendy var inte så dum och inte heller när hon tecknade.

De är annars jäkligt anonyma kan jag säga, this is a mans world kan man säga.

"skapare" tolkar jag dock högre än en färgläggare osv, annars var ju många amerikanska tecknares fruar färgläggare och en del av dem var väl inte direkt fula.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Nästan alla serieskapare är ju sexiga. Varför gå över ån (Atlanten) efter vatten? Det finns ju massor här i Norden.


Åke Forsmark, Nina Hemmingsson, Mikael Sol, Joanna hellgren, Joakim Pirinen,
Tiitu Takalo, David Liljemark, Li Österberg, Magnus Knutsson, Coco Moodysson,
Peter Bergting, Biller, Krantz, Furmark, Gärdenfors,
Furberg,
Gohs, Strömquist, Nickan, Grennvall, Gummesson, Kanarp, Kellerman, Andersson, Göransson, Bruhn, Jansson, Ekström,
osv osv
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Estelle skrev:
Nästan alla serieskapare är ju sexiga. Varför gå över ån (Atlanten) efter vatten? Det finns ju massor här i Norden.


Åke Forsmark, Nina Hemmingsson, Mikael Sol, Joanna hellgren, Joakim Pirinen,
Tiitu Takalo, David Liljemark, Li Österberg, Magnus Knutsson, Coco Moodysson,
Peter Bergting, Biller, Krantz, Furmark, Gärdenfors,
Furberg,
Gohs, Strömquist, Nickan, Grennvall, Gummesson, Kanarp, Kellerman, Andersson, Göransson, Bruhn, Jansson, Ekström,
osv osv

Som du använder ordet sexig blir det helt obegripligt. Inflation eller så har du extremt öppet sinne, så där 1967 års ormgrops-sinne.

För övrigt är Martin Kellerman inte det minsta sexig, bara en pajas, så det så.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Du känner honom alltså personligen? Det gör ju förstås inte jag.

(Men fatta vilken go grop det skulle bli!)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Estelle verkar se den inre skönheten.

Vilka är förresten tecknarna efter Kellerman: Max Andersson, Fabian Göransson, Lotta Bruhn, ? Jansson, Åsa Ekström ?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Jag kollade upp honom i Google-bildsök.
"Besviken"
"Suck"
jag trodde att han var lika gullig som Rocky, jag har i alla år trott att serien är självbiografisk i någon mån.
Han ser ju inte ett dugg ut som ett kramdjur IRL.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Bitte Andersson. Ulf Jansson. De andra rätt.
Hur är det med dig förresten, Håkan? Är inte du också serieskapare? Liknar du ditt självporträtt?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Estelle skrev:

Hur är det med dig förresten, Håkan? Är inte du också serieskapare? Liknar du ditt självporträtt?

Jaha, nej, jag kluddrar mest gubbar under föreläsningar och liknande... Inte hela serier.

Jag försökte rita något till något fanzin för ett tag sen, men jag var för slapp och odisciplinerad för att bli klar i tid, så det blev inget. Har studier och annat att göra nu, annars.

(Behöver lära mig tuschning/ritprogram/scanning bättre, också...)

Den där avataren tog jag mest för att den var snygg.

Tydligen från en fransk tecknare som hette Serge Clerc, har knappt läst, men han var en del i samma retro-"atomiska" stil från 80-talet som Yves Chaland och Joost Swarte m.m.

http://lambiek.net/artists/c/clerc_serge.htm
http://www.atoomstijl.nl/clerc/
Avataren ser litet skönt dryg ut, annars. Jag ser ut litet som en blandning av den bilden och Shaggy i Scooby Doo om man ska lämna en grov beskrivning.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Estelle skrev:
Bitte Andersson. Ulf Jansson. De andra rätt.
Hur är det med dig förresten, Håkan? Är inte du också serieskapare? Liknar du ditt självporträtt?

Om du menar Wakurans avatar så är det inte något självporträtt, i alla fall inte av honom. Den är tecknad av Serge Clerc och jag tyckte den passade som avatar, då forumet saknade några från honom innan.

Jag känner inte Kellerman, men känner till honom, det räcker för mig. Inte alls min typ av människa.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Nej, det är hemskt med människor. Jag trodde att han var så där nallegulig som seriefiguren.

Till Håkan: Jag vet att avataren är av Clerc. Men hade du inte en bild i Seriewikin, eller minns jag fel? (Jag kan naturligtvis kolla)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Estelle skrev:
Nej, det är hemskt med människor. Jag trodde att han var så där nallegulig som seriefiguren.

Till Håkan: Jag vet att avataren är av Clerc. Men hade du inte en bild i Seriewikin, eller minns jag fel? (Jag kan naturligtvis kolla)

OT.

Rocky är väl en hund inte en björn, har för mig att Kellerman själv sagt det i alla fall. I vilket fall som helst tar den priset som sämsta hund- eller björnserie. Sorry Laban du får se dig slagen.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Jag hade en på min presentation, men det var inget jag tecknat själv, bara någon smålöjlig mangaavatar jag hade som illustration i brist på annat.

(Vi börjar bli väl OT, iofs...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Estelle
Fine
Inlägg: 666
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 14:07
Ort: Sverige

Inlägg av Estelle »

Nja, tämligen on topic tycker jag. (När jag skrev röstar inledningsvis menade jag inte att det skulle bli en regelrätt master/miss-tävling, tyckte bara att det blev lite slagsida i systertråden om snygga seriefigurer...)
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Inlägg av Mithroth »

Den där avataren tog jag mest för att den var snygg.


Blir "Sexigaste Avataren" nästa tråd, tro? [;)]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

Estelle skrev:
Nästan alla serieskapare är ju sexiga. Varför gå över ån (Atlanten) efter vatten? Det finns ju massor här i Norden.


Åke Forsmark, Nina Hemmingsson, Mikael Sol, Joanna hellgren, Joakim Pirinen,
Tiitu Takalo, David Liljemark, Li Österberg, Magnus Knutsson, Coco Moodysson,
Peter Bergting, Biller, Krantz, Furmark, Gärdenfors,
Furberg,
Gohs, Strömquist, Nickan, Grennvall, Gummesson, Kanarp, Kellerman, Andersson, Göransson, Bruhn, Jansson, Ekström,
osv osv


Estelle, efter den där uppräkningen blir man ju nyfiken på vilka de osexiga är? [:)] Horst Schröder? [8D]
Skriv svar