Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Diskussioner om erotiska serier.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Wakuran skrev:
Giovanna? Äventyret råkar inte ha något med Leonardo da Vinci att göra?


Nä, det bygger på legenderna / konspirationsteorierna om att det skulla ha funnits en kvinnlig påve. Se Fantomen #9, 2003. (ett naket bröst på omslaget är ganska extremt för den svenska fantomentidningen. I det här fallet förtar det dessutom en del av story).
Senast redigerad av 1 rkaj, redigerad totalt 0 gånger.
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Inlägg av Cadial »

Wakuran skrev:
Giovanna? Äventyret råkar inte ha något med Leonardo da Vinci att göra? Tänkte på att det förekommit teorier om att Mona Lisa egentligen var en man, etc.

(Fast Mona Lisa hette tydligen Gioconda på italienska, och Giovanna var tydligen en drottning.)


Ursprungligen postat av rkaj


Citat :
Ursprungligen postat av Wakuran

Giovanna? Äventyret råkar inte ha något med Leonardo da Vinci att göra?


Nä, det bygger på legenderna / konspirationsteorierna om att det skulla ha funnits en kvinnlig påve. Se Fantomen #9, 2003. (ett naket bröst på omslaget är ganska extremt för den svenska fantomentidningen. I det här fallet förtar det dessutom en del av story).


Pa svenska heter detta fantasifoster till kvinnlig pave Johanna. En bekant laste en bok med titeln "Paven Johanna" (?) och trodde att skronan var sann. Jag ogillar nar halvsanningar och logner ligger till grund for serier och bocker; de blir sa latt upptagna som sanningar. Alltsa: Det har aldrig funnits nagon kvinnlig pave. Helt. Sakert.
Användarvisningsbild
peacock74
Good
Inlägg: 12
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 21:16

Inlägg av peacock74 »

En riktig heting, enligt mig, som måste nämnas i sammanhang som dessa är Kelly Green[:o)]
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

peacock74 skrev:
En riktig heting, enligt mig, som måste nämnas i sammanhang som dessa är Kelly Green[:o)]


Kelly Green? Paris Greens lillebror? Näe, men Paris Green själv däremot!

Nähä, du tänker på deckaren av Leonard Starr och Stan Drake? Aha ... [8D] (Paris Green är hon som Hipshot Percussion har ett "låndistansförhållande" med).
Användarvisningsbild
Hollywood Vampire
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 13 jan 2010, 08:27
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Hollywood Vampire »

Regga mig nyss på det här forumet... Så blir mina favvo-pumor i serievärlden: Druuna & Vampirella!
Bild
Bild
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re:

Inlägg av skaraborg76 »

Svartslipsen skrev:Tänker briljera med min udda smak och välja Zakutu från "Donjon Crepuscule". En fågel- katt hybrid med stora bröst. Hon är... gullig.

Om jag ska vara lite mer traditionell så är Roxanna i "Jakten på Tidsfågeln" en favorit.



Kan man få se en bild av tanten?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Re:

Inlägg av Wakuran »

skaraborg76 skrev:
Svartslipsen skrev:Tänker briljera med min udda smak och välja Zakutu från "Donjon Crepuscule". En fågel- katt hybrid med stora bröst. Hon är... gullig.

Om jag ska vara lite mer traditionell så är Roxanna i "Jakten på Tidsfågeln" en favorit.



Kan man få se en bild av tanten?


Roxanna heter tydligen "Pélisse" på franska. Epix valde det engelska namnet av någon anledning.

http://bd-girls.mon-oueb.com/belles/pelisse/index.phtml

Litet svårt att hitta en bra bild på Zakutu, men fanns en här:
Bild
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av skaraborg76 »

Ja jag har sökt lite på nätet. Hittade ca 4 bilder av denna dam.
Undrar om hon kan pussas med näbben? :D
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re:

Inlägg av skaraborg76 »

Hollywood Vampire skrev:Regga mig nyss på det här forumet... Så blir mina favvo-pumor i serievärlden: Druuna & Vampirella!
Bild
Bild



Hittade en serie med Druuna. Var mest analt alltihop så din bild är bra i sammanhanget! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Wakuran »

Jo...

Tydligen första gången du läser Druuna... [|)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av skaraborg76 »

Jag vet inte. Man minns inte allt man läser och det är nog bra.
Men hon är snyggare än katten med näbb! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Zara Hero »

Väldigt ont om manliga seriefigurer här. Å andra sidan. Är manliga seriefigurer någonsin sexiga (så som män i verkligheten kan vara det)? Problemet är väl att det till c:a 90 % är heterosexuella män som tecknar och skriver serierna --- de tecknar vad de tänker på. Superhjältemännen med musklerna är nog (projektioner) så som killar vill bli sedda av de tjejer som de uppvaktar.

Fast det ska medges. DEN av Richard Corben är lite gullig (trots sin bisarra anatomi).
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av skaraborg76 »

Willie Garwin eller vad heter Modestys lille knivkastardräng.
Jag trodde alla damer föll för honom. Det gör dom ju i serien!
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Zara Hero »

Willie ha ha ha
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av skaraborg76 »

Zara Hero skrev:Willie ha ha ha


Var det ett snällt eller styggt skratt? [:p]
Vem tecknar Wille snyggast?
skaraborg76
Avstängd
Inlägg: 581
Blev medlem: fre 26 feb 2010, 13:20

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av skaraborg76 »

Kan inte ni som gillar rump Druuna berätta om henne.
Och ingen tråkig "här har du en länk".
Berätta vad ni gillar med tanten!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Wakuran »

skaraborg76 skrev:
Zara Hero skrev:Willie ha ha ha


Var det ett snällt eller styggt skratt? [:p]
Vem tecknar Wille snyggast?


Jim Holdaway, tror jag nog. John Burns och Neville Colvin känns också okej, även om jag inte har deras serier tillgängliga.

http://lambiek.net/artists/b/burns_jm.htm (Han verkar gilla att teckna bröst...)
http://lambiek.net/artists/c/colvin_neville.htm
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Zara Hero
Very Fine
Inlägg: 1355
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 15:15

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Zara Hero »

Någon som läser MB.... för Willies skull???? (En av de onödigaste bifigurerna; troligen O'Donnells drömalterego.)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Labrador Road 26 »

skaraborg76 skrev:Kan inte ni som gillar rump Druuna berätta om henne.
Och ingen tråkig "här har du en länk".
Berätta vad ni gillar med tanten!

OBS!!! Inlägget innehåller spoilers för serien Druuna.

Jag har bara läst två eller tre av åtta (?) äventyr. Det jag gillade med serien förutom teckningsstilen, tror inte jag har sett någon skraffera (crosshatch) mer avancerat än Serpieri, är själva premissen, en värld inne i ett gigantiskt rymdskepp som är befolkad av en rejäl samling udda karaktärer, inkluderat Serpieris alter ego. Favoriten är den lille svärdsmannen, har glömt bort om han har något namn, men jäklar vad det är underhållande när han vevar på med svärdet, på det där Sin City-brutala viset underhållningsmässigt. Det är ju också en serie som inte är rädd att ta ut svängarna på rätt många områden, eller ja i alla fall vålds- och sex-biten. Det är en på sätt och vis väldigt tydligt vuxen serie, "not for the faint of heart" som det brukar heta.

Jag har full förståelse för de som tycker att den bara är spekulativ och snaskig, men för min del så hamnar den på rätt sida i balansgången.
http://www.druuna.net/
OBS!!! Vuxenmaterial i länken.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Vilken är den sexigaste seriefiguren?

Inlägg av Peral »

Det här är nästan en omöjlig fråga att besvara eftersom det så mycket beror på vem som tecknat serien, Tekniskt sett måste Serpieris Druuna eller Manaras figurer lika väldigt högt uppe. Skall man å andra sidan gå efter genomslagskraft och förmåga att driva handlingen framåt så ligger figurer som Harley Quinn, Twilight, och Linda väldigt bra till. Men i slutändan måste jag väll gå med P'Gell med tanke på den bild som jag fått intill mitt namn
Skriv svar