Hur upptäckte just du SerieForum.se?

Information om Serieforum.se. Här kan du även ge feedback på forumet, ställa frågor, testa funktioner m.m.
Kategoriregler
Kontakta Serieforum.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@serieforum.se.
Gammelsmurf

Hur upptäckte just du SerieForum.se?

Inlägg av Gammelsmurf »

Forumet växer för varje dag med nya trådar, inlägg och användare. Därför kan det vara kul att veta hur just du hittade hit. Var det genom en sökmotor, kanske länk eller på något annat sätt? Fyll på med era egna vägbeskrivningar. På det sättet blir det lättare att hålla koll på vad vi ska satsa på för sorts marknadsföring i framtiden. [:)]

/admin
Användarvisningsbild
Zan
Very Good
Inlägg: 102
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 20:04

Inlägg av Zan »

Blev tipsad av impeesa när han var här idag och hämtade en tidning han köpt av mig [:)] Ser fram emot att få snacka serier med fler frälsta!
Marvel tidningar köpes!
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Jag får erkänna att jag inte minns hur jag hittade hit ... Men det var å andra sidan ganska länge sedan ... [8D]
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Hittade hit hösten 2005 via någon som lämnat negativt på St**le på Tradera. Strax innan den enorma tråden om densamme hamnade i malpåse. Har stannat kvar då jag gillar både serier och forumet skarpt. Har tipsat några andra om forumet också.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 22:30
Ort: Christmas Island
Kontakt:

Inlägg av AndersL_ »

Jag blev tipsad av en vän. Han är inte medlem här själv eftersom han inte har tid att diskutera serier hela dagarna, men han kollar ändå vad som skrivs emellanåt. [:)] Sedan trivdes jag här och stannade kvar, eftersom det här forumet både har lagom många och lagom seriösa medlemmar.
- - AndersL - -
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

Minns inte exakt hur jag hittade hit, faktiskt.
Tror det var via någon länksamling och i så fall var det nog från
http://hem.passagen.se/pasjogr/serier.htm
eller
http://www.bossescomics.com/

Jag tycker forumet är lagom seriöst, intellektuellt m m. Och främst, här finns samlare som är på samma våglängd. Man behöver inte oroa sej för att t ex skriva "Hej, jag är 40 år och samlar på Pellefant."
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Ja du säg det...Det borde man ju komma ihåg! vad pinsamt! Jag kan inte hålla reda på var jag hittar allt, så som jag surfar runder!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
JörgenS
Fine
Inlägg: 251
Blev medlem: mån 01 aug 2005, 17:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av JörgenS »

Jag tror att jag enkelt sökte på en sökmotor efter diskussionsforum i mina intressen och hittade denna.
Transform and roll out!

/JS10
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

Jag kommer ihåg att jag googlade på samma säljare som labrador road 26 och hamnade här inne strax efter att tråden om säljaren stängdes. Gillar formatet och nivån här inne.
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Inlägg: 949
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 17:55
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Seriefreak »

Jag hittade detta forumet som magnus gjorde [:)]
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krian »

Kollade runt på seriebutiken.com's hemsida och hittade en länk hit :)
Användarvisningsbild
Skakben
Very Fine
Inlägg: 894
Blev medlem: tor 20 okt 2005, 17:23

Inlägg av Skakben »

citat:
Ursprungligen postat av Krian

Kollade runt på seriebutiken.com's hemsida och hittade en länk hit :)



Samma här.
Användarvisningsbild
trät
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 02 okt 2005, 22:51
Ort: Sverige

Inlägg av trät »

Jag med, letade seriebutiker och såg länken på seriebutiken.com
Användarvisningsbild
rdbulldozer
Fine
Inlägg: 597
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 17:33
Ort: Visby

Inlägg av rdbulldozer »

Vet inte riktigt. Letade väl efter serietidningar som vanligt.....
(Ett hurra för Steele som är serieforums bäste värvare(har han fått någon premie?(om inte tycker jag att han skall ha en snygg t-shirt(med trycket "Jag är den din lokale seriehandlare varnade dig för "))))
Användarvisningsbild
Krusty
Fine
Inlägg: 685
Blev medlem: ons 08 mar 2006, 18:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krusty »

Kom också hit för att läsa om steele [|)]
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Jag tror jag letade efter information om någon viss serie, minns inte vilken.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Det var Steele som tog hit mig också[:)]
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

Det var Steele som tog hit mig också...

(Han fick ett email från en forum-medlem som tipsade om den stora förtalstråden, men ville inte titta själv så han skickade mig som har lite starkare nerver)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

citat:
Ursprungligen postat av Thomas E

Det var Steele som tog hit mig också...


Intressant med tanke på att du någon gång för ganska länge sedan, antagligen i den där enorma tråden om just honom, bedyrade att han inte besökte det här forumet och att han var ointresserad av vad som skrevs om honom. Var det så att han bad dig hålla koll på informationen åt honom så han själv skulle slippa läsa det? Eller upptäckte du via någon sökning att några skrev ofördelaktiga saker om din kompis?

rdbulldozer har en poäng i att St**le kanske borde någon premie, men han får nog nöja sig med att han antagligen är forumets mest diskuterade person. Finns nog fler inlägg om honom än Carl Barks, Stan Lee och andra serierelaterade personer.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Olof
Fine
Inlägg: 391
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 08:02
Ort: Sweden

Inlägg av Olof »

citat:
Ursprungligen postat av rdbulldozer

(Ett hurra för Steele som är serieforums bäste värvare(har han fått någon premie?(om inte tycker jag att han skall ha en snygg t-shirt(med trycket "Jag är den din lokale seriehandlare varnade dig för "))))


Den var bra........[:D]
Skriv svar