The Tick?

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

The Tick?

Inlägg av Agentum »

Kollade idag på på The Tick lite igen, fasen de är lika bra ännu episoderna.

"That mustache feeling" är så förbannat kul så jag höll på att falla ur stolen.

Vad gillar ni The Tick?, serietidningen är väldigt kul men det vete tusan om inte den animerade showen är bättre, den får ju till en perfekt röst på Tick, den där typiska gammalmodiga heoriska superhjältemonolog bakgrundsrösten.
Jag hör den när jag läser serierna tom.

Bovarna är apkul med från de där som ingen kan höra vad de säger till Chairface Chippendale.

Det har fasen aldrig funnits nåt roligare i superhjälteparodi på TV.

Tror iofs att mycket av det bra är pga att The Ticks skapare var med och bestämde i tv-serien med.

"Cool, they got a blimp"[:D]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Hittade av en slump denna goding med allas vår favoritfästing.
http://www.comicvine.com/the-ticks-20th-anniversary-special-edition-/37-110703/

Övriga av Ben Edlunds alster ser man här:
http://www.comicvine.com/ben-edlund/26-43197/issues-cover/

[img]http://media.comicvine.com/uploads/0/40/77564-70751-tick.jpg[/img]
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
MagnusR
Very Fine
Inlägg: 1138
Blev medlem: lör 08 nov 2008, 17:34
Ort: Sverige

Inlägg av MagnusR »

[quote]Ursprungligen postat av Agentum
Vad gillar ni The Tick?, serietidningen är väldigt kul men det vete tusan om inte den animerade showen är bättre[/quote]

Japp, Tick är kul (önskar det fanns en tumme-upp-smilie). Någon som vet om Acclaim's Fox Funhouse med the Tick är värd att köpa?

/Magnus

Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Senaste Preview innehöll Edlunds samlade Ticks

[url]http://www.amazon.com/TICK-Complete-Edlund/dp/B001MUJ8VE/ref=sr_1_10?ie=UTF8&s=books&qid=1233499843&sr=8-10[/url]

Blev lite småsugen på den själv.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag har nog ett 30-tal tidningar med The Tick, den där boken innehåller alla nummer i grundserien, priset antyder väl att de är färg med, det var de int ursprungligen.

Man eating cow hahaha, den har jag inte, men Paul the samurai har jag, tror det är 9 tidningar.
Listan med omslaen är inte komplett det finns en hel del nyare The tick and Arthur osv.

Kul t ha iaf, även om den är lite trevande i början innan (Ben Edlund) han får grepp om vad han ska gör med fiuren, först är han mest bara galen och ganska mordisk, i den animerade serien är han presis som han ska, dock är de andra hjältarna omkring Tick utom Arthur då ändrade i tv-serien, de ansågs vara för lika andra utgivares alster.

Så det finns en hel del kul att hitta i serierna med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Har för mig att det fanns en Tick serie som gick på tv (kanal?) för ett par år sedan som inte var tecknad. Minns den som lite smårolig, med några halvkända B(C)-skådespelare med.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jo det finns en live action serie med, den var ok tyckte jag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="spacemonkey"]

Har för mig att det fanns en Tick serie som gick på tv (kanal?) för ett par år sedan som inte var tecknad. Minns den som lite smårolig, med några halvkända B(C)-skådespelare med.
[/quote]
Visst visades The Tick på svensk tv, jag såg den Z-TV, möjligen gick den även på några andra Stenbeck-kanaler. Hur det hela började, i alla fall Live Action-varianten kan du se här:
http://www.youtube.com/watch?v=UdXtLigz2pU
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Har kollat på den animerade serien och live varianten. Det är rätt ball när en Punisherliknade typ kommer in i en episod och har slut på kulor. Och så börjar han gråta och säger att han fått för lite kärlek. Ja The Tick är en kul serie, helt klart. Live showen är ball ibörjan när han jobbar med coca-cola automaten.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Skriv svar